Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla iPhone App - kontakt med bilen min - med bilder

Startet av jorkus, fredag 09. august 2013, klokken 07:10

« forrige - neste »

arnehelge

Jeg av-innstalerte appen, og la den så inn på ny når jeg hadde samme problem. Sjekk også at du har nettforbindelse i bilen.
Model S, P85, brun med tech, pano, park, lyd, luft, 19".  Bestilte august 2011, fikk bilen 10.sept.2013.

ebbrey

Syns appen har blitt flinkere til å vekke bilen med de siste oppdateringer.. Tar ca 30 sekunder. Men før måtte jeg prøve flere ganger.
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

jommy


Kjører Android app - starter/stopper lading, setter på varme, aldeles utmerket.
Men - er det mulig å endre lade-ampere fra Android App? Eller må jeg bruke Visual Tesla, tror det går der, i det minste?
Og har en iPad, er det mulig å gjøre dette fra Apple-versjonen hvis jeg installerer der?
Og siste, hvis jeg har to app'er, Android/iPad, gir det problemer/konflikter, noen erfaringer der?
Model S, 85

Cato76

Sitat fra: jommy på fredag 07. februar 2014, klokken 10:49

Kjører Android app - starter/stopper lading, setter på varme, aldeles utmerket.
Men - er det mulig å endre lade-ampere fra Android App? Eller må jeg bruke Visual Tesla, tror det går der, i det minste?
Og har en iPad, er det mulig å gjøre dette fra Apple-versjonen hvis jeg installerer der?
Og siste, hvis jeg har to app'er, Android/iPad, gir det problemer/konflikter, noen erfaringer der?

Du kan ikke endre ampere fra VisibleTesla.

Å kjøre to apper samtidig skal gå bra - men har ikke testet dette selv... Men det går uansett fint å kjøre VisibleTesla og app (iphone) samtidig.
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

jommy

Sitat fra: Cato76 på fredag 07. februar 2014, klokken 11:02
Sitat fra: jommy på fredag 07. februar 2014, klokken 10:49

Kjører Android app - starter/stopper lading, setter på varme, aldeles utmerket.
Men - er det mulig å endre lade-ampere fra Android App? Eller må jeg bruke Visual Tesla, tror det går der, i det minste?
Og har en iPad, er det mulig å gjøre dette fra Apple-versjonen hvis jeg installerer der?
Og siste, hvis jeg har to app'er, Android/iPad, gir det problemer/konflikter, noen erfaringer der?

Du kan ikke endre ampere fra VisibleTesla.

Å kjøre to apper samtidig skal gå bra - men har ikke testet dette selv... Men det går uansett fint å kjøre VisibleTesla og app (iphone) samtidig.

OK, takk for oppklaring av det. Men fra iPhone app - kan du styre ampere derfra?
Model S, 85

jalias

Rapporterer appen temperaturen i bilen hos dere?
Her viser den bare interiør temp av og til.....


Hyperstress

Små bekymringer, men likevel: Logger dere ut fra appen hver gang? Det er tungvint så jeg gidder ikke det, men om en ikke gjør det så er det en faktor om en mister eller blir frastjålet tlf.
På VW sin løsning så er det pinkode som tastes inn i en fei tilsvarende pinkode på selve mobilen. Savner det på Tesla appen.

e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Muffinman

Du kan jo ha en ekstra kode for å logge inn på selve mobilen, i tillegg til selve PIN-koden. Det vil være effektivt. Mange arbeidsgivere, inkludert min, krever dette om man skal bruke Exchange på mobilen.

rene

Og enhver som har en smarttelefon uten å bruke denne muligheten for kodelåsing bør tenke seg om når det kommer til store deler av livet sitt.

M.SKEIDE

Sitat fra: Muffinman på mandag 17. mars 2014, klokken 20:38
Du kan jo ha en ekstra kode for å logge inn på selve mobilen, i tillegg til selve PIN-koden. Det vil være effektivt. Mange arbeidsgivere, inkludert min, krever dette om man skal bruke Exchange på mobilen.

Skjermlås :) med mønster, pin kode, ansikt gjenkjenning osv :) bruker dette av frykt for "morsome" arbeidskolleger ;)
Tesla Model S 85kWh (P23809)  tech, park, pano, lyd, lys, luft og barneseter (blå og svart) :D LEVERT 19.DES 2013

Kone bil 2013 Leaf SV

Hyperstress

Ja, dette er for så vidt løsningen. Men det gjør det litt mer tungvint å bruke tlf til daglig. (Og om en har "Prey", eller lignende sporingsapper innstallert på tlf så er det "ønskelig" at uvedkommende roter litt rundt på tlf slik at de blir fersket :) )
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Øyvind.h

iPhone 5s er genial i så måte. Åpner seg bare ved å legge tommelen på hjem-knappen. Slipper sveip, kode etc :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Muffinman

Sitat fra: rene på mandag 17. mars 2014, klokken 20:40
Og enhver som har en smarttelefon uten å bruke denne muligheten for kodelåsing bør tenke seg om når det kommer til store deler av livet sitt.
Dette kan ikke sies riktigere. Man bør bruke muligheten uansett om man har Tesla-app eller ei.

Hyperstress

Det er sikkert også mulig å bare ringe Tesla og få dem til å sperre kontoen om en mister tlf, og skru av apptilgangen via skjermen i bilen.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

TeslaK

Med versjon 5.8.10 funker det å vekke bilen igjen for meg! Bra å kunne ha Energy Save on igjen:-)
2019 Tesla Model S Performance
2012 Nissan Leaf

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA