Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Forumrangering

Startet av Sonus, søndag 11. august 2013, klokken 17:42

« forrige - neste »

pberg

Jeg endte opp med dette:


BMW i3 1Z21
Andesite Silver med highlight BMW i Blue B81
Stoff "Neutronic" Aragats Grey BHGI

Spesifikasjon:
Standardutstyr

Fabrikkode 230
19" BMW i Lt/aly wheels Star-spoke 427, BMW EffDyn 2D6
Dekktrykksmonitor 2VB
Varseltrekant og førstehjelpssett 428
Oppvarmbare forseter 494
Batterivarmer med varmepumpeteknologi 4T9
Speedometer med kilometertelling 548
Sterkere strømforsyning 570
Deaktivering av passasjerkollisjonsputen 50 A
Intelligent emergency call 6AC
TeleServices 6AE
Remote Services 6AP
Battery Certificate 7AQ
Engelsk språkversjon 853
Svensk instruksjonsbok/Servicehefte 885
Kjølemiddel 8R9
AG kode 8TG

Ekstrautstyr

Mobility kit 2VC
Alarm 302
Gulvmatter i velour 423
Ekstra koppholder 442
Hurtiglading DC
Hurtiglading AC
Navigasjonssystem Professional 609
DAB+ radio 654
BMW Apps
Comfort Advanced Pakke 7GA
Multifunksjonstaster pa rattet 249
Aut. avblendbare utvendige speil inkl. el. innklaffbare sidespeil 430
Midtarmlene foran 473
Oppbevaringspakke 493
Regnsensor 521
Klimaautomatikk 534
Dynamisk cruise control 544
LED frontlykter 5A2
Norsk ladekabel BLZ
Chassisnummer i frontrute SSM
19" BMW i vinterhjul Turbineike 428 ZVT
BMW i3
BMW 530e
BMW M3 3.0

østfolding

Ganske lik min den der. Godt å se at det er flere med standardinteriør og uten Driving Assistant Plus-pakke.

pberg

Jeg likte ikke noen av de andre interiørene, borsett fra skinninteriøret, og det blir for dyrt i min mening. Så da droppet jeg det, og dermed også driver assistenten.

Jeg gjorde også en vri med hjulene, siden vinterfelgene i 428 er like foran og bak, og har samme dekkdimensjon, så setter jeg sommerdekkene på de felgene, og vinterdekkene på kumlokk-felgene....  Det er veldig praktisk å ha samme dimensjon på alle hjulene.
BMW i3
BMW 530e
BMW M3 3.0

Sirka

Modell:
BMW i3 1Z21
Capparis White med highlight BMW i Blue B85
Stoff/Skinn 'Electronic' Carum Spice Grey BKCI

Spesifikasjon:

Standardutstyr:
Fabrikkode 230
Dekktrykksmonitor 2VB
Varseltrekant og førstehjelpssett 428
Oppvarmbare forseter 494
Batterivarmer med varmepumpeteknologi 4T9
Speedometer med kilometertelling 548
Sterkere strømforsyning 570
Deaktivering av passasjerkollisjonsputen 5DA
Intelligent emergency call 6AC
TeleServices 6AE
Remote Services 6AP
Battery Certificate 7AQ
Svensk instruksjonsbok/Servicehefte 885
Kjølemiddel 8R9
AG kode 8TG

Ekstrautstyr:
BMW i Lettmetallfelg Turbineke 428, 19" 2G5
Mobility kit 2VC
Ekstra koppholder 442
Hurtigladning DC 4U7
Hurtigladning AC 4U8
Trafic-queue Assistant 5AR
Driving Assistant Plus 5AT
Park Assistant pakke 5DU
Ryggekamera 3AG
Park Distance Control (PDC) 508
Park Assist 5DP
Navigasjonssystem Professional 609
DAB+ radio 654
ConnectedDrive Services 6AK
BMW Apps 6NR
Svensk språkversjon 6S4
Comfort Advanced Pakke 7GA
Multifunksjonstaster på rattet 249
Aut. avblendbare utvendige speil inkl. el. innklaffbare sidespeil 430
Midtarmlene foran 473
Oppbevaringspakke 493
Regnsensor 521
Klimaautomatikk 534
Dynamisk cruise control 544
LED frontlykter 5A2
Interiørdesingn Loft 7KX
Gulvmatter i velour 423
Norsk ladekabel 8LZ
Chassisnummer i frontrute 8SM
19" BMW i vinterhjul Turbineke 428 ZVT
Mangeårig fornøyd medlem av Bildeleringen i Bergen - i3 fra 05.03.14 - venter på Polestar 2-levering i juli. :)

østfolding

Har snakket med Bavaria og det er for øvrig ingen rom for endringer (f.eks legge til ekstrautstyr) overhodet etter at bestillingen er sendt inn og kontrakten signert.

Vind

Sitat fra: østfolding på mandag 23. desember 2013, klokken 11:29
Har snakket med Bavaria og det er for øvrig ingen rom for endringer (f.eks legge til ekstrautstyr) overhodet etter at bestillingen er sendt inn og kontrakten signert.
Det er riktig - gjorde same tabben selv, glemte en ting (oppdaget når jeg kom hjem), men det blir bra allikevel ;-)
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

LMOR

Merkelig, det er første gang jeg har hørt, og de sa noe annet til meg. Men det har vært mye feilinformasjon. De selv tar forbehold om endringer, så det virker litt urimelig. Men hvis den allerede ligger til produksjon, så får du ikke endret noe. For da er allerede alt bestilt inn og planlagt.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

LMOR

Har noen bestilt 10års service (el.l)?

Det har jeg oppfattet kan legges på fakturaen før jeg får bilen. Hvilke endringer kan vi da gjøre, og hvilke kan en ikke?
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

østfolding

Jeg fikk aldri noe tilbud om det. Er vel noe som kan bestilles ved henting av bilen?

LMOR

Ja, det har vært slik på andre biler. Men siden det nå ikke kan gjøres endringer, så lurer jeg på om det er pga momsen. Forstår ikke at fabrikken ikke kan gjøre endringer. Det er roboter... Jeg har sendt en email for å sjekke dette med momsen.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

østfolding


De velger vel å ikke ta noen sjanser, da, for å ikke risikere å klusse det til for seg selv og forsinke leveranser ytterligere?

LMOR

Ordren overføres ikke inn i produksjonen før noe uker før. Det kan ikke bli kluss før etter den datoen. Jeg måtte signere en ny kontrakt på kort varsel, og fikk ikke sjekket om det var noen feil. Ble beroliget med at hvis jeg fant en feil, så kunne jeg endre. Fant ingen feil, så jeg fikk ikke testet det i praksis. På min forrige BMW fikk jeg endret farge og lagt til mer utstyr ca. 6 uker før produksjonen. (endret minst 3 ganger etter bestilling)
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Olemann

#87

Hvordan er sluttprisen for "gjennomsnitts-spec'en"?  Snakker vi 275k, 300k eller 325K?

Har forøvrig fått time for prøvekjøring og reservert køplass, så kan nok hende det blir en iOn på FINN utpå sommeren neste år:-)

Mvh Ole

østfolding

Sitat fra: Olemann på tirsdag 24. desember 2013, klokken 09:32

Hvordan er sluttprisen for "gjennomsnitts-spec'en"?  Snakker vi 275k, 300k eller 325K?

Har forøvrig fått time for prøvekjøring og reservert køplass, så kan nok hende det blir en iOn på FINN utpå sommeren neste år:-)

Mvh Ole

De fleste her på forumet trekker nok snittet veldig opp. Men det skal leveres 3.000 stk. i3 i Norge neste år, og mange av disse vil nok ikke være like godt spekket som gjennomsnittet her på forumet.

Selv havnet jeg på 322.000. Mange her ligger på 350.000.

Coachen

Havnet først på rundt 320 men så ble fristelsen for Driving Assistant så stor at den måtte med.
Det gjør jo at også interiøret også må oppgraderes og prisen blir fort 350k..
Snart eier av I3 som skal ta over bil nr.1 jobben fra min BMW 318dat.
Elsker alt som går på strøm!
Har både Robot gressklipper og Robot støvsuger samt de vanlige elektriske sex lekene :-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA