Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: CityVan

Startet av Radiobil1, torsdag 08. mai 2008, klokken 16:51

« forrige - neste »

Radiobil1

Hvis man fikk tak i en CityVan som den i linken under, kan den registreres for flere personer ?

http://www.aspenberg.info/Kewet/PICTURES.HTML
2015 e-up!, 85 000 km  -  2018 e-golf, 22 000 km

eljet

Har bare sett en av disse tilsalgs i Norge ( tror den var blå)i tillegg til den Ullevål sykehus har.
Leste en gang at det bare er laget 12 stk av disse.

Har liten tro på at du får den registret for flere , pga typegodkjenning.
Men får du tak i en av disse som er registrert som bil i Norge
så hadde jeg hørt med biltilsynet om ombygging

Lykke til
Sveio nord for Haugesund
(x) Kewet 4  fra 94
(x) kewet 2 fra 93
(x) Kewet 2 fra 92
Kjørt 10 000 km med Kewet

Wired

Ullevoll har to stykker og det er en i stavanger har jeg hørt, jeg så en på ett forum fra england en gang.
Vet at det står noen tomme skall hos Elbil norge også, men er nok som eljet sier best og sjekke med biltilsynet først 8)

Baltor

Det stemmer at det er en i Stavanger, den er hvit og i daglig bruk.
Stavanger
Peugeot Partner, 4 stk Think Classic og en Rosa Kewet 5 i familien. 
Var med og startet Rogaland Elbilforening. Kan utføre vannservice på både Think og PSA

Rymegnal

Hei!

Sitat fra: Wired på tirsdag 29. april 2008, klokken 17:44
Ullevoll har to stykker og det er en i stavanger har jeg hørt, jeg så en på ett forum fra england en gang.
Vet at det står noen tomme skall hos Elbil norge også, men er nok som eljet sier best og sjekke med biltilsynet først 8)

Tilfeldighetene ville ha det til at jeg kjørte forbi Elbil Norge i dag, fikk ikke stoppet, men jeg så tre rammer stående på høykant der i hvertfall. (Mener de har stått der en stund, i hvertfall var det flere tomme rammer der når jeg hadde bilen på service der for nesten et år siden.)

Noe annet er at jeg ikke kan forstå at det må være et marked for denne type biler. BTW: bilene som Ullevål har er ribbet for alt gammelt og alt er bygget inn med det som er i nye buddyer.
--
Ole Andreas
Buddy 2006 Mod.
22 600 km pr. 10/8-2010 og byttet batterier da.
37 000 km pr. 18/2-2015, og solgt da.

eljet

Disse som Ullevål har er disse registrert på vanlig måte eller ?

Går de i såfall med 4 tall ( firhjuls mtor sykkel) eller 5 tall ( Elbil ) i registreringen
Sveio nord for Haugesund
(x) Kewet 4  fra 94
(x) kewet 2 fra 93
(x) Kewet 2 fra 92
Kjørt 10 000 km med Kewet

Truman

Har sett disse bilene på Ullevål, og synes å huske at de er registrert som elbil (5 tall).

Kunne godt tenkt meg en sånn til småkjøring i nærmiljøet. Var god plass til å frakte ting bak. Men, batterkapasiteten er vel ikke god nok på disse bilene ennå...

Elmo

#7
Appropos "god plass til å frakte ting bak"
Hva med denne?  ;D
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Rymegnal

Hei!

Jeg var innom Økern i dag etter å ha fått nye batterier i bilen, og der stod denne:

Er det noen som vet hvor det har blitt av de som gikk på Ullevål sykehus? Jeg er ikke så ofte i det området mer, så jeg vet ikke.
--
Ole Andreas
Buddy 2006 Mod.
22 600 km pr. 10/8-2010 og byttet batterier da.
37 000 km pr. 18/2-2015, og solgt da.

Baltor

Dagens sladder:
Eieren til den hvite i Stavanger har nå kjøpt seg en ny BAES.. ;)
Stavanger
Peugeot Partner, 4 stk Think Classic og en Rosa Kewet 5 i familien. 
Var med og startet Rogaland Elbilforening. Kan utføre vannservice på både Think og PSA

Wired


DartV

Sitat fra: Rymegnal på fredag 20. august 2010, klokken 23:13
Hei!

Er det noen som vet hvor det har blitt av de som gikk på Ullevål sykehus? Jeg er ikke så ofte i det området mer, så jeg vet ikke.

Bilene ved Ullevål er i drift de. Særlig den ene som jeg er fast sjafør av. Flott bil som tar masse last
og føles sterk. Men det er sjelden den er utenfor området og den settes til lading når den ikke kjører.
Ville neppe gått mer en 10-15 km på en lading med så ekstrem småkjøring som jeg driver med. Kjapp
fra 10 til 40 km/t. Etter det vil den slite mer, men den skal jo ikke kjøre så fort. Går vel 20 km i snitt på
en arbeidsdag. Den er registrert i 98, men når den kom til Ullevål for 2-3 år siden hadde den fått nye batterier som lå på 500 km. Nå er den gått rundt 14 000 km. Har hatt sine problemer som måtte fikses ved Elbilnorge. Stoppet å ta lading en gang, speedometer og turteller virket ikke i en lengre periode, Tenningen kilte seg fullstendig fast en gang, men bilen har fungert problemfritt lenge nå. Komfortnivået er jo veldig syttitalls med tung styring og brems, men jeg liker det. Gir en direkte følelse. Ingen giring og hjulene ruller helt fritt når jeg ikke bruker pedalen. Det følel greit når jeg kjører på et område med så mye ymse trafikanter.

Elmo

Sitat fra: DartV på søndag 03. april 2011, klokken 18:33
Bilene ved Ullevål er i drift de.

Bilder ??  (kan legges inn her under "Ekstra valg" til venstre under input-tekstruten)
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

DartV

Her er de  :) Kjører den til venstre på første bildet. Begge er 98-modeller. Den andre ble
registrert på Ullevål Sykehus sommeren 2006 og min sommeren etter.











Emulator

@Wired & DartV.

Jeg har ikke set så nye billeder af CityVan'en i flere år. Specielt den orange er skæg, fordi jeg vist har billeder af den som et rent vrag. Se http://kewetmuseum.mono.net/8937/Kewet+og+Kewet+5+Van .

Dan  :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA