Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Forumrangering

Startet av Sonus, søndag 11. august 2013, klokken 17:42

« forrige - neste »

Sonus

Jeg sitter å leker med oppsettet av vår potensielle BMW I3.
Foreløpig ser den slik ut:

Arravani grey
Atelier
7GA Comfort package advanced
5DU Parking assistant package
2T7 Dobbeleike 430 20" felger
2VC Mobility kit
423 Gulvmatter i velour
442 Ekstra koppholder
654 DAB+
6NS Bluetooth Pro

Totalt skulle det da bli 286.100 inkl leveringsomkostninger.

Lurer på om jeg burde hatt 4U7+/4U8 Hurtiglading og 5A2 LED frontlys, men er det verdt 15700 ekstra?

Hva tror dere man kan forvente av rabatter på BMW I3? Har fått 8% storkunderabatt på tidligere biler (kun bilpris selvfølgelig, ikke inkl. avgift).

Trond Arve

Sitat fra: Sonus på mandag 05. august 2013, klokken 17:39
Lurer på om jeg burde hatt 4U7+/4U8 Hurtiglading og 5A2 LED frontlys, men er det verdt 15700 ekstra?
Jeg ville valgt hurtiglading, ikke minst med tanke på eventuelt videresalg. Hurtiglader sjelden min Leaf, men det er veldig kjekt å ha muligheten når det kniper.
Pendler Son - Oslo med Leaf. Kjørt P106 siden 2009, solgt etter 4 år og 70.000 km.

Sonus

Spørs om ikke 20" felger må vike for hurtiglader selv om jeg ikke liker noen av de andre felgdesignene :(

Også spent på hvilken pris det blir på vinterdekk på felg?

Martin-

Har du funnet noen plass med bilder over de ulike felgene? Og samtidig bilde av den radioen me større skjerm?
2020 Audi e-tron 50 "Levering uke 6-8"
2019 Renault Zoe R90 "Konebil"
2013 Nissan Leaf Tekna "Går i innbytte"
2013 Peugeot i-On "Byttet inn"
2014 Renault Fluence Z.E. Dynamiq "Kondemnert r.i.p."


Obba

#5
Har langt fra bestemt meg for om det blir denne, men satte opp følgende:
B74 Arravani grey
7KX Interiørdesign Loft
7GA Comfort package advanced
5AT Driving Assistent Plus
5DU Parking assistant package
2VC Mobility kit
420 Solbeskyttede ruter
442 Ekstra koppholder
4U7 Hurtiglading
654 DAB+
6AK ConnectedDrive Services
6AR Internett

Da kommer jeg på 306.100,-

Prisen stiger fort når man plukker fra tilbehørslisten  :o
Den blir nok en del dyrere enn Tekna utgaven av Leaf (som jeg også vurderer).

eddiex


knappern

Svart model S P85.

Sirup

#8
Grunnpris i3 - 249900kr


B74 - Arravani grey - 0kr
7GA - Comfort package advanced - 14400kr
7KZ - Interiørdesign Suite - 20500kr
2VC - Mobility kit - 0kr
2T7 - Dobbeltekede felger - 9300kr
322 - Comfort accsess - 2900kr
423 - Gulvmatter i velur - 0kr
5A2 - LED frontlykter - 4800kr
5AK - LED lyselementer - 0kr
609 - Navigasjon professional 10,2" - 0kr
654 - DAB+ radio - 1500kr
474 - Harman Kardon høytalere - 5500kr
6AK - ConnectedDrive system - 2400kr
6AR - Internett - 700kr
6NR - Apps - 0kr

Totalpris: 311900kr
VW e-Golf
Tesla Model X75

flux

Ville valgt med hurtiglading (50kw/250 km/t) opsjon. Det vil komme mange CCS hurtigladere.

Std. i3 lader med maks 7,4 KW fra 22kw type-2 ladepunkter, dvs ca. 40km/t

Obba

Etter hva jeg kan se av prislisten er standard AC lading på 3,7kW/16A.

Tillegget for hurtiglading inkluderer både DC 50kW og AC 7,4kW. Jeg ville også tatt med dette.

Sonus

Sitat fra: Obba på tirsdag 27. august 2013, klokken 00:06
Etter hva jeg kan se av prislisten er standard AC lading på 3,7kW/16A.

Tillegget for hurtiglading inkluderer både DC 50kW og AC 7,4kW. Jeg ville også tatt med dette.

I den engelske prislisten er de to hurtiglade mulighetene priset separat. Man skulle derfor tro at man skulle kunne kjøpe bare den ene og ikke begge to (om det er noe poeng i?).

breitling

Det må være rene galskapen å betale 300k for en bil i størrelse med trilling (180k), rekkevidde som Leaf (230k) og utstyr som Zoe (199k). Kanskje bedre å legge på en 100-tusenlapp og kjøpe en Tesla?
Oslo
2017 MB B250e Edition "Eldina2"
1975 MB 280S

Obba

Tja, grunnprisen er 237k. Den er vesentlig større enn trillingene. Prisen avhenger av hvor mye utstyr du tar med. Frakt og leveringskostnader tilkommer på alle prisene du nevner.

bromm

#14
Sitat fra: breitling på søndag 01. september 2013, klokken 14:19
Det må være rene galskapen å betale 300k for en bil i størrelse med trilling (180k), rekkevidde som Leaf (230k) og utstyr som Zoe (199k). Kanskje bedre å legge på en 100-tusenlapp og kjøpe en Tesla?

Tror nok "breitling" må sjekke litt realiteter når det gjelder sin egen sammenligning. BMW i3 er en "Premium" bil, og i den sammenhengen så blir den faktisk den billigste Premium-bilen på markedet ! Å si den er i størrelse med en trilling, når bilen er like stor inne i kupéen som en BMW 3-serie (som faktisk er opphavet til navnet i3), blir vel å bomme litt... Hvis man også sammenligner utstyrsnivået med en Zoe, så kan man vel faktisk ta en titt på hva man får av utstyr her: http://www.bmw.no/no/no/_common/shared/I01_07_2013_Nettprisliste.pdf

PS! - "Trafic-queue Assistant" er noe helt nytt i premium-utstyr som BMW leverer fra og med 2014-modellene. Dette er en utvidelse til Dynamisk Cruisecontrol m/Stop&Go, som gjør at bilen OGSÅ STYRER (dvs. holder filen) under hastigheter opp til 50 km/t, så lenge man har en hånd på rattet. Autopilot med andre ord (men det vil aldri bli brukt som navn pga. advokater o.l.).

At man samtidig får en bil som er såpass sportslig at kun Tesla kan måle seg, er vel også noe å ta med seg for det man evt. betaler ekstra... For som TopGear sa det: i3 koster litt ekstra, men man får noe som er verdt mye mer enn det man betaler ekstra  :P

....Ojjj - glemte nesten det viktigste:

i3 er bygget nesten utelukkende av Aluminium og Karonfiber. Og det ruster IKKE - (det er forøvrig ikke nevnt i prislisten)  ;)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA