Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla iPhone App - kontakt med bilen min - med bilder

Startet av jorkus, fredag 09. august 2013, klokken 07:10

« forrige - neste »

Muffinman

Det har de ikke sagt til meg. Nå var det vel slik at om man brukte VT _for_ mye ville tilgang fra appen kunne bli tregere.

Jeg logger ikke kjøring eller slikt, men har gjerne VT oppe når bilen står på lading. Starter gjerne forvarming derfra også når programmet allerede ligger og kjører.

Brede

Oppdatering på Android i dag.
- Ny knapp med informasjon om rekrutteringsordningen og mulighet til å legg til "venner" eller noe slikt.
- Mulighet for å aktivere Valet-mode via app.

Noe mere?

Kristian O

Sitat fra: Brede på onsdag 05. august 2015, klokken 22:04
Oppdatering på Android i dag.
- Ny knapp med informasjon om rekrutteringsordningen og mulighet til å legg til "venner" eller noe slikt.
- Mulighet for å aktivere Valet-mode via app.

Noe mere?
Lock / unlock er grået ut alt etter om bilen er låst eller ulåst. Details.
Skulle gjerne sett at vi fikk mulighet til å endre ladestrøm og dag / klokkeslett for lading også, men det kjem vel en gang det også.
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

andreasmj

Ny oppdatering av android app i natt. Pushnotifications er endelig på plass!
XLRD - F1565XX Utlevert 05.11.2019
X90D - F0565XX Utlevert 21.09.2017 | Solgt 06.11.2019
S85D - P0725XX Utlevert 12.05.2015 | Solgt 14.08.2017

hoffa

Sitat fra: andreasmj på torsdag 29. oktober 2015, klokken 06:09
Ny oppdatering av android app i natt. Pushnotifications er endelig på plass!
Flott, og endelig ;D
P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

jalias

Det tok jo nesten ikke noe tid  :D
Det som mangler nå er forhåndsinnstilt forvarming av bil via appen.

rsomby

Sitat fra: jalias på torsdag 29. oktober 2015, klokken 08:44

bare litt mer enn de vanlige "2 tesla-ukene", skal vi si "1 tesla-måned" ?

Schedulert lading kunne også vært nyttig

andreasmj

Savner mulighet for å skru på defrost og varme i seter/ratt. Det kommer vel om noen år.
XLRD - F1565XX Utlevert 05.11.2019
X90D - F0565XX Utlevert 21.09.2017 | Solgt 06.11.2019
S85D - P0725XX Utlevert 12.05.2015 | Solgt 14.08.2017

elnights

Er det andre som har problemer med ustabile push notifications til iOS-appen?

Forstår det slik at den skal sende ut melding når lading starter og slutter. Til nå har jeg bare fått push notifications av og til når jeg lader (2 av 14-15 ladinger), og da med tre helt identiske meldinger etter hverandre (se vedlegg).

SunSeeker

Appen bare tuller mer og mer. Nå stopper den bare. Kan være det er telefonen min, men har prøvd å slette og innstallere på nytt, uten hell.
Får ikke valgt "notifications" og gir heller aldri push meldinger selv om dette var innstillt fra starten av.

plvr

Får duolikater av alle pushmeldinger, men hovedproblemet er at appen er ubrukelig siden jeg kun klarer kontakte bilen 1 av 10 ganger hvilket betyr kald bil hver morgen. En stund siden jeg har resatt i bilen men tviler på at det løser problemet
P85 med autopilot, nov -14.
Model ≡ reservert 010416

eldanz

Sitat fra: jalias på torsdag 29. oktober 2015, klokken 08:44

Med VisibleTesla kan jeg forhåndsinnstille 8 forskjellige aksjoner, på PC; http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,9459.msg388848/topicseen.html#msg388848

Med Mobile Tesla Premium kan jeg forhåndsinnstille oppvarming og lading fra min Samsung S6; Android.
Se  tråd på forumet: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,24838.0.html
Den er under utvikling og blir bedre for hver uke som går. Tror den kun er for Android

Det finnes også en LinkMyTesla for PC. Mulig det er andre også.

Min TMS Android fungerer bra, men jeg kan ikke forhåndsinnstille hverken lading eller inne-temp.
Medlem 1414 /Norsk Elbilforening, Asker.
Mottatt min Eleganz S 85D 26. mars 2015.
Renault Zoe R240, Mai 2016
Bilene har wattpedal!

Tuxedo

Sitat fra: plvr på onsdag 02. desember 2015, klokken 21:25
Får duolikater av alle pushmeldinger, men hovedproblemet er at appen er ubrukelig siden jeg kun klarer kontakte bilen 1 av 10 ganger hvilket betyr kald bil hver morgen. En stund siden jeg har resatt i bilen men tviler på at det løser problemet
Hvordan går du ut av appen når du er ferdig med å bruke den?  Den må avsluttes helt for hver gang.  Enklest er å trykke "tilbake"-knappen på Android.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

plvr

Sitat fra: Tuxedo på onsdag 02. desember 2015, klokken 22:11
Sitat fra: plvr på onsdag 02. desember 2015, klokken 21:25
Hvordan går du ut av appen når du er ferdig med å bruke den?  Den må avsluttes helt for hver gang.  Enklest er å trykke "tilbake"-knappen på Android.

Ja, er klar over at homeknappen ikke lukker appen. Lurer på om 3g-forbindelsen i bilen er problemet. Virket mye bedre før. Skal prøve å resette. Problemet er jo at mobiletesla heller ikke er pålitelig ift timet lading eller forvarming fordi den stort sett ikke får kontakt med bilen. Har faktisk bare virket en eneste gang...
P85 med autopilot, nov -14.
Model ≡ reservert 010416

Thomas N

Burde ikke tesla fikse appen til iOS snart??!
70D - Bestilt 13.10.15 - Bekreftet 19.10.15 - i transitt 15.11.15 - utlevert 04.01.16

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA