Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Dekk og felger

Startet av AttackOfTheMac, lørdag 10. august 2013, klokken 09:14

« forrige - neste »

laumb

Sitat fra: ebbrey på lørdag 03. august 2013, klokken 21:14
Jeg SKAL ha Cyclone istedenfor de som er standard idag

Bestille bilen med standard 19", kjøpe Hakka R2 løst og vrenge om. Deretter legge på den originale sommergummien på Cyclone til våren (bestille felger og TPMS løst?)?
Høres ut som en rimelig måte å gjøre det på. :)

AttackOfTheMac

Tror det blir en del mailer til Tesla nå på folk som vil ha de nye felgene :p Jeg vil ha Cyclone også (i alle fall på sommer) om prisen er grei nok ($2500 upgrade pris i usa)

Kanskje vi kan velge felger på vinter og evt bytte om.

Nordtroms

Hvorfor ikke bare glede dere, motta bilen og nyte den når den kommer? Det kommer alltid noe "nytt og bedre", neste år. Dere som får Tesla i høst er konge på haugen uansett.  :) :) :) :)
P85 rød, alt untatt utvidet alarm og bakovervendte seter.

teslaslaven

Nye opsjoner i USA betyr ikke nødvendigvis nye opsjoner i Norge!

AttackOfTheMac

MUST HAVE!

Fordi vi er "aldri fornøyd, må ha nyeste iPhone"-generasjonen :p

I alle fall jeg :p

ebbrey

Sitat fra: laumb på lørdag 03. august 2013, klokken 21:18

Sitat fra: ebbrey på lørdag 03. august 2013, klokken 21:14
Jeg SKAL ha Cyclone istedenfor de som er standard idag

Bestille bilen med standard 19", kjøpe Hakka R2 løst og vrenge om. Deretter legge på den originale sommergummien på Cyclone til våren (bestille felger og TPMS løst?)?
Høres ut som en rimelig måte å gjøre det på. :)

Ja planen nå er å få 2 felgsett av Tesla hvertfall, gummi må jeg nok ordne selv, skal jeg få det jeg vil ha.
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

eclipse

Sitat fra: hybridslaven på lørdag 03. august 2013, klokken 21:42
Nye opsjoner i USA betyr ikke nødvendigvis nye opsjoner i Norge!

Stemmer det, vi har spesifisert våre ønsker og kjøpt en TMS 2013 model, når det nå kommer en oppgradering så er det ikke sikkert den er tilgjengelig for 2013 modellene :-)
Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

christian1986

Virker _veldig_ rart å drive med to typer Model S(sett vekk fra myndighetskrav selvsagt). Så vidt jeg husker var endringene/tilleggene på den europeiske versjonen det som gjorde at den ble forsinket nå. Kan ikke da forstå hvordan de kan forsvare å gå igjennom en ny slik runde omtrent med en gang?

glaserud

Er vel bare kontinuerlig produktutvikling. De første Sene var fra en flekk ny produksjonslinje som de nå utvider.
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

ebbrey

Ultra Sound package er visst med nye høyttalere og kablinger. Samme antall og størrelser som lydstudio pakka. Men var visst dyrt og bytte til dette fra lydstudio pakke allerede installert pga kablinene måtte byttes også.

Kilde: TMC

AttackOfTheMac

Dersom dette stemmer er jo spørsmålet om vi får denne nye pakken, eller om vi får "den gamle".
Min bil kommer ikke til å bli produsert før om 2 mnd. Bryr meg ikke så mye om dette egentlig, men blir spennede å se.

ebbrey

"sourcing parts" status betyr nok at innkjøpet av de "gamle høyttalerene" er det som gjøres. Lydanlegget har jo gått opp i pris fra lydstudio til ultra.

Kallagtunet

Sitat fra: ebbrey på søndag 04. august 2013, klokken 20:20
Ultra Sound package er visst med nye høyttalere og kablinger. Samme antall og størrelser som lydstudio pakka. Men var visst dyrt og bytte til dette fra lydstudio pakke allerede installert pga kablinene måtte byttes også.

Noen på TMC som vet eller noen som synser? Det er andre på TMC som har synset og også har "snakket" med Tesla insidere som sier at det kun er en oppdatering av prosesseringen som de som allerede har lydpakken i dag får glede av.

ebbrey

Sitat fra: Kallagtunet på søndag 04. august 2013, klokken 21:11
Sitat fra: ebbrey på søndag 04. august 2013, klokken 20:20

Noen på TMC som vet eller noen som synser? Det er andre på TMC som har synset og også har "snakket" med Tesla insidere som sier at det kun er en oppdatering av prosesseringen som de som allerede har lydpakken i dag får glede av.

Man kan vel spørre 10 tesla folk og få like mange svar regner jeg med :P

GoProne

Ser på teslamotorsclub.com at det er hylekor over den nye prisstrukturen. Prisen på gitte konfigurasjoner har økt med nesten $15000. Det er spesielt lærtrim, CF-spoiler og lydsystem som virker å ha blitt uforholdsmessig mye dyrere.

Blir spennende å se på hvordan prisene i Norge utvikler seg framover.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA