Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: HVORFOR valgte du en TMS?

Startet av Nuvolari, lørdag 10. august 2013, klokken 18:00

« forrige - neste »

Nuvolari

Inspirert fra tråden "Teslaeiere er ikke som andre elbileiere" kunne det være artig å se hvor mye kollektivfelt fordelen har å si for teslaeiere.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

ebbrey

Jeg forventer faktisk at denne fordelen fjernes innen kort tid. Busser og taxier trenger dette mer enn elbilister. Samme med bompenger. Hvorfor skal ikke jeg være med på å betale på veien jeg kjører hvis det er slik den er finansiert?
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

Yagi

Tilgang til kollektivfeltet for elbiler er vel et miljøpolitisk virkemiddel. Så snart ønsket miljøgevinst er oppnådd (eller elbilene blir et hinder for bussene) blir ordningen fjernet. Så kan man diskutere når det er... Jeg vil sikkert savne å kunne kjøre i kollektivfeltet - men blir savnet stort nok, tar jeg taxi  ;)
Th!nk City, 2000 (avgått ved døden)
Th!nk City, 2008 (solgt)
Tesla Model S P85+, 2013 (solgt)
Tesla Model X 100D

Ingebrigt

Sitat fra: ebbrey på søndag 04. august 2013, klokken 19:37
Jeg forventer faktisk at denne fordelen fjernes innen kort tid. Busser og taxier trenger dette mer enn elbilister. Samme med bompenger. Hvorfor skal ikke jeg være med på å betale på veien jeg kjører hvis det er slik den er finansiert?
Nå trekker jeg tråden off topic så det holder, men drosjer trenger på ingen måte å kunne benytte kollektivfeltet. eneste grunnen til at de er der er at våre kjære stortingsrepresentanter ikke kunne tenke seg å stå i kø fra flyplassen når de er på ferie, tjenestereise mener jeg.

kjølholdt

Kunne ikke dette meg inn å kansellere.  Bor i bergen og her er det knapt kollektivfelt
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

laumb

Står heller i kø inn til Oslo og koser meg i en S enn i en knatrende dieselbil.

Selv jobber jeg utenfor Oslo og betaler verken bompenger eller har kollektivfelt - men om jeg så jobbet i byen ville jeg ikke avbestilt (har jobbet innafor ringen i iver et halvt tiår, så er ikke ukjent med køen der. ).

TS

Sitat fra: Yagi på søndag 04. august 2013, klokken 19:57
... Jeg vil sikkert savne å kunne kjøre i kollektivfeltet - men blir savnet stort nok, tar jeg taxi  ;)
Oslo Taxi skal visstnok ha bestillt endel ModelS , så da får du i pose og sekk  :o
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

TS

Jeg forventer at ordningen snart forsvinner, men håper at de bruker hodet og heller setter krav til minst to voksne personer i bilen..
Så kanskje man får redusert biltrafikken i stedenfor å øke den med elbil..
Jeg synes det blir for dumt med kolonner av matpakkekjørere fra Asker til Aker Brygge.. Uansett type bil..

(Selv vil jeg av og til benytte muligheten så lenge den er der..)
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

jkirkebo

Sitat fra: Ingebrigt på søndag 04. august 2013, klokken 20:04
Nå trekker jeg tråden off topic så det holder, men drosjer trenger på ingen måte å kunne benytte kollektivfeltet. eneste grunnen til at de er der er at våre kjære stortingsrepresentanter ikke kunne tenke seg å stå i kø fra flyplassen når de er på ferie, tjenestereise mener jeg.

Det beste måtte da vært å likestilt taxiene med personbiler, dvs. at kun elbil-taxier kan bruke kollektivfeltet. Da hadde det nok fort blitt bestilt mange Model S som taxi tenker jeg ;)

Og det hadde vært en god ting. Da hadde flere fått oppleve Teslaens komfort og overlengne drivlinje, selv om det blir fra passasjersetet.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

toppi

Skal man tenke miljø er det drosjer som bør ut først.
Har aldri skjønt hvorfor de skal ha eget felt??

Oslo
Model S - Levert 09.09.13
Model X - #2395

jkirkebo

Sitat fra: kjølholdt på søndag 04. august 2013, klokken 20:09
Kunne ikke dette meg inn å kansellere.  Bor i bergen og her er det knapt kollektivfelt

Ikke jeg heller. Her i Fredrikstad har vi kun et 2+ felt og det er ca. 800m langt. Så denne fordelen betyr null og niks for min del.

Kjører til jobb i Oslo innimellom, men bare på tider det ikke er kø. Var ikke stor trafikk på Mosseveien kl. 06.50 i dag morges ihvertfall ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Bent

Sitat fra: toppi på søndag 04. august 2013, klokken 21:14
Skal man tenke miljø er det drosjer som bør ut først.
Har aldri skjønt hvorfor de skal ha eget felt??
Det er det politikerne som har bestemt. Topp-politikere kjører mye drosje, og de synes ikke noe om å måtte sitte i trafikkork sammen med almuen. Derfor får drosje kjøre i kollektivfelt.
Tesla Roadster, 25Mm

Balrog

Sitat fra: ebbrey på søndag 04. august 2013, klokken 19:37
Jeg forventer faktisk at denne fordelen fjernes innen kort tid. Busser og taxier trenger dette mer enn elbilister. Samme med bompenger. Hvorfor skal ikke jeg være med på å betale på veien jeg kjører hvis det er slik den er finansiert?

Hvorfor i all verden skal fossildrevne taxier kjøre i kollektivfeltet? Mindre miljøvennlig transport enn taxi finnes vel ikke.
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

Cirion

Sitat fra: Balrog på mandag 05. august 2013, klokken 00:38
Sitat fra: ebbrey på søndag 04. august 2013, klokken 19:37
Jeg forventer faktisk at denne fordelen fjernes innen kort tid. Busser og taxier trenger dette mer enn elbilister. Samme med bompenger. Hvorfor skal ikke jeg være med på å betale på veien jeg kjører hvis det er slik den er finansiert?

Hvorfor i all verden skal fossildrevne taxier kjøre i kollektivfeltet? Mindre miljøvennlig transport enn taxi finnes vel ikke.
Moped og MC har samme fordelene, og har hatt de lenger enn ebil. Jeg tror nok dette kommer til å bestå mange år til... Først må andelen elbiler som kjører inn til byene overgå andelen fossil biler.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

19quiz76

Noen som vet hvor mange som kjører inn til Oslo via E18 fra Asker hver dag? I så fall går det jo an å regne seg frem til når x antall elbiler vil utgjøre et køproblem..


Sent from my iPhone using Tapatalk 2
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA