Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: 12V uttak på TMS?

Startet av Ingez, søndag 11. august 2013, klokken 00:21

« forrige - neste »

Ingez

Hei,
Er det noen som har kjørt Kristiansand - Oslo med leaf?
Ser det er hurtiglading i Arendal, og neste hurtlig lader er i tønsberg (166km)
Er det muglig å kjøre den strekkningen på en lading?
Nissan Leaf juni 2013 Solgt
S85 #22105

Arnt Helge

#1
Hei

Kjørte strekningen Kristiansand-Brevik i slutten av juli med min Leaf kjøpt juni 2012. Det var fint vær, +22 grader og tørr vei fra Arendal til Brevik. Med normal rolig kjøring skulle jeg klart 16-17 mil totalt, men vil tro du BØR legge inn et ladestopp på 10/16A på en time eller to for å være trygg på distansen Arendal-Tønsberg. Hurtiglader i Tønsberg bør man vel også være obs på betalingsløsningen på, evt komme i forhandlers åpningstid.
Bergen: Blå Nissan Leaf siden 22.6.2012, kjøpt ny hos Nissan i Åsane, 63500 km (Pr 25.1.2016)

Trond Arve

Hurtiglader ved Skagerag Arena i Skien skal være tilgjengelig, da går det vel fint?
Pendler Son - Oslo med Leaf. Kjørt P106 siden 2009, solgt etter 4 år og 70.000 km.

svingen

ut fra http://www.jurassictest.ch/GR/ så skal du ha 4.5% igjen fra hurtiglader i arendal til hurtiglader i skien....så da bør du hverfall ikke lade til 80% men 100 ;) (jeg ville ringt og spurt om den var ok før jeg reiste siden den ikke "offsielt" er åpnet tror jeg?)
eventuelt kan du kjøre til brevik (da skal du ha 24% igjen) og lade litt der før du kjører til skien....er mange lader i porsgrunn og så hvis du ikke kommer deg frem så kan du jo lade litt her og tusle litt rundt er ikke så verst by :)

så kjører du bare over siljan til drammen hvor du har 19% igjen (så du bør nok full lade i skien og men er vel semi hurtiglader så tar deg vel gå tur uansett) :)

blir fint når det kommer hurtiglader på statelle og videre oppover e18 vil turen gå litt raskere :)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Zero-talent

Det er ladepunkter under breviksbrua, ved brotårnet på brevikssiden. Ett av dem pleier alltid være ledig. Ellers kan du pgså kjøre inn til porsgrunn. Er det noen som vet hvordan det fungerer med betaling på hrtigladeren i Arendal? Tenkte å ta turen ned til sørlandet snart, og vil helst slippe å stå i arendal uten å få ladet pga kort jeg ikke har e.l.
Porsgrunn.
2013 Leaf Acenta. Solgt 2016
2016 Leaf Tekna. Solgt 2018
2018 Leaf LE 40kwh
Pendler Porsgrunn - Horten

Ingez

Sitat fra: Zero-talent på mandag 05. august 2013, klokken 21:20
Det er ladepunkter under breviksbrua, ved brotårnet på brevikssiden. Ett av dem pleier alltid være ledig. Ellers kan du pgså kjøre inn til porsgrunn. Er det noen som vet hvordan det fungerer med betaling på hrtigladeren i Arendal? Tenkte å ta turen ned til sørlandet snart, og vil helst slippe å stå i arendal uten å få ladet pga kort jeg ikke har e.l.
Kristiansand og Arendal, http://gronnkontakt.no/

Jeg finner ingen hurtiglader mellom Arendal og Tønsberg
Nissan Leaf juni 2013 Solgt
S85 #22105

Trond Arve

Sitat fra: Ingez på tirsdag 06. august 2013, klokken 11:18
Jeg finner ingen hurtiglader mellom Arendal og Tønsberg
Som sagt er det semihurtiglader i Skien:

Sitat fra: Elbil-Hans — 05-08-2013 12:13Det stemmer at Skagerak Arena har fått semihurtigladeren i gang i forrige uke. Har ikke helt fulgt med pga ferie. Imorra bør den bli aktivert i NOBIL når vi får siste detaljer fra ABB. Imidlertid er det bare å bruke den - åpen og gratis som den er.
Pendler Son - Oslo med Leaf. Kjørt P106 siden 2009, solgt etter 4 år og 70.000 km.

Arnt Helge

Sitat fra: Zero-talent på mandag 05. august 2013, klokken 21:20
Det er ladepunkter under breviksbrua, ved brotårnet på brevikssiden. Ett av dem pleier alltid være ledig. Ellers kan du pgså kjøre inn til porsgrunn. Er det noen som vet hvordan det fungerer med betaling på hrtigladeren i Arendal? Tenkte å ta turen ned til sørlandet snart, og vil helst slippe å stå i arendal uten å få ladet pga kort jeg ikke har e.l.

Lader i Arendal eies av Grønn kontakt, og er foreløpig gratis og åpen uten kort. Tilsvarende også på rasteplassen i Kristiansand.
Bergen: Blå Nissan Leaf siden 22.6.2012, kjøpt ny hos Nissan i Åsane, 63500 km (Pr 25.1.2016)

Zero-talent

Betaling fra 15. August... http://gronnkontakt.no/15-august-ma-du-ha-rfid-kort-for-a-lade

Får raska på å kjøpe kort da. Skal ned den 21.

I morra lunsj får jeg leafen min, så det blir første tur med behov for ladestopp.
Porsgrunn.
2013 Leaf Acenta. Solgt 2016
2016 Leaf Tekna. Solgt 2018
2018 Leaf LE 40kwh
Pendler Porsgrunn - Horten

btl

Fikk grønt kort av de kjapt, men ladet gratis her om dagen i KrS uten kortet....
Turen opp krs-oslo på meg til helgen, og Skien redder dagen med sin semi-lader, som gjør nytta på ca bare dobbel tid av en hurtiglader (!).
Nordover sliter jeg jo litt fra Stoa, så det kan være det blir iskrem og 16A på Gjerstad/Brokelandsheia eller Brevik for å dempe spenningen til å nå Skien.
Sørover er det teit uten Gjerstad, mtp hurtigladeren i Tønsberg sitt push gjør at Skien kommer litt tidlig, og ikke nok for Stoa.
Gleder med til å lese om din tur sørover, selv om du har den nye og jeg den gamle...

avstander:   km
stoa - skien, mye 70km/t   119
stoa - broklandsheia   51
Broklandsheia - Skien   72
skien - tønsberg   69
tønsberg-drammenslE18   65
drammenslE18-Olavsgaard   57
Skien - Broklandsheia   72
broklandsheia- stoa   51

fael

Kjørte strekningen Stavanger til Levanger i sommer t/r (totalt 2300 km). 2 voksne og tre barn i bilen, samt stappfullt bagasjerom :-)

Første strekk var til Flekkefjord hvor vi campet og ladet. Kjørte deretter til Kristiansand, hurtigladet, videre til stoa hurtiglader, Arendal. Strekket Arendal Tønsberg ble i lengste laget. Måtte lade med veggkontakt i 90 minutter ved Foksrødkrysset ved avkjøringen til Torp (hadde da tilbakelagt 146 km). Kjørte til Tønsberg og hurtigladet (kr 43 for 15 min), deretter via Horten/Moss ferga opp til Ås hvor vi besøkte venner. Neste dag kjørte vi til Lillestrøm hvor vi toppet opp batteriet før vi kjørte til Elverum i et strekk. Hurtigladet i Elverum (kr 43 for 15min) x2. Hvis du er avhengig av 100% så får du lite igjen for pengene ved andre gangs lading :-/. Det regnet i Elverum og nordover. Detter er et problem da det reduserer kjørelengden. Vi hadde tenkt å kjøre til Alvdal med en lengre ladestopp ved Atnoset, men måtte stoppe ved Tiuren Kro. (ca 2,5 timer stopp med middag/lading). Kjørte deretter til Alvdal hvor vi overnattet. Siste biten hjem til mor i Bjørgen (154 km) gikk som en drøm. Likeledes strekket fra Bjørgen til Levanger med en hurtiglading i Trondheim. Returen gikk også greit med samme antall stopp. Utfordringen er strekket mellom Trondheim og Elverum samt Tønsberg-Arendal. Sistnevnte får vel en hurtiglader i løpet av høsten :-)
Ellers er det et savn at de som bygger dyr infrastruktur ikke har tenkt at det er praktisk med et bord eller to til å spise på samt toalett. Dette var ofte et savn på turen!
Hvit Nissan Leaf - 2012 modell
Hvit VW Caravelle - 1994 modell

Trond Arve

Sitat fra: fael på fredag 23. august 2013, klokken 09:11
Kjørte strekningen Stavanger til Levanger i sommer t/r (totalt 2300 km). 2 voksne og tre barn i bilen, samt stappfullt bagasjerom :-)
Tøft!  ;D Kjørte Son - Lysøya (Trøndelag) t/r i fjor sommer med tre unger i bilen via Gudbrandsdalen, overnatting på Dovrefjell.

Sitat fra: fael på fredag 23. august 2013, klokken 09:11
Utfordringen er strekket mellom Trondheim og Elverum samt Tønsberg-Arendal. Sistnevnte får vel en hurtiglader i løpet av høsten
Ser dårlig ut langs Østerdalen, men kommer hurtigladere på Ringebu og Kvam. Er vel også mulighet for hurtiglader på Dombås ifm. Tesla Supercharger; får håpe noen griper muligheten.
Pendler Son - Oslo med Leaf. Kjørt P106 siden 2009, solgt etter 4 år og 70.000 km.

klumpen

#12
Kjører krsand til oslo titt og ofte. Jeg legger alltid middag til brokelandsheia. Lader på 16 amp i 2-3 timer til jeg har 80/90% kapasitet på batteriet.
Laderen i skien blir en såpass omvei ( om man ikke kjører over siljan ) at jeg ville droppet det. Bruker ca 7 timer til oslo fra krsand.
2012 Nissan Leaf. Gått 50.000. - solgt
2014 Tesla Model S 85

btl

Hei igjen. I morgen tidlig bærer det i vei KrS - Oslo,  men får med 2 av barna .. så ser jeg at det er minimalt på rekkevidda. Skjønt at Skien er omvei med sine 30 min t/r E18, men kun 10 min omvei om du kan tåle svingete vei over heia etterpå til drammen.

SondreB

Sitat fra: klumpen på fredag 23. august 2013, klokken 17:55
Kjører krsand til oslo titt og ofte. Jeg legger alltid middag til brokelandsheia. Lader på 16 amp i 2-3 timer til jeg har 80/90% kapasitet på batteriet.
Laderen i skien blir en såpass omvei ( om man ikke kjører over siljan ) at jeg ville droppet det. Bruker ca 7 timer til oslo fra krsand.
Hvilken lader bruker du for 16A? Den som følger med Nissan Leaf 2013, er kun på 10A slik jeg forstår?

Vurderer tur til Oslo fra Vennesla (Kristiansand), men det er en utfordring mellom Arendal og Tønsberg. Tar litt tid å få opp disse hurtigstasjonene :-|

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA