Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Dekk og felger

Startet av kjølholdt, fredag 09. august 2013, klokken 13:00

« forrige - neste »

Vind

Sitat fra: Gæsjan på lørdag 14. desember 2013, klokken 21:11
Vil det være mulig rent teknisk å ettermontere rangeextender i Tyskland etter kjøp av bil uten i Norge hvis man ser bort fra det rent uetiske å ikke betale avgifter for denne?
Der REX modulen står er det en varmepumpe som bidrar til oppvarming av batteriet.  I tilegg er bensintanken forann i bilen, med påfylling.  Jeg tror i beste fall det blir ett svært omfattende prosjekt å bygge om.
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

Gæsjan

TMS P85 solgt
TMS P85D
Model 3 reservasjon

elektrolux

Sitat fra: Vind på mandag 16. desember 2013, klokken 09:40
Sitat fra: Gæsjan på lørdag 14. desember 2013, klokken 21:11
Vil det være mulig rent teknisk å ettermontere rangeextender i Tyskland etter kjøp av bil uten i Norge hvis man ser bort fra det rent uetiske å ikke betale avgifter for denne?
Der REX modulen står er det en varmepumpe som bidrar til oppvarming av batteriet.  I tilegg er bensintanken forann i bilen, med påfylling.  Jeg tror i beste fall det blir ett svært omfattende prosjekt å bygge om.

Tror også ombygging til range extender blir vanskelig. Andre veien burde derimot være enkelt: Kjøp bil med range extender, og ta denne ut før registrering. Da blir bilen regnet som ombygget til Elbil og blir avgiftsfri. Når/hvis reglene for Elbil endrer seg. F.eks ved at bompengefordelen forsvinner er det bare å sette tilbake range extenderen og betale det som nå blir en redusert sats. I mellomtiden kan du bruke plassen der range extenderen stod til ekstra batteri, eller Webasto.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

LMOR

Sitat fra: Vind på mandag 16. desember 2013, klokken 09:40
Der REX modulen står er det en varmepumpe som bidrar til oppvarming av batteriet.

Den bidrar vel mest til gjenbruk av varmen fra batterioppvarmingen til oppvarming av bilen, slik at en totalt sett sparer mye strøm om vinteren her i Norge? Dermed bidrar den til rekkevidden om vinteren blir mindre påvirket av kulden.

Dermed vil noe av rekkevidden en vinner med REX, bli spist opp av redusert rekkevidde på batteriene i Norge om vinteren.

"And an optional (standard i Norge) interior heating system based on the principle of a heat pump uses up to 30 percent less energy in city driving than conventional electric heating."
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Vind

Sitat fra: LMOR på tirsdag 17. desember 2013, klokken 00:13
Den bidrar vel mest til gjenbruk av varmen fra batterioppvarmingen til oppvarming av bilen, slik at en totalt sett sparer mye strøm om vinteren her i Norge? Dermed bidrar den til rekkevidden om vinteren blir mindre påvirket av kulden.

Dermed vil noe av rekkevidden en vinner med REX, bli spist opp av redusert rekkevidde på batteriene i Norge om vinteren.

"And an optional (standard i Norge) interior heating system based on the principle of a heat pump uses up to 30 percent less energy in city driving than conventional electric heating."
Det har vært mye diskutert på uenlandske forum, men REX inneholder dene varmepumpen også, men den er konstruert på en litt annen måte - da det er mindre plass.
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

LMOR

Det er nok en misforståelse. Det er 2 "oppvarmingspakker". 4T9 som er standard i Norge, er ikke mulig å får med REX. Det er - i stedet for O i prislisten. Den koster 530 pund i England. Det er den eneste tingen du ikke kan velge med REX. Den gjør ingenting for oppvarming av batteriene, det er der misforståelsen kommer fra. Den gir bare lengre rekkevidde, akkurat som REX. "Heat pump for pre-heating the cabin temperature for improved comfort when entering the cabin in cold conditions. This ensures that less battery energy is required to achieve the desired cabin temperature as this can be activated while the vehicle is on charge. This results in improved range performance as well as the optimum cabin temperature before you enter the vehicle."

Så er det ZHV, som er en del av ZWT, som også er standard i Norge, men O i England, Winter Package. Den koster 260 pund. Det er den som du kan få i alle land.  Pre-heating of HV battery with Active air flap control: pre-heating the HV battery ensures that the battery is operating at the optimal temperature which further improves the range and performance of the battery. Additional active control of air flaps to assist in achieving optimum operating temperature.

I tillegg til det, det det selvfølgelig oppvarming av batteriene som standard i alle land, men uten bruk av Active air flap control.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA