Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Forumrangering

Startet av Sonus, søndag 11. august 2013, klokken 17:42

« forrige - neste »

Rabiat22

Sitat fra: LMOR på lørdag 15. februar 2014, klokken 08:11
Men har du hentet ut koden fra bilen?

- a security number (5 or 6 digits) will be sent by BMW servers to your car. You'll recover this security number from car's main menu, ConncectedDrive menu, messages.
- Then you have to go back to your computer and use the security number to finalise the registration process.
Ja, nå har eg vert i bilen å sett på menyen under BMW Apps, der er det markert med grått, og ber meg koble til med USB eller divice? Men eg fikk koden av bilen i går. Eg kan se ladde tid og om dørene/lys er av.

Rabiat22

Sitat fra: Rabiat22 på lørdag 15. februar 2014, klokken 08:52
Sitat fra: LMOR på lørdag 15. februar 2014, klokken 08:11
Men har du hentet ut koden fra bilen?

- a security number (5 or 6 digits) will be sent by BMW servers to your car. You'll recover this security number from car's main menu, ConncectedDrive menu, messages.
- Then you have to go back to your computer and use the security number to finalise the registration process.
Ja, nå har eg vert i bilen å sett på menyen under BMW Apps, der er det markert med grått, og ber meg koble til med USB eller divice? Men eg fikk koden av bilen i går. Eg kan se ladde tid og om dørene/lys er av.
Der fikk eg det til :) det er to stegs kontroll innstillinger

znaky85

Hei, dere som har valgt med soltak, er dere fornøyd? Med tanke på 1% mindre rekkevidde (visstnok grunnet vekt), eller er det perfekt? Hvordan funker det? Åpnes helt eller bare vinkles i for/bakkant?

Dere som ikke har valgt det, noen som gjerne skulle hatt det allikevel?

Toralfsen

Jeg har kjørt en del I3, hadde i utgangspunktet bestilt uten, men endret bestilling etter å ha testet. Det er helt fantastisk å kjøre på landet med åpen takluke i lav hastighet! Det er helt stille og fantastisk å kunne se opp! Litt kjipt at luka ikke åpner seg mer enn 30 cm, men alikevel er det verdt det!

jaxry

Sitat fra: Toralfsen på onsdag 26. februar 2014, klokken 19:26
Jeg har kjørt en del I3, hadde i utgangspunktet bestilt uten, men endret bestilling etter å ha testet. Det er helt fantastisk å kjøre på landet med åpen takluke i lav hastighet! Det er helt stille og fantastisk å kunne se opp! Litt kjipt at luka ikke åpner seg mer enn 30 cm, men alikevel er det verdt det!
Kjapp OT: Fikk du endret bestilling uten å miste din plass i produksjonskøen?
BMW 120da (x), BMW 523iat (x), BMW 318dt (x), BMW 525xi, BMW i3, S85

i3_X5_730

Sitat fra: Toralfsen på onsdag 26. februar 2014, klokken 19:26
Jeg har kjørt en del I3, hadde i utgangspunktet bestilt uten, men endret bestilling etter å ha testet. Det er helt fantastisk å kjøre på landet med åpen takluke i lav hastighet! Det er helt stille og fantastisk å kunne se opp! Litt kjipt at luka ikke åpner seg mer enn 30 cm, men alikevel er det verdt det!

+1

Samme her også. Åpen takluke, lyst inne i kupeèn ... stillheten ... bare muligheten og annenhåndsverdien er verd det!  8)

Toralfsen

Sitat fra: jaxry på onsdag 26. februar 2014, klokken 20:08
Sitat fra: Toralfsen på onsdag 26. februar 2014, klokken 19:26
Jeg har kjørt en del I3, hadde i utgangspunktet bestilt uten, men endret bestilling etter å ha testet. Det er helt fantastisk å kjøre på landet med åpen takluke i lav hastighet! Det er helt stille og fantastisk å kunne se opp! Litt kjipt at luka ikke åpner seg mer enn 30 cm, men alikevel er det verdt det!
Kjapp OT: Fikk du endret bestilling uten å miste din plass i produksjonskøen?

Det var bare noen dager, så det var ikke noe problem.

Silkemyk

Ekstrautstyr i3 :
Laurel Grey  1Z21 :)
Naturskinn   NLFT
Felger       430  2T7
Mobily kit  2Vc
Solbeskyttende ruter 420 :)
Ekstra koppholder  442
Hurtig lader DC / AC  4U7 /8
rafic-queue Assistant  5AR
Driving assistans plus  5AT :)
Navigasjon proessional  609
DAB +radio  654
HIFI H/K   674   :)
Connected drive  ak  / 6NR / 6S4
Comfort Advanced pakke  7GA  :)
LED frontlykter   8SM
Interiørdesign  Suite   7KZ
Vinternjul  427  >:(

345.000-.
BMW i3  /E60XDrive/Golf

Thomas81

Noen som vet hvirdan Navi Business er? Har pr nå ikke sett en eneste i3 uten stor skjerm, får man mindre skjerm med Business?
BMW i3 Capparis white
BMW 116d M-sport alpine white

Klykken

Sitat fra: Thomas81 på mandag 03. mars 2014, klokken 11:29
Noen som vet hvirdan Navi Business er? Har pr nå ikke sett en eneste i3 uten stor skjerm, får man mindre skjerm med Business?
Blir litt annerledes i utseendet ja:
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Thomas81

Ja det er det absolutt, første gang jeg ser det, tyder på at Navi Pro er mest utbredt, ser klart bedre ut. Vurderer bestilling men får ikke bestemt meg ang Driver assist plus eller ikke. Har egentlig ikke bruk for det.
BMW i3 Capparis white
BMW 116d M-sport alpine white

Klykken

Jeg skippet den pakken også. Er en knøttliten bil, så å parkere å holde den på veien skal jeg fint klare uten hjelpemidler. Samt mindre som kan gå i stykker av "avansert elektronikk" på utsiden av bilen (av erfaring). Det var argumentet som gikk i hodet mitt iallefall. :p Går vel glipp av avstandsregulerende cruisecontrol pga det, som er litt småsurt, men pga budsjett prioriterte jeg heller navi pro-skjermen pga utseende samt heftigere lydanlegg, og comfort advanced-pakke pga led-lys og komfort ellers.

Har ikke hatt en eneste samtale med selger før bestilling, annet enn et par prøvekjøringer. Liker å undersøke å lære om slikt selv og ta upåvirkede avgjørelser.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Thomas81

Høres fornuftig ut. Kan jeg spørre hvilket interiør du valgte og hva totalprisen ble?
BMW i3 Capparis white
BMW 116d M-sport alpine white

leifm


Blir litt annerledes i utseendet ja:
[/quote]

Ai-ai.. denne ble skikkelig stygg.. Nå har jeg klart å bestille nav business også med utangspunkt i at selve skjermen var mindre... Det har de jammen klart også uten tilpasninger forøvrig og en kjempefæl plastik bezel på 3 tommer - dette jeg virkelig ikke har klart å tenke meg til var mulig. Snakk om å øndelegge premium-følelse og presse på oppgradering, noe jeg kanskje ville ha gjort hvis selger hadde klart å opplyse om dette. Å endre på bestilling underveis er jo også klin umulig.

Enten får jeg kansellere kjøp nå eller bare henge på notatblokk og penn + lage til feste på mobil på andre :( :(Videresalg kan jeg jo kanskje bare glemme).

Utover det kommer jeg nå til å deppe resten av dagen...
-i3 i mai

Klykken

#149
Sitat fra: Thomas81 på mandag 03. mars 2014, klokken 14:09
Høres fornuftig ut. Kan jeg spørre hvilket interiør du valgte og hva totalprisen ble?
Standard interiør da det ser helt ok ut. Liker ikke skinn pga for varmt om sommeren og kaldt på vinteren, samt budsjett selvfølgelig.

BMW i Lettmetallfelg Turbineke 428, 19" 2G5
BMW i vinterhjul Stjerneke, 19" 427 ZVS (standardhjulene)
Mobility kit 2VC
Ekstra koppholder 442
Hurtigladning DC 4U7
Hurtigladning AC 4U8
DAB+ radio 654
HiFi Høyttalersystem harman/kardon 674
ConnectedDrive Services 6AK
Comfort Advanced Pakke 7GA
+Oppgradering til navigasjonssystem Professional 609

Endte på 320 laken dette. :) Opprinnelig 305, men vinterhjula kosta 15... Trodde det var inkludert, men nei. :p

Sitat fra: leifm på mandag 03. mars 2014, klokken 14:28
Ai-ai.. denne ble skikkelig stygg.. Nå har jeg klart å bestille nav business også med utangspunkt i at selve skjermen var mindre... Det har de jammen klart også uten tilpasninger forøvrig og en kjempefæl plastik bezel på 3 tommer - dette jeg virkelig ikke har klart å tenke meg til var mulig. Snakk om å øndelegge premium-følelse og presse på oppgradering, noe jeg kanskje ville ha gjort hvis selger hadde klart å opplyse om dette. Å endre på bestilling underveis er jo også klin umulig.

Enten får jeg kansellere kjøp nå eller bare henge på notatblokk og penn + lage til feste på mobil på andre :( :(Videresalg kan jeg jo kanskje bare glemme).

Utover det kommer jeg nå til å deppe resten av dagen...
Ja, det er virkelig frekt å bare kline på noe plastikk istedet for å ha en normal ramme. Var en av årsakene til at jeg valgte navi pro fremfor annet snacks. Men at det skader annenhåndsverdi noe særlig vil jeg ikke tro. Det er strengt tatt ikke noe kjempemust den der skjermen, og det vil nok ikke være et hav av disse bilene til salgs til enhver tid, så de som vil ha brukt med en gang de kjøper nok når sjansen byr seg.. Iallefall slik det er nå. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA