Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvordan funker standard 85 kWh kontra Performance?

Startet av HEL, fredag 09. august 2013, klokken 11:18

« forrige - neste »

HEL

Jeg hører de jeg snakker med ganske godt men de hører meg svært dårlig. De sier at det høres ut som om telefonen er utenfor bilen!!

Det er den originale blutooth handsfreen via radioen.

Noen som vet råd?
Egålf 2018
Pysjå ion i fem år
Think i 2004 til 2007, det var kaldt

Mr.Zero

Sitat fra: HEL på fredag 02. august 2013, klokken 08:48
Jeg hører de jeg snakker med ganske godt men de hører meg svært dårlig. De sier at det høres ut som om telefonen er utenfor bilen!!

Det er den originale blutooth handsfreen via radioen.

Noen som vet råd?

Bestill time på merkeverksted. Hvis lyden er sur, er det nærliggende å tro at feilen ligger i mikrofonen. Det er en uansett en garantisak, så bare å kontakte verkstedet. Forøvrig går det an å prøve med en annen telefon. Fint for verkstedet å vite slik at de ikke mistenker din telefon for å stå bak problemet. Har hatt mye problemer med min handsfree, men nå er alt skiftet. Testet 6 forskjellige telefoner - og alle bryter min stemme, men likevel mener nå verkstedet at feilen ligger i min telefon...hehe...
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

HEL

Egålf 2018
Pysjå ion i fem år

HEL

Men er lyden blitt bra i din handsfree etter at alt er skiftet?
Egålf 2018
Pysjå ion i fem år

Mr.Zero

Mitt problem er ikke lyden, men at min stemme faller ut under samtale. Dette er en periodisk feil, dog svært irriterende. Feilen har ikke oppstått siden siste verkstedbesøk, men har heller ikke snakket så mye i telefonen nå i ferien. Håper det er i orden... :D
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

LittleBigsteel

har hatt samme problem i min iOn. Samt at de jeg snakker med ikke hører meg. De får myyye støy. Fikk verkstedet til å regulere sensibiliteten til mikrofonen. Dette hjalp noe, men det er fortsatt mye støy hos de jeg snakker med når jeg kjører fort med bilen. Så det skyldes vel også dårlig lydisolering i bilen også, for problemet er mindre så lenge jeg kjører under 70 km/t.

jkirkebo

Sitat fra: LittleBigsteel på mandag 02. september 2013, klokken 11:35
Fikk verkstedet til å regulere sensibiliteten til mikrofonen.

Høres ut som en ufornuftig mikronfonløsing.

;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

LittleBigsteel

Det
Sitat fra: jkirkebo på mandag 02. september 2013, klokken 11:46

;)
Det var ikke jeg som forslo dette, men verkstedet selv. Da de mente den var for sensitiv og altså fanget opp mer støy. Jeg har ikke no greie på det der altså bare deler det som er blitt gjort med min bil.

jkirkebo

Sitat fra: LittleBigsteel på mandag 02. september 2013, klokken 11:56
Det
Sitat fra: jkirkebo på mandag 02. september 2013, klokken 11:46

;)
Det var ikke jeg som forslo dette, men verkstedet selv. Da de mente den var for sensitiv og altså fanget opp mer støy. Jeg har ikke no greie på det der altså bare deler det som er blitt gjort med min bil.

Hehe, du tok ikke ordspillet mitt? Les øverste setning her om igjen...;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA