Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Sv: Norges og Europas første

Startet av Bekkenes, lørdag 10. august 2013, klokken 13:40

« forrige - neste »

Sandven

Skal se på det med fransken. Navigasjonen og den biten er på norsk. Var bare meldingen om lavt batteri som kom på fransk!

Bekkenes

Jeg prøvde først via de, men var ikke litt interessert i innbytte på min bil siden innbytte var 400,000. Hos Sandven var de proffe hele veien. Jeg prøvde bare Drotningsvik. Og ja, opplevde også de drev med skremselspropaganda om importbiler.
TMS 75D 17 silver m/ Ultrahvite 25.11.2017
BMW i3 94Ah Fully Charged Edition 23.12.2016 > 16.11.2017 (30,000km)
Leaf Tekna Slate '13, Hentet 18.12.13 > 23.12.2016
58535km 23.12.2016
Avatarer/minibilder av Leaf til brukeren din (-:

reptil

Ok.
Har ikke snakket med Sande om alternativer, det eneste de nevnte ang det var at de skulle ut med krom-pakkene for å skille bilene fra importene.
I Åsane har de vært der de skal, forsåvidt enkelt å selge til meg, de måtte bare finne en bil jeg kunne få  :)
Svart Leaf Acenta

Sandven

Fant språkinnstillingene.... var enkelt når jeg bare hadde funnet rett knapp, så nå er den på engelsk!

MEN hvordan stiller jeg klokken? Den er ikke på norsk tid! En time for sen!

Bekkenes

Var der jeg sa? Kjekt å vite siden vi kjøper bil av samme forhandler :)
sikkert samme plass, dvs under settings :)

det skal også være en knapp på venstresiden av rattet som skal justere noen innstillinger. Er vist to forskjellige klokker å stille

Google.no :)
TMS 75D 17 silver m/ Ultrahvite 25.11.2017
BMW i3 94Ah Fully Charged Edition 23.12.2016 > 16.11.2017 (30,000km)
Leaf Tekna Slate '13, Hentet 18.12.13 > 23.12.2016
58535km 23.12.2016
Avatarer/minibilder av Leaf til brukeren din (-:

Sandven

Dr så langt strålende fornøyd med bilen min!
Det med språket endret meg med menyknappen til venstre for rattet. Klokken fikk jeg endret gjennom menyene på navigasjonspanelet!

Bekkenes

Bra du er fornøyd :)
Håper jeg får min som avtalt i slutten av neste måned, eller tidligere :)

Kjøpte du foresten med vinterdekk eller bare bilen.
Hadde den krom etc?
Fikk beskjed om min bil skulle ha 6,6kw lader istedenfor den vanlige på tre.
Regner med du har fått samme? :)
TMS 75D 17 silver m/ Ultrahvite 25.11.2017
BMW i3 94Ah Fully Charged Edition 23.12.2016 > 16.11.2017 (30,000km)
Leaf Tekna Slate '13, Hentet 18.12.13 > 23.12.2016
58535km 23.12.2016
Avatarer/minibilder av Leaf til brukeren din (-:

Mortilfire

Interessant lesing. Jeg skal bytte ut mitt diesel-dyr med en nissan Leaf, og har vært i Drottningsvik. Var ikke imponert over kundebehandlingen.... Skal høre med Sandven, og i Åsane. Har hørt med Bil1, og de ville gi det i innbytte som jeg ønsket.... De registrerte bilen et døgn i utlandet, slik at den kunne taes inn som brukt import, men bilen er jo ikke brukt....
2013 Nissan Leaf Tekna

Bobbulf

Sitat fra: Mortilfire på søndag 18. august 2013, klokken 11:50
Interessant lesing. Jeg skal bytte ut mitt diesel-dyr med en nissan Leaf, og har vært i Drottningsvik. Var ikke imponert over kundebehandlingen.... Skal høre med Sandven, og i Åsane. Har hørt med Bil1, og de ville gi det i innbytte som jeg ønsket.... De registrerte bilen et døgn i utlandet, slik at den kunne taes inn som brukt import, men bilen er jo ikke brukt....
Kjøpte min i Drotningsvik og var godt fornød med de. Spør etter Christian der, han hadde veldig god greie på det meste vedrørende bilen. De andre der var jeg ikke så fornøyd med, endel teknisk feilinfo osv og latet som de kunne mye om bilen uten egentlig å kunne så mye.
Euro-Leaf Tekna koksgrå "Metallic Slate" :) 08-2013
MB E350 CDI 4Matic AMG - 2010
Bergen

Mortilfire

2013 Nissan Leaf Tekna

MrMastodon

Kjøper min fra Sande i Åsane. Må si jeg ikke er helt fornøyd med selger, han virker ikke som om han hatt veldig lyst å selge, det er hele tiden jeg som må ta initiativ til ting.
Men han prøver i det minste ikke å virke som om han kan mye om bilen som han ikke vet, og ingen skremselspropaganda.
Jaja, henter bilen i dag, så da trenger jeg ikke tenke mer på det :-D

reptil

Svart Leaf Acenta

dj_beirut

Jeg kjøpte min Tekna hos ECO Car i bergen for 245000. den også hadde fransk håndbok men ellers alt på norsk.
Jeg er kjempe fornøyd sålangt... handelen gikk veldig greit for seg.
Nå er Eco Car mindre kjent enn sandven... men jeg hadde ikke noe problemer med de iallfall.

MrMastodon

Fredrik heter han. Grei fyr, men jeg vil heller bli "oversolgt" som førstegangs (el)bilkjøper, ikke undersolgt. Den stilen passer nok bedre til en som har hatt et par biler.

Sent from my A500 using Tapatalk 4


MrMastodon

Må legge til at når jeg hentet bilen fikk jeg et bedre inntrykk, kan være han hadde en dårlig dag når jeg var innom første gang.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA