Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Superchargers i Nord-Norge??????

Startet av Bergenseren, lørdag 10. august 2013, klokken 14:20

« forrige - neste »

Bergenseren

Hei.

Lurer på dette da jeg 26/07/2013 kjøpte ny Tekna. Selgeren sa de hadde en kampanje som inneholdt krompakke og 3 års leiebilavtale. Jeg har inkludert leiebil i min forsikring...og sa derfor jeg ikke trengte leiebilavtale. Det var greit.

Når jeg da fikk kjøpskontrakten for underskrift, står det på merknader: Selges uten leiebilavtale og serviceavtale!   
Siden vi ikke hadde snakket om noe serviceavtale, og jeg heller ikke visste om hva som inkluderes i "norges-pakken" ... skrev jeg under på kontrakten.

Sitter nå med følelsen av at jeg er blitt "lurt" for 3 års fri service. Hadde selgeren nevnt dette under opplysning om kampanjen...er det klart jeg ville tatt imot 3 års fri service.

Hva er egentlig dette verdt i penger? Hva vil dere si 3 års service vil koste meg?

Når jeg sammenligner priser med hjemmesiden til Nissan og hva selgeren i sandegruppen presenterte, blir tallene ganske forskjellig. Er dette normalt?

Grå Leaf 2013 Tekna fra september-13.

BE

Følgende (latterlige) servicepriser opereres med:

- 1. År ca. 4000,-
- 2. Og 3. År ca. 5-6000,-

Altså koster 3 års service deg ca 15000,-
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

Brødbilsjåfør

Å til oss nevnte ikke selger dette med et eneste ord å vi skrev avtale 01.08.13. På kontrakt står d rabatt isteden for chrompakke. Ikke et ord om serviceavtalen eller noen ting. Sendte en Mail til selger å etterlyste info om dette. Skal bli spennende å hør på svaret. Er nok for lett å være Leaf selger dessverre. Gidder ikke anstrenge seg i hele tatt.......
HELL:)
har kjøpt Elbil:)
Ækte bila går på Bænsin:)

Bergenseren

Dette vil jeg snakke med selger om i morgen. Er det en bevisst taktikk av Nissan å prøve og utelukke deler av norgesavtalen til uvitende kjøpere ? Virker jo nesten slik.

Brødbilsjåfør

Kunne virke sånn på oss. Selger opplyste umiddelbart vi sa vi ville kikke på leaf at nå kjørte de en kampanje med 23000 i rabatt. Ikke et eneste ord om noe som helst annen kampanje

Bekkenes

Når jeg snakket med Nissan forhandler i Bergen så fikk jeg beskjed om at norgespakken var leiebil i 14 dager og "gratis" service i tre år.
Sa jeg nei til det fikk jeg bilen 25,000kr billigere (mener jeg det var)
Fikk beskjed service var 4400 kr i året,som er 13200kr.
Så hadde man ikke behov for leiebil anbefalte han å droppe den 0.

TMS 75D 17 silver m/ Ultrahvite 25.11.2017
BMW i3 94Ah Fully Charged Edition 23.12.2016 > 16.11.2017 (30,000km)
Leaf Tekna Slate '13, Hentet 18.12.13 > 23.12.2016
58535km 23.12.2016
Avatarer/minibilder av Leaf til brukeren din (-:

Bergenseren

Ser at norgespakken ble introdusert ca 4 juni 2013 ifølge tidligere tråd http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,8067.0.html  (les fra Leif Leaf).

Synes det er en selvfølge at alle potensielle kjøpere må få vite om HELE innholdet i kampanjen som står i deres hjemmeside. Og ikke sjonglere og velge ut hva som sies eller ties.

GeirH

Bestilte Tekna her om dagen fra Larvik. Fikk beskjed om at dem hadde en spesialpakke sammen med Tønsberg. Den fra Nissan genererte for mye papirarbeid. Vinterhjul og 3 års fri service eller 23 000 avslag. Tok avslaget. Vinterhjul ordner jeg selv og service tar jeg når det kommer. Ca. 260k totalt om det ikke hadde vært for at jeg bare måtte ha fotlister med ledlys i fremdørene :-).
Nissan "Euroleaf" Tekna m/fotlister med ledlys og 6,6 kw lader. 5000 km.

Inger-lise

Jeg fikk min euroleaf acenta 2. August. Da vi skrev kontrakt (4. juni) spurte vi om dette var den laveste prisen selger kunne gi på bilen, noe det var. Da vi hentet bilen fikk vi beskjed om at vi fikk med krompakke, leiebil og service i prisen. Det ble aldri sagt at vi kunne takke nei til denne pakken. Jeg ville heller hatt bilen billigere, og betalt service selv. Vi har en dieselbil i tillegg, som vi kommer til å bruke på lengre turer, så behovet for leiebil er ikkeeksisterende.

Er det virkelig slik at man må ha denne norgespakken? Jeg syns det er ufattelig dårlig av selger å ikke opplyse om det,
Sør-Trøndelag

Nissan Euroleaf acenta 2013, mørk grå

Bekkenes

TMS 75D 17 silver m/ Ultrahvite 25.11.2017
BMW i3 94Ah Fully Charged Edition 23.12.2016 > 16.11.2017 (30,000km)
Leaf Tekna Slate '13, Hentet 18.12.13 > 23.12.2016
58535km 23.12.2016
Avatarer/minibilder av Leaf til brukeren din (-:

Bobbulf

Sitat fra: Inger-lise på onsdag 14. august 2013, klokken 10:20
Er det virkelig slik at man må ha denne norgespakken? Jeg syns det er ufattelig dårlig av selger å ikke opplyse om det,
Det ble praktisert over hele landet at man kunne velge vekk norgespakken, så dette er veldig dårlig og helt feil av selger å ikke opplyse om at du kunne fått fratrekk for den.
Jeg skrev kontrakt på Tekna 6 mai på kr 299.140, og fikk senere redusert prisen med over 20.000 automatisk av selger. Jeg var selv klar over at det ville bli en reduksjon i pris etter å sett erfaringer til andre her på forumet, men det var altså selger selv (Sande Auto Drotningsvik) som opplyste det til meg uoppfordret når jeg spurte om leveringsdato.
Etter jeg skrev kontrakt, fikk jeg også lagt til 6,6kw lader (jeg trodde først den var automatisk inkludert på Tekna), så fikk et påpluss i pris på ca 8000, men havnet likevel på 285.100 totalt med matter, krom og vinterdekk:).
Var jeg deg, ville jeg forlangt penger tilbake. Hvis dette er en autorisert Nissan-forhandler burde det ikke være noe problem, for selger sa til meg at prisene ble styrt sentralt av Nissan-Norge, og dermed også denne muligheten til fravalg av norgespakken.
Euro-Leaf Tekna koksgrå "Metallic Slate" :) 08-2013
MB E350 CDI 4Matic AMG - 2010
Bergen

Inger-lise

Dette er nissanforhandler ja. Witro i trondheim. Jeg har ringt de i dag, da jeg generelt er misfornøyd med selger, og salgssjefen skal ta kontakt med meg på fredag, så jeg får høre da. Nå er det krompakke på bilen allerede, dette viste jeg ikke før jeg hentet den, men krompakken koster vel rundt tusenlappen, så den kan jeg beholde. Det jeg reagerer på er mangelen på valg. Jeg fikk aldri mulighet til å velge bort norgespakken
Sør-Trøndelag

Bobbulf

Sitat fra: Inger-lise på onsdag 14. august 2013, klokken 11:00
Dette er nissanforhandler ja. Witro i trondheim. Jeg har ringt de i dag, da jeg generelt er misfornøyd med selger, og salgssjefen skal ta kontakt med meg på fredag, så jeg får høre da. Nå er det krompakke på bilen allerede, dette viste jeg ikke før jeg hentet den, men krompakken koster vel rundt tusenlappen, så den kan jeg beholde. Det jeg reagerer på er mangelen på valg. Jeg fikk aldri mulighet til å velge bort norgespakken
Krompakken var nå inkludert uansett på alle nye norske Leaf, så den skulle ikke koste noe, fikk jeg beskjed om.
Tidligere var det snakk om at den kostet noe, men ikke nå lenger, for de ville utstyre alle Leafene med den uansett.
Euro-Leaf Tekna koksgrå "Metallic Slate" :) 08-2013
MB E350 CDI 4Matic AMG - 2010
Bergen

Inger-lise

Hva kan jeg "kreve" for dette da? Jeg ønsker jo ikke service og leiebil, så jeg vil ha refundert dette, og kommer til å kreve det på fredag når salgssjefen tar kontakt. Jeg hørte noen si at å velge bort norgespakken gir en prisreduksjon på 23000 på bilen. Stemmer dette?
Sør-Trøndelag

Brødbilsjåfør

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA