Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Forumrangering

Startet av Sonus, søndag 11. august 2013, klokken 17:42

« forrige - neste »

Vind

#105
Sitat fra: ElRey på tirsdag 14. januar 2014, klokken 21:56

Er du fra Østfold, så husk på at Østfold er det fylket p.t. med flest AC-ladeuttak for lading på 7,4kW
Er ikke fra Østfold, men ser at det blir i3 til hytten i Grebbestad når snøen gir seg, bare en rask ladetur innom parkeringshuset i Fredrikstad - og lade opp til 80% 8)
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

jaxry

Sitat fra: LMOR på mandag 23. desember 2013, klokken 19:24
Ordren overføres ikke inn i produksjonen før noe uker før. Det kan ikke bli kluss før etter den datoen. Jeg måtte signere en ny kontrakt på kort varsel, og fikk ikke sjekket om det var noen feil. Ble beroliget med at hvis jeg fant en feil, så kunne jeg endre. Fant ingen feil, så jeg fikk ikke testet det i praksis. På min forrige BMW fikk jeg endret farge og lagt til mer utstyr ca. 6 uker før produksjonen. (endret minst 3 ganger etter bestilling)
Jeg er veldig interessert i akkurat dette. Skulle gjerne lagt til noe på min bestilling, men er ifølge selger ikke mulig. Dette kan jeg bare ikke forstå, når bilen skal produseres i mai? Jeg skal legge til noe, de tjener mer penger, jeg blir mer fornøyd. Ikke betaler jeg en krone før bilen skal hentes heller, så bør ikke være noe problem å legge det til. Noen som har erfaring med evt. endring på bestilling av i3?
BMW 120da (x), BMW 523iat (x), BMW 318dt (x), BMW 525xi, BMW i3, S85

Joakim Sveli

Sitat fra: Vind på tirsdag 14. januar 2014, klokken 22:13
Sitat fra: ElRey på tirsdag 14. januar 2014, klokken 21:56

Er du fra Østfold, så husk på at Østfold er det fylket p.t. med flest AC-ladeuttak for lading på 7,4kW
Er ikke fra Østfold, men ser at det blir i3 til hytten i Grebbestad når snøen gir seg, bare en rask ladetur innom parkeringshuset i Fredrikstad - og lade opp til 80% 8)

Coop Obs Tunejordet og Inspiria Science Center, begge i Sarpsborg, har 11kW og 22kW ladeuttak. Trenger ikke bruke tid på å kjøre helt om Fredrikstad.
Ansatt i Fortum Charge & Drive Norge
Har kjørt 64000 km i Think (2008), solgt sep2011-  Har kjørt 69000km Leaf (fra nov 2011-okt 2014)- 
Kjører TMS 60, 2014 mod, kjørt 71 000 per jun 2016

Oisuri

Arravani Gray
7GA comfort adv. Pack
Interiør Suite
Dab+
Harman Kardon
Solbeskyttede ruter
Hurtiglading
Trafic-Queue assistant
Driving assistant plus
Connected drive services
Internet
Bluetooth pro

Tror dette var det jeg bestilte, hvertfall av det som er nevneverdig
1988 Range Rover, 1990 BMW E30 325ix touring, 2014 BMW i3

TAS

Flott forum! Har lest og lært mye de siste ukene!
Bestilte bil medio desember; produksjon uke 8 og antatt levering uke 14!
Gleder meg utrolig; brosjyre og bestillingslisten er utslitt og fillete!
Har bestilt Capparis hvit bil, med Suite interiør og 430 felger. Litt utstyr ble det også ;-)
BMW i3 Capparis/suite
Range Rover 4.4 V8 Vogue Arden
Porsche 944
mfl.

marovic

I Comfort Advanced-pakken er det oppgitt cruise control med bremsefunksjon. Hva er bremsefunksjonen? En adaptiv cruise control light? Bremser ned ift. bilen foran men følger ikke på farten igjen - eller er det at den holder cruise-farten godt i nedoverbakker...?

LMOR

Sitat fra: marovic på lørdag 08. februar 2014, klokken 00:02
I Comfort Advanced-pakken er det oppgitt cruise control med bremsefunksjon. Hva er bremsefunksjonen? En adaptiv cruise control light? Bremser ned ift. bilen foran men følger ikke på farten igjen - eller er det at den holder cruise-farten godt i nedoverbakker...?
Det siste, altså at den bruker både gass og brems for å holde farten, som de fleste andre CC.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Vind

Sitat fra: LMOR på lørdag 08. februar 2014, klokken 00:10
Sitat fra: marovic på lørdag 08. februar 2014, klokken 00:02
I Comfort Advanced-pakken er det oppgitt cruise control med bremsefunksjon. Hva er bremsefunksjonen? En adaptiv cruise control light? Bremser ned ift. bilen foran men følger ikke på farten igjen - eller er det at den holder cruise-farten godt i nedoverbakker...?
Det siste, altså at den bruker både gass og brems for å holde farten, som de fleste andre CC.
De enkleste CC styrer bare gass, Dvs i en nedoverbakke vil farten gå over det du har stilt.  Med bremsefunksjon, så holdes farten på 80, både i oppover og nedoverbakker.  Men om det er annen trafikk trenger man Acc, da vil cruise Controllen ikke kjøre inn i bilen foran, men henge seg på med samme fart, opp til det du har innstilt.
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

Bmwi3

Noen som ikke har valgt bluetooth og nøkkelfri åpning av bilen?
Evt hvorfor er dette lurt/ikke nødvendig å ta med. Er disse to jeg er usikker på om jeg gidder å ta med.
TM3(Kansellert), BMWi3.
Polestar2.

Terondo

Bluetooth professional gir full streamingmulighet fra mobilen, og man kan kommunisere med mobilen og styre forskjellig på den, fra bilen. Eksempelvis om man vil spille av musikk fra Spotify, så får man full mulighet der, med cover osv. Den er langt fra feilfri enda, men kommer seg nok med noen oppdateringer.

Nøkkelfri adgang har jo sine fordeler. Mener det var noe som var avhengig av dette for at man skulle få det, men husker ikke hva det var i farta.
2014 BMW i3 - Laurel Grey / Suite
- På veien i Bergensområdet -

Vind

Sitat fra: TeslaS på tirsdag 11. februar 2014, klokken 14:06
Noen som ikke har valgt bluetooth og nøkkelfri åpning av bilen?
Evt hvorfor er dette lurt/ikke nødvendig å ta med. Er disse to jeg er usikker på om jeg gidder å ta med.
Nøkkelfri adgang gir også invendige knapper for å åpne "frunk" og bagasjerom, om du ikke har dette kan du kun åpne lagerrommet foran fra nøkkel.  I tilegg er det veldig behagelig, bare å stikke hånden innenfor håndtak så er bilen åpen.
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

Pit

Ifølge min selger gir Bluetooth Pro mulighet til bluetooth "parring" fra flere enheter på en gang. Hvis du bare har en enhet (mobil) trenger du ikke pro. Du kan fremdeles  streame musikk, spille av fra lydfiler osv via bloetooth, men altså kun fra en enhet.

Nøkkelfri tilgang er vel helst for de som ikke gidder å trykke på "åpne/lukke" knapp på nøkkelen....
:)

MortenH

#117
Comfort Access (nøkkelfri) innebærer at dersom du har nøkkelen i lomma, kan du gripe håndtaket på en sidedør, så låser den opp. Dersom du berører utsiden av håndtaket (proksimalt, der det er mønster), låser du dørene igjen, setter bilen i dvale og aktiverer evt alarm automatisk. Dette er uhyre praktisk for meg for eksempel når jeg har handleposer i hendene og ikke klarer å nå nøkkelen i lomma uten å måtte sette posene ned på våt, skitten asfalt for å åpne bilen.

Det er i tillegg ekstra knapper ved førerposisjonen for å åpne panseret og bakluka (på gløtt), slik at du heller ikke da trenger å ta opp nøkkelen fra lomma.

Jeg har ikke Bluetooth professional, men "vanlig bluetooth" (vet ikke hva den kalles). Jeg kan da synkronisere mobilen, kontakter og innhold, samt streame musikk fra mobilen. Bilde av albumcover kommer opp på skjermen. Musikken styres både fra bilen eller fra mobilen. Jeg bruker appen "BMW Wireless" for dette. Jeg kan også ringe fra bilen via Blutooth. Kontaktene mine kan jeg endatil ringe gjennom stemmestyring eller programmerbare knapper (de nummererte i øverste rad) når mobilen er koblet med bluetooth. Det er sikkert mer funksjonalitet enn dette, men jeg har ikke kommet lengre i utforskningen.
2011-2014: Mitsubishi i-MiEV
Fra jan 2014: BMW i3
Bryne - Rogaland

Vind

#118
Sitat fra: MortenH på tirsdag 11. februar 2014, klokken 14:55
Det er sikkert mer funksjonalitet enn dette, men jeg har ikke kommet lengre i utforskningen.
Forskjellen til Professional er at intill 4 telefoner kan kobles til med full funksjonalitet.   Det virker også samtidig, man kan altså bytte musikkspilling fra en telefon til en annen, eller motta samtaler på flere telefoner (dog ikke samtidig)

Det er fungerer veldig fint når det er flere brukere av bilen.  Har tidligere kjørt en BMW uten Bluetooth Professional, og der måtte man koble frem og tilbake manuelt.  Om man er bare en sjåfør ville jeg nok droppet Professional ift. noe annet.
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

Pit

Er det ikke innvendig åpning av bagasjerom (bak) uten Comfort Access?
Heller ikke knapp ved bagasjelokket?
Kan bagasjerommet å så fall kun åpnes med knapp på nøkkel?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA