Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Forumrangering

Startet av Sonus, søndag 11. august 2013, klokken 17:42

« forrige - neste »

Chrefs

Blir en solid bump dette, men det vil kanskje virke litt avskrekkende for eventuelt andre potensielle kjøpere..

Min liste ble:
High Voltage Edition:
Hurtiglading
Gulvmatter i velour
Vinterhjul (427)
DAB+
Comfort advanced
Navi BUSINESS!!
Mørke ruter
H/K lyd
428 sommer
Hvit

Endte på litt i underkant av 270 000 etter storforbruker og kampanjerabatt

Mitt spørsmål er om det er mulig å endre til Navi Pro nå, etter at kontrakt er undertegnet, og bilen er bestilt? Tror jeg angrer litt på akkurat den..
Bilen går i produksjon uke 39

Klykken

Hvis du er rask skal nok det gå bra. Men du må spørre selger, og ikke oss på forumet. ;)
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Chrefs

Har sendt mail til selger. tenkte jeg skulle spørre her først, så eventuelt andre som har endret utstyr etter bestilling gav en lyd. :)

turfsurf

Sitat fra: Chrefs på mandag 31. august 2015, klokken 11:26
Har sendt mail til selger. tenkte jeg skulle spørre her først, så eventuelt andre som har endret utstyr etter bestilling gav en lyd. :)
Prøvde å endre en dag etter bestilling (bestilt på fredag, sendte mail på mandag), det gikk ikke. Men, som alltid, YMMV.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Mc_Herreington

Her er spec på min, levering om et 2-3 uker:

Hvit
Felg Turbineke
Solfilm
Lodge Interiør
Vinterhjul
High Voltage
Navi Pro
Comfort Advance
Park Assist
Driving Assist
HK Lyd
DAB +
LED Kjørelys

Tror det meste ligger inne i pakkene foruten soltak, 20" felg, blåtann proff og comfort access. Ser virkelig ikke poenget med comfort access siden du uansett må fysisk trykke på dørhåndtaket for å låse bila. Har det vært som på Telsaen der du bare går så har jeg tatt det.

Havnet på 341k før rabatt.
Aug 2013 P85, Solgt
Okt 2015 BMW i3, Solgt
April 2016 S90D Solgt
Sep 2017 X100D
Nov 2018 I pace Solgt
Jan 2019 Model 3P Solgt
Aug 2018 BMW i3S

moonbuggy

Det er altfor mye "gimmics" i nye biler, mest for reklameverdi. Man bør tenke seg vel om før man hiver seg på mye av dette.

En nær slektning med nyere volvo fikk problemer med lås-sensor på begge dørhåndtak. Disse var "korrodert" etter mindre enn 2 år. Prislapp på reparasjon nær 31.000 ! (tro det eller ei)

Det er minst titalls med sensore i nyere biler. De koster flesk. Noen må man ha som abs sensore, styresensore osv., men gimmics som krever dyre sensore bør man unngå.

På min fossil BMW av nyere dato, måtte jeg bytte trykksensor(abs) til 12000. Varsel-lys på og bilen begynte å hakke under kjøring. Sjekket litt på nettet etter det, og fant at dette var et stort problem på svært mange biler.

Klykken

Mye av slikt bør, og skal, være mulig å ta på garanti eller reklamasjon. Vil tro mange forhandlere prøver seg på at slikt er slitasjedeler eller selvforskyldt, men her er det bare å stå på sitt. Dørlåssensor som streiker etter to år på kliss ny bil? Jeg hadde satt himmel og helvete i bevegelse hvis de hadde prøvd å legge skyld på meg.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Helelektrisk bilpark <3

moonbuggy

klykken:
Greit nok, men det blir ikke bedre av den grunn. Det er rett og slett for lite gjennomtenkt og utprøvd, særlig i et klima som vårt og med utstrakt bruk av salt om vinteren.

Anterialis

Enda en grunn til at det kan lønne seg kjøpe nybil og selge før 3-4 år gammel :p Jeg skylder i alle fall på dette når jeg rasjonaliserer nybilkjøp..
BMW i3 i 2016.
BMW 330e siden -16.
Venter på BMW X5 45e

Chrefs

Sitat fra: turfsurf på mandag 31. august 2015, klokken 12:07
Sitat fra: Chrefs på mandag 31. august 2015, klokken 11:26
Prøvde å endre en dag etter bestilling (bestilt på fredag, sendte mail på mandag), det gikk ikke. Men, som alltid, YMMV.

Jeg har ikke fått det bekreftet-bekreftet enda, men selger sa det var ok når han ringte meg tidligere idag.

Klykken

Sitat fra: moonbuggy på mandag 31. august 2015, klokken 16:25
klykken:
Greit nok, men det blir ikke bedre av den grunn. Det er rett og slett for lite gjennomtenkt og utprøvd, særlig i et klima som vårt og med utstrakt bruk av salt om vinteren.
Det kan så være, men det er det forhandler som skal blø for okke som. ;D
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Helelektrisk bilpark <3

bromm

Sitat fra: Klykken på tirsdag 01. september 2015, klokken 08:09
Sitat fra: moonbuggy på mandag 31. august 2015, klokken 16:25
klykken:
Det kan så være, men det er det forhandler som skal blø for okke som. ;D
Det var da en svært merkelig diskusjon dere to har begitt dere inn på her i spesifiseringstråden... Er det ikke bedre at dere fyller på litt "småprat" i "Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?"-tråden. Nå er det faen imeg snart en måned igjen - siden noen skrev noe der sist  ;D ;D ;D

BTW: håper ikke noen blir skremt av å velge ekstrautstyr pga. dette - jeg har så godt som ALT på min i3, og alt fungerer 110% PERFEKT (akkurat på samme måte som mine 2 foregående BMWer (host)). Og hvis det skulle være noe som helst problemer (f.eks den defekte setevarmeren etter 4,5 år i min første BMW), så bytter BMW dette  uten å engang stille spørsmål iht. til 5-års garantien.

Klykken

Hehe, såsant. ;D Offtopic er ferdig fra min side.

Jeg hadde ikke nølt med å velge mer utstyr selv uten å være redd for noe som helst, men budsjettet sa nei.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Helelektrisk bilpark <3

moonbuggy

Sitat fra: bromm på tirsdag 01. september 2015, klokken 08:58
Og hvis det skulle være noe som helst problemer (f.eks den defekte setevarmeren etter 4,5 år i min første BMW), så bytter BMW dette  uten å engang stille spørsmål iht. til 5-års garantien.
Vel, bromm, da skulle jo alt være helt greit. Gjør ikke BMW det, så kanskje du overtar regningen ?

Min på 12000 for sensor på fossilbilen tok BMW ikke. Bilen litt over 5 år gammel, og sensoren skulle være "livstidskomponent". Det er en grunn til at man har tider på garantier og bilfabrikkene dekker selvsagt ikke komponenter utover dette. Selvsagt utelukker ikke det at man i enkelte tilfeller strekker seg noe.

bromm

Sitat fra: moonbuggy på tirsdag 01. september 2015, klokken 12:38
Sitat fra: bromm på tirsdag 01. september 2015, klokken 08:58
Og hvis det skulle være noe som helst problemer (f.eks den defekte setevarmeren etter 4,5 år i min første BMW), så bytter BMW dette  uten å engang stille spørsmål iht. til 5-års garantien.
Vel, bromm, da skulle jo alt være helt greit. Gjør ikke BMW det, så kanskje du overtar regningen ?

Min på 12000 for sensor på fossilbilen tok BMW ikke. Bilen litt over 5 år gammel, og sensoren skulle være "livstidskomponent". Det er en grunn til at man har tider på garantier og bilfabrikkene dekker selvsagt ikke komponenter utover dette. Selvsagt utelukker ikke det at man i enkelte tilfeller strekker seg noe.
Uansett hva som ryker etter garantitiden på 5 år får man pent betale selv hos alle bilmerker - sånn er det bare (that's life - nytter ikke å klage heller). Det nytter ihvertfall ikke å "beskytte" seg mot at bremsene ryker (som er "standardutstyr"), ved at man velger bort annet ekstrautstyr ;) Ok, du var uheldig med den forrige bilen, men prøv å hold deg til "Hvordan spesifiserer du din BMW I3" i denne tråden... 

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA