Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla iPhone App - kontakt med bilen min - med bilder

Startet av jorkus, fredag 09. august 2013, klokken 07:10

« forrige - neste »

sindrej

Jeg hadde installert den amerikanske, og får ingen update.  Når jeg ser på bildene så ser den jo også lik ut den jeg har.  Android har alltid vist rett range.  Dere som nettopp har installert, får dere justere ladenivå fritt, eller er det standard og max som er valgene pr nå ?

fonberg

Sitat fra: sindrej på fredag 29. november 2013, klokken 11:18
Jeg hadde installert den amerikanske, og får ingen update.  Når jeg ser på bildene så ser den jo også lik ut den jeg har.  Android har alltid vist rett range.  Dere som nettopp har installert, får dere justere ladenivå fritt, eller er det standard og max som er valgene pr nå ?

På min iPhone lå oppdatering klar under Updates på Appstore med norsk innstilling (selv om jeg hentet opprinnelig tesla app fra US Appstore).

Jeg mistenker at alle fikk 21" felg på grafikken i Appen før, i hvert fall viste min App 21" felgene. Etter oppdatering viser min App korrekt 19" felg.

Ladenivå kan justeres trinnløst i ny versjon.

I tillegg er Appen hos meg jevnt over mye kjappere i kommunikasjonen med bilen enn forrige versjon.

I neste versjon ønsker jeg meg mulighet til å motta pushvarsel om lading stopper.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Maartensommer

Sitat fra: fonberg på fredag 29. november 2013, klokken 11:31

I neste versjon ønsker jeg meg mulighet til å motta pushvarsel om lading stopper.

Jeg ønsker også å få varsel om åpne vinduer og evnt mulighet for å åpne/lukke disse  (brukerfeil av FOB).

sindrej

Sitat fra: fonberg på fredag 29. november 2013, klokken 11:31
Sitat fra: sindrej på fredag 29. november 2013, klokken 11:18
Jeg hadde installert den amerikanske, og får ingen update.  Når jeg ser på bildene så ser den jo også lik ut den jeg har.  Android har alltid vist rett range.  Dere som nettopp har installert, får dere justere ladenivå fritt, eller er det standard og max som er valgene pr nå ?

På min iPhone lå oppdatering klar under Updates på Appstore med norsk innstilling (selv om jeg hentet opprinnelig tesla app fra US Appstore).

Jeg mistenker at alle fikk 21" felg på grafikken i Appen før, i hvert fall viste min App 21" felgene. Etter oppdatering viser min App korrekt 19" felg.

Ladenivå kan justeres trinnløst i ny versjon.

I tillegg er Appen hos meg jevnt over mye kjappere i kommunikasjonen med bilen enn forrige versjon.

I neste versjon ønsker jeg meg mulighet til å motta pushvarsel om lading stopper.
Jeg har Android, du har iPhone ;)  Den kjappe koblingen kom etter FW 5.8 i bilen.  Ellers har Android vist korrekt range, men min vises med 21", ikke 19" som den har.  Så Android var litt bedre enn gamle iPhone app, nå er iPhone litt mer oppdatert enn Android.  Det jeg lurte på er om Andoroid nå er oppdatert også (med trinnløs justering), eller om "oppdateringen" kun er at den er tilgjengelig på Norsk Play Store.

Cirion

Sitat fra: sindrej på fredag 29. november 2013, klokken 11:39
Sitat fra: fonberg på fredag 29. november 2013, klokken 11:31
Sitat fra: sindrej på fredag 29. november 2013, klokken 11:18
Jeg hadde installert den amerikanske, og får ingen update.  Når jeg ser på bildene så ser den jo også lik ut den jeg har.  Android har alltid vist rett range.  Dere som nettopp har installert, får dere justere ladenivå fritt, eller er det standard og max som er valgene pr nå ?

På min iPhone lå oppdatering klar under Updates på Appstore med norsk innstilling (selv om jeg hentet opprinnelig tesla app fra US Appstore).

Jeg mistenker at alle fikk 21" felg på grafikken i Appen før, i hvert fall viste min App 21" felgene. Etter oppdatering viser min App korrekt 19" felg.

Ladenivå kan justeres trinnløst i ny versjon.

I tillegg er Appen hos meg jevnt over mye kjappere i kommunikasjonen med bilen enn forrige versjon.

I neste versjon ønsker jeg meg mulighet til å motta pushvarsel om lading stopper.
Jeg har Android, du har iPhone ;)  Den kjappe koblingen kom etter FW 5.8 i bilen.  Ellers har Android vist korrekt range, men min vises med 21", ikke 19" som den har.  Så Android var litt bedre enn gamle iPhone app, nå er iPhone litt mer oppdatert enn Android.  Det jeg lurte på er om Andoroid nå er oppdatert også (med trinnløs justering), eller om "oppdateringen" kun er at den er tilgjengelig på Norsk Play Store.
Har den ikke til lading, men kan fortsatt kun velge mellom Standard og Max Range.

En forskjell jeg merket nå, var at selv om bilen er satt til å sovne, klarer app'en nå og vekke bilen og koble seg til, uten at jeg må starte app'en flere ganger.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

jsu224

Gud bedre den appen bruker et kalenderår på å få kontakt med bilen. Klarer det rett og slett ikke... surt..

Får skru av den energisparemodusen.. hjelper det?

frskby

Jeg har denne aktivert, altså "energisparemodusen" og min svarer relativt kjapt bestandig. Har ikke opplevd å måtte vente mer enn 10 sek på app'en.
Tesla Model X 90D 2016-
Tesla Model S P85 2013-2016

arnehelge

Har ikke fått kontakt med bilen via appen de siste dagene. Avinstallerte, og tenkte å legge appen inn på ny.
- men nå finner jeg den ikke på google play :-( den er borte!
Kan andre bekrefte at det stemmer?
Model S, P85, brun med tech, pano, park, lyd, luft, 19".  Bestilte august 2011, fikk bilen 10.sept.2013.

gbzdoc

Hadde problemer med kontakt via appen i hele går, men nå på morgenen i dag var den tilbake til å svare på noen sekunder.

I går hang den bare på "Waking car."

(iOS)

arnehelge

Når jeg kom tilbake til Norge fant jeg appen på Google-play igjen:-), men jeg fant også ut at jeg ikke har nettforbindelse i bilen. 3G er borte. Det er vel derfor jeg fortsatt ikke oppnår kontakt med bilen via appen.
Noen som vet hva jeg bør gjøre for å komme på nett igjen?
Model S, P85, brun med tech, pano, park, lyd, luft, 19".  Bestilte august 2011, fikk bilen 10.sept.2013.

TS

Sitat fra: arnehelge på fredag 13. desember 2013, klokken 00:43
Når jeg kom tilbake til Norge fant jeg appen på Google-play igjen:-), men jeg fant også ut at jeg ikke har nettforbindelse i bilen. 3G er borte. Det er vel derfor jeg fortsatt ikke oppnår kontakt med bilen via appen.
Noen som vet hva jeg bør gjøre for å komme på nett igjen?

Prøv reboot av bilen ved å holde rattknappene inne, eller kjør slik at den finner en ny gsm mast.
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

arnehelge

Takk for tips.
Jeg har kjørt langt i flere dager uten at det har hjulpet.
I morgen skal jeg prøve hjulene på rattet.
Model S, P85, brun med tech, pano, park, lyd, luft, 19".  Bestilte august 2011, fikk bilen 10.sept.2013.

Muffinman

Har skjedd med min bil noen ganger. Måtte reboote skjermen under kjøring for å få tilbake forbindelsen.

arnehelge

Da var jeg endelig "på nett" med bilen igjen.
Fikk også stoppet - og startet!, ladingen fra appen. Håper det vil vare...  :)
Model S, P85, brun med tech, pano, park, lyd, luft, 19".  Bestilte august 2011, fikk bilen 10.sept.2013.

TesLars

Jeg får kun kontakt med bilen mens den lader både fra VisibleTesla og Tesla-appen på iPhone. Ellers er det bare "waking up"-meldingen uten at det skjer noe uansett hvor lenge jeg venter.

Noe quick fix på dette?
Oslo
Black Model S

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA