Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Forumrangering

Startet av Sonus, søndag 11. august 2013, klokken 17:42

« forrige - neste »

pberg

Jeg endte på 300 jevnt, med vinterhjul, og er nok en av de kjipeste her...  :-)

Det er vanskelig å komme utenom den store komfort-pakken, DAB-radio og hurtiglading.
BMW i3
BMW 530e
BMW M3 3.0

østfolding

Sitat fra: pberg på tirsdag 24. desember 2013, klokken 10:55
Jeg endte på 300 jevnt, med vinterhjul, og er nok en av de kjipeste her...  :-)

Det er vanskelig å komme utenom den store komfort-pakken, DAB-radio og hurtiglading.

Når satt du deg på liste, pberg? Og har du fått leveringsdato?

Som nevnt tidligere her på forumet så kan det jo se ut som at oss uten Driving Assistant Plus og oppgradert interiør, kan få bilene våre noe tidligere.

pberg

Jeg satte meg på liste i november, bestilte 20. desember, og har ikke fått endelig dato, men selger på Bavaria Forus mente at sannsynlig dato var i april.
BMW i3
BMW 530e
BMW M3 3.0

Sirka

Min kommer på 328.500 inkl. engangsavgift. Forventet levering uke 14, for øvrig, teller ned!  :)
Mangeårig fornøyd medlem av Bildeleringen i Bergen - i3 fra 05.03.14 - venter på Polestar 2-levering i juli. :)

Serratus

#94
Jeg har hatt noen BMW'er og noe av det mest frustrerende som finnes er å bla gjennom utstyrslista og så begynne å regne....  Det pleier å bli både 2 og 3 hundretusener før jeg synes jeg har fått med meg det jeg bør ha, og som oftest blir det langt over budsjett. Derfor var det ganske fascinerende for det første å ha ei utstyrsliste der alt kan kjøpes uten moms, og samtidig ei liste der man får med nesten alt til rundt 100k.  Dermed lot jeg meg rive med, og kryssa av på det aller meste.

Skinn er utrolig praktisk, å slippe å bekymre seg for flekker og søl er befriende. Pent er det også, ikke minst eukalyptustreet som hører til. De kuleste felgene både på sommer og vinter pleier å koste en formue, her fikk jeg 20" på sommer for 9300 ekstra og de fineste 19" felgene (428) komplett med vinterdekk for 14 800. Ikke så ille. Alle pakkene (7GA, 5AT og 5DU) er også svært hyggelig priset, og mye godt utsyr for pengene. De må med. Connected Drive Service Package (7S9) har jeg nok mindre bruk for, droppa den, men tok med Connected Drive (6AK). Hurtiglading må selvsagt også med, ikke fordi jeg trenger det i dag, men hva om det kommer en større batteripakke om noen år og jeg virkelig begynner å bruke bilen på større utfarter? Dessuten et stort drawback om dette mangler ved videresalg. Harman Kardon høyttalerne har jeg ikke hørt, men regner med at de er bra og trolig et stort løft i forhold de veldig enkle høyttalerne som er der originalt. Det er neppe direkte sammenliknbart, men på 5 serie koster dette 12100 ekstra, på i3 er det 5500. DAB radio koster forresten 5000 ekstra på 5 serie, mot 1500 på i3. LED frontlykter hadde jeg tenkt å droppe, men selger var veldig insisterende på at det lønte seg og at det mer og mindre kunne spares inn på noen få pæreskift. Halogenpærer ryker, og er dyre. Soltak har jeg ikke bruk for, så det droppa jeg. Bluetooth Professional droppa jeg også, tror ikke jeg trenger det, men mulig det var en liten tabbe. Alarm har jeg bare hatt plager med (vet jo ikke om det kanskje kan ha berga meg fra tyveri noen ganger....), men det har i alle fall gitt meg mye trøbbel med at den løses ut på ferger i bevegelse og av hunden. Droppa det. Mørke ruter synes jeg ser best ut på en mørk bil, jeg har valgt Andesite Silver og synes lyse ruter ser best ut til den fargen. Ellers har jeg tatt med det meste. Holdt faktisk på å gå på ei blemme ved at jeg ikke hadde med 5AT (Driving Assistand Plus). Skjønte ikke verdien av den før jeg hadde lest en del her på forumet, og selger var ikke spesielt opptatt av denne. Heldigvis fikk jeg den med i siste liten. Endte da på 355 800. Det høres kanskje mye ut, men jeg er rimelig sikker på at det blir eneste gang i mitt liv at jeg får bestilt en ny og fullspekka BMW "med allt" til en tross alt overkommelig penge, så da ble fristelsen for stor!

Jalla

Sitat fra: Serratus på lørdag 28. desember 2013, klokken 12:12
Alarm har jeg bare hatt plager med (vet jo ikke om det kanskje kan ha berga meg fra tyveri noen ganger....), men det har i alle fall gitt meg mye trøbbel med at den løses ut på ferger i bevegelse og av hunden. Droppa det.

Du må ikke bare krysse av på utstyrs lista, men også lære deg å bruke bilen i etterkant. ;-)

Hvis du trykker raskt enda en gang på låseknappen når du låser bilen så går "bevegelses sensor" av. Dette indikeres også i alarmindikator som lyser i noen sekunder før den starter å blinke som normalt.

Dette brukes hvis du kjører ferge, eller har noe som beveger seg i bilen når du låser.

magmin

Sitat fra: Serratus på lørdag 28. desember 2013, klokken 12:12
Jeg har hatt noen BMW'er og noe av det mest frustrerende som finnes er å bla gjennom utstyrslista og så begynne å regne....  Det pleier å bli både 2 og 3 hundretusener før jeg synes jeg har fått med meg det jeg bør ha, og som oftest blir det langt over budsjett. Derfor var det ganske fascinerende for det første å ha ei utstyrsliste der alt kan kjøpes uten moms, og samtidig ei liste der man får med nesten alt til rundt 100k.  Dermed lot jeg meg rive med, og kryssa av på det aller meste.

Skinn er utrolig praktisk, å slippe å bekymre seg for flekker og søl er befriende. Pent er det også, ikke minst eukalyptustreet som hører til. De kuleste felgene både på sommer og vinter pleier å koste en formue, her fikk jeg 20" på sommer for 9300 ekstra og de fineste 19" (428) komplett med vinterdekk for 14 800. Ikke så ille. Alle pakkene (7GA, 5AT og 5DU) er også svært hyggelig priset, og mye godt utsyr for pengene. De må med. Connected Drive Service Package (7S9) har jeg nok mindre bruk for, droppa den, men tok med Connected Drive (6AK). Hurtiglading må selvsagt også med, ikke fordi jeg trenger det i dag, men hva om det kommer en større batteripakke om noen år og jeg virkelig begynner å bruke bilen på større utfarter? Dessuten et stort drawback om dette mangler ved videresalg. Harman Kardon høyttalerne har jeg ikke hørt, men regner med at de er bra og trolig et stort løft i forhold de veldig enkle høyttalerne som er der originalt. Det er neppe direkte sammenliknbart, men på 5 serie koster dette 12100 ekstra, på i3 er det 5500. DAB radio koster forresten 5000 ekstra på 5 serie, mot 1500 på i3. LED frontlykter hadde jeg tenkt å droppe, men selger var veldig insisterende på at det lønte seg og at det mer og mindre kunne spares inn på noen få pæreskift. Halogenpærer ryker, og er dyre. Soltak har jeg ikke bruk for, så det droppa jeg. Bluetooth Professional droppa jeg også, tror ikke jeg trenger det, men mulig det var en liten tabbe. Alarm har jeg bare hatt plager med (vet jo ikke om det kanskje kan ha berga meg fra tyveri noen ganger....), men det har i alle fall gitt meg mye trøbbel med at den løses ut på ferger i bevegelse og av hunden. Droppa det. Mørke ruter synes jeg ser best ut på en mørk bil, jeg har valgt Andesite Silver og synes lyse ruter ser best ut til den fargen. Ellers har jeg tatt med det meste. Holdt faktisk på å gå på ei blemme ved at jeg ikke hadde med 5AT (Driving Assistand Plus). Skjønte ikke verdien av den før jeg hadde lest en del her på forumet, og selger var ikke spesielt opptatt av denne. Heldigvis fikk jeg den med i siste liten. Endte da på 355 800. Det høres kanskje mye ut, men jeg er rimelig sikker på at det blir eneste gang i mitt liv at jeg får bestilt en ny og fullspekka BMW "med allt" til en tross alt overkommelig penge, så da ble fristelsen for stor!
Dette var et godt og fornuftig valg - nesten som jeg skulle ha gjort det selv! Jeg droppet imidlertid skinn og 20" synest det ble i dyreste laget men enig i at skinn er veldig praktisk, er litt mere usikker på 20" når dekkene er så smale og hvordan dette gjør seg utslag på kjøreegenskapene. Jeg bestilte bilen den 9. Des og har foreløpig ikke fått noen ordrebekreftelse med eksakt levering
BMW i3

Serratus

#97
Sitat fra: Jalla på lørdag 28. desember 2013, klokken 14:27
Sitat fra: Serratus på lørdag 28. desember 2013, klokken 12:12
Alarm har jeg bare hatt plager med (vet jo ikke om det kanskje kan ha berga meg fra tyveri noen ganger....), men det har i alle fall gitt meg mye trøbbel med at den løses ut på ferger i bevegelse og av hunden. Droppa det.

Du må ikke bare krysse av på utstyrs lista, men også lære deg å bruke bilen i etterkant. ;-)

Hvis du trykker raskt enda en gang på låseknappen når du låser bilen så går "bevegelses sensor" av. Dette indikeres også i alarmindikator som lyser i noen sekunder før den starter å blinke som normalt.

Dette brukes hvis du kjører ferge, eller har noe som beveger seg i bilen når du låser.

Det er mye jeg ikke kan her i verden, men å skru av bevegelsesensoren på en BMW har jeg i alle fall kunnet. Problemet var at det slutta å virke. Jeg har virkelig ikke hatt mye trøbbel med mine BMW'er, men dette var et unntak. Av en eller annen grunn var det etter en stund ikke lengre mulig å skru av sensoren. Det var en 5-serie (E60).
En annen ting er at det er lett å glemme å skru av, og jeg synes det er rimelig plagsomt at bilen står og hyler og blinker midt på fergedekket f.eks.

Serratus

Sitat fra: magmin på lørdag 28. desember 2013, klokken 15:09
Sitat fra: Serratus på lørdag 28. desember 2013, klokken 12:12
Jeg har hatt noen BMW'er og noe av det mest frustrerende som finnes er å bla gjennom utstyrslista og så begynne å regne....  Det pleier å bli både 2 og 3 hundretusener før jeg synes jeg har fått med meg det jeg bør ha, og som oftest blir det langt over budsjett. Derfor var det ganske fascinerende for det første å ha ei utstyrsliste der alt kan kjøpes uten moms, og samtidig ei liste der man får med nesten alt til rundt 100k.  Dermed lot jeg meg rive med, og kryssa av på det aller meste.

Skinn er utrolig praktisk, å slippe å bekymre seg for flekker og søl er befriende. Pent er det også, ikke minst eukalyptustreet som hører til. De kuleste felgene både på sommer og vinter pleier å koste en formue, her fikk jeg 20" på sommer for 9300 ekstra og de fineste 19" (428) komplett med vinterdekk for 14 800. Ikke så ille. Alle pakkene (7GA, 5AT og 5DU) er også svært hyggelig priset, og mye godt utsyr for pengene. De må med. Connected Drive Service Package (7S9) har jeg nok mindre bruk for, droppa den, men tok med Connected Drive (6AK). Hurtiglading må selvsagt også med, ikke fordi jeg trenger det i dag, men hva om det kommer en større batteripakke om noen år og jeg virkelig begynner å bruke bilen på større utfarter? Dessuten et stort drawback om dette mangler ved videresalg. Harman Kardon høyttalerne har jeg ikke hørt, men regner med at de er bra og trolig et stort løft i forhold de veldig enkle høyttalerne som er der originalt. Det er neppe direkte sammenliknbart, men på 5 serie koster dette 12100 ekstra, på i3 er det 5500. DAB radio koster forresten 5000 ekstra på 5 serie, mot 1500 på i3. LED frontlykter hadde jeg tenkt å droppe, men selger var veldig insisterende på at det lønte seg og at det mer og mindre kunne spares inn på noen få pæreskift. Halogenpærer ryker, og er dyre. Soltak har jeg ikke bruk for, så det droppa jeg. Bluetooth Professional droppa jeg også, tror ikke jeg trenger det, men mulig det var en liten tabbe. Alarm har jeg bare hatt plager med (vet jo ikke om det kanskje kan ha berga meg fra tyveri noen ganger....), men det har i alle fall gitt meg mye trøbbel med at den løses ut på ferger i bevegelse og av hunden. Droppa det. Mørke ruter synes jeg ser best ut på en mørk bil, jeg har valgt Andesite Silver og synes lyse ruter ser best ut til den fargen. Ellers har jeg tatt med det meste. Holdt faktisk på å gå på ei blemme ved at jeg ikke hadde med 5AT (Driving Assistand Plus). Skjønte ikke verdien av den før jeg hadde lest en del her på forumet, og selger var ikke spesielt opptatt av denne. Heldigvis fikk jeg den med i siste liten. Endte da på 355 800. Det høres kanskje mye ut, men jeg er rimelig sikker på at det blir eneste gang i mitt liv at jeg får bestilt en ny og fullspekka BMW "med allt" til en tross alt overkommelig penge, så da ble fristelsen for stor!
Dette var et godt og fornuftig valg - nesten som jeg skulle ha gjort det selv! Jeg droppet imidlertid skinn og 20" synest det ble i dyreste laget men enig i at skinn er veldig praktisk, er litt mere usikker på 20" når dekkene er så smale og hvordan dette gjør seg utslag på kjøreegenskapene. Jeg bestilte bilen den 9. Des og har foreløpig ikke fått noen ordrebekreftelse med eksakt levering

20" felgene er nok det jeg lettest kunne klart meg uten. Har ikke prøvd dem selv, men i flg. min selger som sa han hadde kjørt dem endel, var det ikke noe problem, fungerte fint. Innrømmer glatt at jeg tok dem mest for utseendet. Virker som de aller fleste ellers har valgt 428-turbineke, og det er jo litt kjekt at ikke alle ser helt like ut heller...

Rismyr

Jeg har bestilt i3 med følgende ekstrautstyr:
7GA Komfortpakke
5DU Parkeringspakke
420 Solbeskyttende ruter
4U7 Hurtiglader
423 Gulvmatter
654 DAB Radio
428 Vinterhjul

Jeg har valgt standard lakk og interiør >:(

Forhandler uttalte at vinterfelgene som er "finere" kan brukes til sommerdekkene. Standardfelgene kan brukes til vinterdekk. Stemmer dette. Mener at det er forskjell på felg- og dekkdimensjon på standard og tilvalgsfelgene?

Jeg har prøvd å være nøktern i spesifikasjonene. Har ikke sett eller prøvd bilen, men er det åpenbare mangler?

Er spesielt usikker på lakkfarge og lydanlegget?

HS



magmin

Dette er det skrevet mye om - se tråden dekk og felg samt valg av utstyr.
Hva gjelder fargevalg så tror jeg det er fornuftig å velge noe tidløst - som de fleste kan leve med spes med tanke på videresalg. Jeg har hørt lydanlegget - og det er meget bra så jeg har tatt det med - hadde kanskje vurdert dette som en nyttårsgave til meg selv!
BMW i3

Olemann

Også egen tråd for lydanlegget, la netopp inn mine erfaringer der.

Ole

Terondo

Jeg gikk for alt utenom soltak, tonede ruter og alarm.

Modell:

  • BMW i3 1Z21
  • Laurel Grey med highlight BMW i Blue B79
  • Naturskinn 'Stellaric' Dalbergia Brown NLFT

Ekstrautstyr

  • BMW i Lettmetallfelg Dobbelteke 430, 20" 2T7
  • Mobility kit 2VC
  • Comfort Access 322
  • Ekstra koppholder 442
  • Hurtigladning DC 4U7
  • Hurtigladning AC 4U8
  • Trafic-queue Assistant 5AR
  • Driving Assistant Plus 5AT
  • Park Assistant pakke 5DU
  • Ryggekamera 3AG
  • Park Distance Control (PDC) 508
  • Park Assist 5DP
  • Navigasjonssystem Professional 609
  • DAB+ radio 654
  • HiFi Høyttalersystem harman/kardon 674
  • ConnectedDrive Services 6AK
  • BMW Apps 6NR
  • Bluetooth Professional 6NS
  • Svensk språkversjon 6S4
  • Comfort Advanced Pakke 7GA
  • Multifunksjonstaster på rattet 249
  • Aut. avblendbare utvendige speil inkl. el. innklaffbare sidespeil 430
  • Midtarmlene foran 473
  • Oppbevaringspakke 493
  • Regnsensor 521
  • Klimaautomatikk 534
  • Dynamisk cruise control 544
  • LED frontlykter 5A2
  • Interiørdesign Suite 7KZ
  • Gulvmatter i velour 423
  • Norsk ladekabel 8LZ
  • Chassisnummer i frontrute 8SM
  • 19" BMW i vinterhjul Turbineke 428 ZVT

Nettopris 358.600

Levering i uke 10
2014 BMW i3 - Laurel Grey / Suite
- På veien i Bergensområdet -

Lars-bgo

Jeg laget to spesifikasjoner en minimum og en "utvidet".

Bilen er jo rimelig godt utstyrt i utgangspunktet så jeg kom opp med følgende:

Mørk lakk, ikke metallic, std interiør. OK kombinasjon, praktisk farge på interiør
Hurtiglader 4U7+4U8.  -  liten rekkevidde og begrenset omsettelighet uten...
DAB radio 654.  -   FM kuttes....
Vinterhjul
Levering

"Utvidet" løsning ble:

Mørk lakk B79
7KZ Suite - pent og praktisk
7GA CP Advanced - mye or pengene og nødvendig for å få 5 AT
5AT Driving assist - adaptiv cruise er egentlig et " must"
Hurtiglader 4U7+4U8
DAB radio 654
Mobility kit 2VC
6AK og 6NR -  litt av den fremtidsrettede løsningen.
 
Da menter jeg at jeg har fått med det nødvendige+.

Vinterdekk

Levering

Kr. 322.000.
Tesla S85, Leaf - solgt , i3 - solgt, B electric

Joakim Sveli

Ser alle her er fornuftige men tenkte jeg skulle nevne det likevel, etter å ha kjørt den gjennom arbeidsdagen i dag.

Hurtigladepakken på denne bilen burde egentlig vært standard. 7,4kW AC lading gjør at du kan praktisere "lade mens du likevel stopper" og ha en daglig rekkevidde enkelt opp til 300 km. Denne elbilen får mer ut av 7,4AC lading enn noen annen, virker det som.

Uten hurtigladepakken kjøper man egentlig bare en halv bil, og jeg vil tro at du taper mer enn de 10k på gjensalgsverdien.

Er du fra Østfold, så husk på at Østfold er det fylket p.t. med flest AC-ladeuttak for lading på 7,4kW
Ansatt i Fortum Charge & Drive Norge
Har kjørt 64000 km i Think (2008), solgt sep2011-  Har kjørt 69000km Leaf (fra nov 2011-okt 2014)- 
Kjører TMS 60, 2014 mod, kjørt 71 000 per jun 2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA