Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Dekk og felger

Startet av AttackOfTheMac, lørdag 10. august 2013, klokken 09:14

« forrige - neste »

AttackOfTheMac

Hei,

ang de nye endringene i USA.

Hva tror dere vi som har bestilit får med/kan endre til.
Om vi kan det i det hele tatt?

Det som er nytt som kanskje vi kan få med gratis er:

- Tåkelys

- Ny lydpakke? (bare software?) (for de som bestilte dette)

- Nye sommerhjul (Standard på 85)

Ellers er det noen nye options:

- Aerodynamic 19" felger

- Cyclone 19" felger

Nye options for 60/85:

- Karbonfiber interiør

- Preformance seter

- Alcantara headliner

OW

Jeg regner med at de som fra før har bestilt Performance får alcantara headliner og performance seter markert som "inkludert". Sammen med cf interiør og spoiler, som jo allerede er listet opp på bestillingen (om man har valgt det).

Det som er spennende er hva ny lydpakke inkluderer til forskjell fra "gammel" lydpakke. Er dette bare en omgjøring av navn og høyere pris?

Det som forundrer meg er at tåkelys tidligere var standard i de nedre lyktene men ble plutselig tatt bort. Det har Elon tidligere uttalt at var fordi de ikke hadde en ønsket effekt, og ikke tilførte bilen noe. Er det nye og bedre lys, eller tenker de at folk har dårlig hukommelse og tenker at det er et tilvalg de kan få inn en del ekstra penger på?
Model S P85 perlehvit, 19", sort og CF interiør, CF spoiler, panorama, tech-pakke, parkeringssensor, lydstudio, sikkerhetspakke, lyspakke og pakkehylle.

Cobos

Denne teksten "Our newly redesigned fog lights are designed to work with our LED cornering lights and headlights as a complete system." fra options lista i den amerikanske design studio tyder på at de har lagd nye bedre tåkelys. Hva faktiske endringen ligger i tør jeg ikke si noe om. Men vet sannelig ikke hvor god sak vi har når det gjelder å påstå at tåkelysene var inkludert i Norge?

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

OW

Sitat fra: Cobos på lørdag 03. august 2013, klokken 20:27
Denne teksten "Our newly redesigned fog lights are designed to work with our LED cornering lights and headlights as a complete system." fra options lista i den amerikanske design studio tyder på at de har lagd nye bedre tåkelys. Hva faktiske endringen ligger i tør jeg ikke si noe om. Men vet sannelig ikke hvor god sak vi har når det gjelder å påstå at tåkelysene var inkludert i Norge?

Cobos

Helt enig i at tåkelys ikke har vært inkludert i EU versjonen. Den har jo helt fått strippa de nedre lysa stakkars, men de var standard i US. Siden de har redesignet så skjønner jeg det nye tilvalget. I alle fall på en måte...
Model S P85 perlehvit, 19", sort og CF interiør, CF spoiler, panorama, tech-pakke, parkeringssensor, lydstudio, sikkerhetspakke, lyspakke og pakkehylle.

AttackOfTheMac

Jeg skal sjekke om jeg som bestilte 60 kan få lov å oppgradere til Karbonfiber (slik som det nå er mulig i USA). Er ikke så glad i tre eller svart piano.

SimenT

Så lenge det ikke er et tilvalg i EU, tror jeg ikke det blir noe tåkelys inkludert.
Har lekt meg litt på US-konfiguratoren. Blitt pimpa med mange fine nye bilder av pakkene.
Lakkfargene kommer også bedre frem i de nye bildene.

Hvis Tesla hadde vært tidlig ute og tilbudt de nye 19" felgene til EU kunder tror jeg de kunne tjent mye
penger og hindret mye ettermarked her. Jeg kjøper de nye 19" turbinfelgene som sommerfelger hvis jeg får tilbudet. Hint hint hvis noen leser dette :)
Depositum Model X
Bestilt P85D sent mars lev.

Epleskreller

Tidligere var "LED-tåkelykter" en del av tech-pakken, usikker på når det ble gjort om til "LED kurvelys".
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

OleJA

Sitat fra: OW på lørdag 03. august 2013, klokken 20:31
Helt enig i at tåkelys ikke har vært inkludert i EU versjonen. Den har jo helt fått strippa de nedre lysa stakkars, men de var standard i US. Siden de har redesignet så skjønner jeg det nye tilvalget. I alle fall på en måte...

Stemmer forsåvidt at tåkelys aldri har vært i EU versionen, men de var absolutt nevnt som innhold i tech pakka intill ca ~april da de ble fjernet. Se f.eks

http://www.teslamotors.com/no_NO/forum/forums/open-letter-mr-elon-musk-regarding-fog-lights

Dette var den eneste informasjonen som var tilgjengelig om inholdet i de forskjellige pakkene på det tidspunktet.
EU kunder som kjørte Finalize før dette har derfor vært i god tro at tåkelys var inkludert i det utstyret de valgte. Når Tesla nå gjør dette tilgjengelig igjen, så bør en kunne forvente at bilene blir levert med det utstyret som var beskrevet idet kontraktene ble signert.

Edit:
Ser at 'fog light' nok ble fjernet midt i februar i følge tråden:

http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/14183-Fog-Lights-Gone

Like fullt etter at de aller første EU kundene fikk Finalize i slutten av januar.... tror jeg ....
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

ebbrey

Disse Michelin Primacy dekkene som nå er innkludert på 85KW modeller. Står jo selvsagt ikke om dette er Primacy 3 eller  Primacy HD som kanskje ville vært interresante dekk å få bytta til? http://www.michelin.no/bildekk/michelin-primacy-hp

Edit: Ser ut som det er MXM4, som ikke er tilgjengelig i norge uansett. Og er helårsdekk.
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

laumb

Tåkelys var listet når jeg finalizet med de som en del av pakken.

Når dette nå er tilgjengelig igjen forventer jeg å få dem. Dersom de ikke dukker opp, og de ikke lover å ettermontere dem - så VIL jeg kjøre en klage, om så til tingretten. Vi er ikke dumme og har rettigheter (som f.eks. å få det vi har bestillt).

Dersom jeg hadde bestillt et nytt hus, nøkkelferdig, og de plutselig fjernet dører fra beskrivelsen etter at jeg hadde skrevet kontrakt, for så å legge til dører med nytt design 2-3 mnd senere - da hadde jeg forventet å få med dører av det nye designet ved overlevering.

Kan noen poste biler av de nye felgene? Sitter på edge på camping. Prøvd å laste designstudio 3-4 ganger, kastet bort 40 minutter og 27% batteri på å få sett dem, men no luck. :)

Epleskreller

Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

laumb

Sitat fra: Epleskreller på lørdag 03. august 2013, klokken 21:11
Sitat fra: laumb på lørdag 03. august 2013, klokken 21:01
Kan noen poste biler av de nye felgene?

Yes sir ;)

<3

Aero var litt "sære", men cyclone som 21"... *siiiikle!* falt for den usymmetrien!

ebbrey

Jeg SKAL ha Cyclone istedenfor de som er standard idag

AttackOfTheMac

Om man går for Aero felgene og de nye dekkene skal man i teorien få 6% bedre range...hmm...

ebbrey

Sitat fra: Thorbjorn på lørdag 03. august 2013, klokken 21:15
Om man går for Aero felgene og de nye dekkene skal man i teorien få 6% bedre range...hmm...

Ja var 3% på de nye dekkene alene, men dette er nok en gang helårsdekk.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA