Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla iPhone App - kontakt med bilen min - med bilder

Startet av jorkus, fredag 09. august 2013, klokken 07:10

« forrige - neste »

Tuxedo

Som sagt så spiller den TuneIn-kanaler uten problemer på WiFi, så datatrafikken skal være grei der den står.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Øggen

Sitat fra: Tuxedo på mandag 23. mars 2015, klokken 17:03
Ok, nå har jeg fastslått at jeg får kontakt når bilen står på 3g, men ikke når den et koblet til WiFi.  Ruteren fungerer helt fint med andre enheter, og TuneIn fungerer fint, så det er kontakt mot nettet.  Dette problemet startet for noen dager siden, og jeg har ikke gjort noe med ruteren siden da.

Samme her, men 3g virker ikke når den står på tomten min. Kjører jeg 100- 200 meter vekk, får jeg kontakt.

Brede

Sitat fra: Tuxedo på mandag 23. mars 2015, klokken 17:03
Ok, nå har jeg fastslått at jeg får kontakt når bilen står på 3g, men ikke når den et koblet til WiFi.  Ruteren fungerer helt fint med andre enheter, og TuneIn fungerer fint, så det er kontakt mot nettet.  Dette problemet startet for noen dager siden, og jeg har ikke gjort noe med ruteren siden da.

Akurat samme her finner jeg ut av...

Tuxedo

Greit, da kan vi vel offisielt fastslå at her har det dukket opp en bug.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Voll1

Har ute-temperatur forsvunnet fra IOS-appen? Mener den var der tidligere. Eller er den bare synlig av og til? Jeg ser den heller ikke når "climate is turned on"?
Model S  2013-2018
Model X  2017-

Alfa Bergen

Sitat fra: Voll1 på onsdag 25. mars 2015, klokken 11:11
Har ute-temperatur forsvunnet fra IOS-appen? Mener den var der tidligere. Eller er den bare synlig av og til? Jeg ser den heller ikke når "climate is turned on"?

Jeg kan ikke huske å ha sett utetemperatur på appen noen gang
Model S85 Levert 7.11.2013. (Solgt)
Model S100D Levert 8.6.2019

Beste biler jeg har kjørt. Punktum!

GOS

Sitat fra: Alfa Bergen på onsdag 25. mars 2015, klokken 11:13
Sitat fra: Voll1 på onsdag 25. mars 2015, klokken 11:11

Jeg kan ikke huske å ha sett utetemperatur på appen noen gang

Jeg tipper at den vises i ca 80% av gangene på Windows Phone. Har aldri skjønt noe logikk i når den ikke vises.
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

sabb61

Har også vært foruten tilgang til Appen hjemme i garasjen den siste uka eller så. Dette selv om jeg også hadde fin tilgang til Rdio,  Tunein og Web browseren via wifi eller 3g.  Hadde en prat med Tesla kundeservice.  Som ba meg prøve å stoppe mobil tilgang. Gjorde dette, samt rebootet skjermen. Dette løste problemet for meg.
Tesla Model S85. Vin: P24272

Øggen

Appen oppdatert i natt, første bug allerede oppstått. Dette er skjermen jeg får i lade delen.

Tuxedo

Nå er det kommet en ny oppdatering av Android-appen.  Det er ingen synlige forbedringer, men ladebildet ser nå slik ut (bilen står og lader på 15A én-fase):  :o (Edit:  Slått på målstreken av Øggen  :D)
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Brede

Oppdatert her også. Alt ser ut som før, ladebildet fungerer her som normalt.

Sony Xperia Z

hoffa

Oppdatert her også, og alt fungerer som normalt. Ingen synelige endringer.
P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

Dennis

Tuxedo

Nå har jeg også fått tilbake et normalt ladebilde.  Må ha vært noe med serverne som de nå har fikset.

Edit:  Hmm...med en gang jeg økte Charge limit litt, slik at bilen begynte å lade igjen, så gikk ladebildet tilbake til det som er gjengitt ovenfor.  Dere som melder at alt er normalt, har dere sjekket ladebildet mens bilen lader?
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Trallalala

Samme her. Ser normalt ut helt til lading startes, da forsvinner lade-grafen osv.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA