Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Design studio US vs Norsk

Startet av VL, lørdag 10. august 2013, klokken 13:03

« forrige - neste »

Bekkenes

Har du kjøpt bilen via nettet eller fysisk i butikk
Ved første gjelder regler for fjernsalg, og da skal du ha fått angrerett papirer utlevert, hvis ikke har du mye lengre tid å angre på istedenfor 14 dager.

Høres rart ut at det gjelder bil? Ja, gjør så.
Men her i Bergen var det en forhandler som hadde avtalt salg av en ganske dyr bil (tror det var snakk om 6-700k kroner), hvor kjøper trakk seg.
"Kjøper" vant frem i retten og forhandler ble sittende igjen med svarteper.

Det var enten Ferdinand motor eller Sandven her i Bergen saken var om, husker den fra avisene.

Søker du litt finner du sikkert :)

Men der beste er selvsagt om du og selger kommer til enighet :)

TMS 75D 17 silver m/ Ultrahvite 25.11.2017
BMW i3 94Ah Fully Charged Edition 23.12.2016 > 16.11.2017 (30,000km)
Leaf Tekna Slate '13, Hentet 18.12.13 > 23.12.2016
58535km 23.12.2016
Avatarer/minibilder av Leaf til brukeren din (-:

Ingebrigt

Sitat fra: TorC på søndag 04. august 2013, klokken 19:43
Selv stod aldri mitt valg mellom en Euro-specket Leaf eller en US-leaf kjøpt fra importør, men mellom å importere selv eller en norsk bil.

Mellomlegget mellom en US-Leaf til ca 200 000,- og en norsk bil til 240 000,- bør gjøre valget særdeles enkelt. Jeg ville iallefall ikke hatt noe problem med å betale de 40 000,- ekstra for å få de fordelene en norsk bil har.
+1 på begge poengene, og hvis informasjonen tidligere i tråden om at man kan få '12 leaf ny fra forhandler i Bergen for 209' stemmer er det ihvertfall galskap å handle fra gråimportør til slike priser.

Bekkenes

Sandven er vel ikke offisiell Nissan forhandler, er euro leaf .
Tror de til 209 gikk/går fort ut :)
TMS 75D 17 silver m/ Ultrahvite 25.11.2017
BMW i3 94Ah Fully Charged Edition 23.12.2016 > 16.11.2017 (30,000km)
Leaf Tekna Slate '13, Hentet 18.12.13 > 23.12.2016
58535km 23.12.2016
Avatarer/minibilder av Leaf til brukeren din (-:

Ingebrigt

Note to self: les igjennom før du poster :P
Uansett fremstår tilbudet trådstarter fikk som særdeles gunstig, for bilselgeren.

VL

Jeg har kjøpt bilen over nett kan du si ja.. Bare mailet meg fram med forhandler og overført 5k i depositum. Han har sagt i mail at bilen er topputgaven med alt av ekstrautstyr og muligheter slikt som de som selges i Norge... Men det er jo USA utgaven så det kan jo ikke stemme?.
Hadde jeg visst dette på forhånd hadde jeg heller kjøpt en 2013modell japan/norges utgaven...
Har sendt noen misfornøyde mails til selger igår... Så han skulle ringe meg idag håper vi kommer til en enighet om noe... Syns selv prisen er litt stiv nå ja.
Tesla model 3 reservert
Tesla X60 i bestilling, levering mars 17
2013 Leaf hvit
2016 Tesla S90D Midnight Silver - Solgt
2015 Tesla S85 Svart - Solgt
2013 Leaf blå - Solgt

Bekkenes

Hvis han har skrevet at den har samme muligheter som Norge er vel det feil og burde være grunn nok til å kansellere .

Carwings fungerer ikke.
Radio fungerer ikke skikkelig (bare hele tall)
Navigasjon fungerer ikke (mener jeg bestemt å ha lest).

Satser på det løser seg.
Jeg personlig ville nå heller "tatt en på haken" og mistet 5000 i depositum, men burde strengt tatt ikke være nødvendig da du burde få slippe løs fra avtalen.
TMS 75D 17 silver m/ Ultrahvite 25.11.2017
BMW i3 94Ah Fully Charged Edition 23.12.2016 > 16.11.2017 (30,000km)
Leaf Tekna Slate '13, Hentet 18.12.13 > 23.12.2016
58535km 23.12.2016
Avatarer/minibilder av Leaf til brukeren din (-:

VL

Veldig usikker nå.. Ingen mulighet for og ordne det med navigasjonen og carwingen altså?..
Tesla model 3 reservert
Tesla X60 i bestilling, levering mars 17
2013 Leaf hvit
2016 Tesla S90D Midnight Silver - Solgt
2015 Tesla S85 Svart - Solgt
2013 Leaf blå - Solgt

BE

Jeg har i alle fall ikke hørt om noen som har fått til å ordne radio, navigasjon og viktigst av alt kommunikasjon med bilen på en US-importert bil. Fjernstyringen av bilen er jo særdeles kjekk å ha på vinterstid, og er for meg verdt massevis av penger. Kart betyr for meg null og nix. En radio som bare har oddetall på tidelsfrekvenser er jo kjedelig, men ikke en showstopper da anlegget fungerer utmerket med Bluetooth fra telefon.
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

Ingebrigt

Sitat fra: VL på mandag 05. august 2013, klokken 15:07
Veldig usikker nå.. Ingen mulighet for og ordne det med navigasjonen og carwingen altså?..
Det korte svaret er: Nei.
Det lange svaret er: Det vil aldri virke.
Det optimistiske svaret er: Nei, men det kan komme en løsning i fremtiden.

Å basere et kjøp på noe annet enn de to første svarene er i overkant optimistisk i mine øyne.

Ingebrigt

Sitat fra: VL på mandag 05. august 2013, klokken 15:07
Veldig usikker nå.. Ingen mulighet for og ordne det med navigasjonen og carwingen altså?..
Det korte svaret er: Nei.
Det lange svaret er: Det vil aldri virke.
Det optimistiske svaret er: Nei, men det kan komme en løsning i fremtiden.

Å basere et kjøp på noe annet enn de to første svarene er i overkant optimistisk i mine øyne.

TorC

Sitat fra: VL på mandag 05. august 2013, klokken 15:07
Veldig usikker nå.. Ingen mulighet for og ordne det med navigasjonen og carwingen altså?..

Som Ingebrigt skriver:

Sitat fra: Ingebrigt på mandag 05. august 2013, klokken 18:05
Det korte svaret er: Nei.
Det lange svaret er: Det vil aldri virke.
Det optimistiske svaret er: Nei, men det kan komme en løsning i fremtiden.

Å basere et kjøp på noe annet enn de to første svarene er i overkant optimistisk i mine øyne.

Jeg vil nok moderere det litt.
Utifra det jeg har lest, hørt og fått beskjed om fra Nissan: Carwings KAN fikses ved at Nissan legger VIN inn i deres system. MEN, de har ingen incitament til å gjøre det. De sender meget tydelige signaler om at de ikke liker USA import. Den dagen de tjener nok penger på det, kan det hende de tilbyr en betalingstjeneste. Men billig blir det neppe.
Navi & radio er ren programmeringsjobb, men man kan visstnok ikke bare å "kopiere" programvaren fra en euro-leaf til en US-Leaf fordi det visstnok er to ulike produsenter selv om det fra utsiden er likt.  Jeg vil tro at markedet er for lite. Nissan har også prestert å legge inn en regionssperre på Navi som gjør at det ikke er bare å døtte inn andre kart. Det er kun kart for nord amerikas som aksepteres. Jeg tror nok dessverre at markedet er alt for lite til at noen gidder å investere store R&D-ressurser...
2011- US Leaf. Elton. Beste bil jeg har hatt, men aldri mer Nissan! (Blitt mer usikker nå etter god service fra Solum Bil i Larvik...).

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

jkirkebo

Sitat fra: BE på mandag 05. august 2013, klokken 18:04
En radio som bare har oddetall på tidelsfrekvenser er jo kjedelig, men ikke en showstopper da anlegget fungerer utmerket med Bluetooth fra telefon.

Anlegget har også AUX in så det er enkelt å koble på en DAB+ adapter med glassantenne. FM er på vei ut uansett.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Balrog

Vet du om en du kan anbefale, Kirkebø? (savner Alltid Nyheter på 93,5MHz)
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

jkirkebo

Sitat fra: Balrog på tirsdag 06. august 2013, klokken 00:51
Vet du om en du kan anbefale, Kirkebø? (savner Alltid Nyheter på 93,5MHz)

Du bør ha en med display så du kan bruke AUX-inngangen. Mange av de for skjult montering må brukes via antenneinngangen, de moduleres inn på FM-båndet slik at informasjonen fra tuneren kommer opp som RDS info. Grei løsning men det ødelegger lydkvaliteten.

Denne har jeg hørt mye bra om:

http://www.pure.com/product/highway-300di-vl-61716/
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

edan

Synes prisene på en del importbiler er alt for høye. Det er jammen ikke bare Nissan som tidvis tar ublu fortjeneste her... Konkurransen ser ikke ut til å fungere ordentlig, rett og slett.

Vi betalte 210 000 for 2013 Japan-leaf rett før sommerferien hos Nissan i Bergen. Den var rett nok gått 1000 km som demobil, og hadde vært registrert en måned.

Importbil fra USA bør ligge 30-40 000 under dette som helt ny, dersom jeg skulle vurdere det. Nissans serviceapparat er vel verd å få med seg, for ikke å snakke om full 5 års garanti uten å måtte bruke mye energi på å krangle om det skulle oppstå feil.
Nissan-selgeren påstår at Leaf-en kommer til å bli vår nummer1-bil. Vi får se om han får rett :)

2013 Nissan Leaf (Japan-produsert), 2013 Toyota Land Cruiser V8 D4D, 2001 Mitsubishi Pajero DiD, 2007 Yamaha Grizzly 700 EFI

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA