Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla iPhone App - kontakt med bilen min - med bilder

Startet av jorkus, fredag 09. august 2013, klokken 07:10

« forrige - neste »

Maartensommer

Sitat fra: Jimpec på søndag 03. november 2013, klokken 22:43
Sliter litt med at det tar laang tid å koble til bilen. Av og til timer den ut også.

Bilen lader så den sover ikke når dette skjer.

Flere som opplever dette?

Jeg opplever det samme og har en mistanke om at dette skjer når iPhone veksler mellom trådløstnett og mobilnettet.  Jeg har ett rom i huset hvor jeg mister dekning på det trådløse nettverket og mobilen hopper over på 4G.  Det er etter dette den sliter med å koble seg opp mot bilen igjen.  Så fort jeg er tilbake på "samme nett som jeg startet appén på" fungerer den.

OleJA

I sleep mode så sover ikke bilen kontinuerlig, men tar flere små 'høneblunder' for så å våkne for å f.eks. sjekke status på 12V batteri mm. Avhengig av hvor i denne syklusen du prøver å koble opp med App, så kan det enten gå fort, eller ta laaaaang tid - I følge '5.6 Firmware' tråden:

http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/22465-Firmware-5-6/page28?p=484388&viewfull=1#post484388

...In the sleep mode the car occasionally wakes up to check the 12V battery. At those times the phone app connects in 10-15 seconds. While in the 'deep sleep' mode (usually after no contact within 15 minutes) it takes 45-60 seconds to connect...

Dette er også en mulig forklaring på hvorfor vi ikke fikk kontakt med bilen med FW5.0, men at det nå funker med 5.6 - dog langsomt.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

sindrej

Har samme problemet her.  Virker på meg som det er noe retry-funksjonalitet som er knirkete i appen.  Grunnen til jeg sier det er at når jeg venter til timeout og så tar retry så får jeg kontakt med en gang.  Dersom jeg prøver å koble til og ikke får svar innen ca 15 sekunder så avslutter jeg og prøver på nytt.  Andre eller tredje gangen går det gjerne.

RunarBT

Sitat fra: Høgis på fredag 25. oktober 2013, klokken 23:48
Sitat fra: Harlex på fredag 25. oktober 2013, klokken 23:41
Jeg gidd ikkje stresse. Venter på den norske som visstnok er like rundt hjørnet....

Ja.... sikkert 2 uker? Det var den 1. gang jeg spurte for 2 1/2 mnd. siden, var også da rett rundt hjørnet.

Dette begynner å bli litt pinelig.

Dei må da klare å få appen ut her i Norge også?!!

Cirion

Er nok en redesignet app på vei. Forhåpentligvis med enda mer funksjonalitet. 2uker :P
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Bonefish

Det er faktisk pinelig, men er kanskje en pekepinn hvor mye Tesla prioriterer det nest største markedet sitt.
Hvordan kan det forsvares at den er tilgjengelig i andre europeiske land en der de faktisk leverer bilene...
Bergen:

P85 Svart  #2922 Vin: 18479
Levert Bergen 2/12/13

Trustno1

Sitat fra: Bonefish på mandag 18. november 2013, klokken 13:44
Det er faktisk pinelig, men er kanskje en pekepinn hvor mye Tesla prioriterer det nest største markedet sitt.
Hvordan kan det forsvares at den er tilgjengelig i andre europeiske land en der de faktisk leverer bilene...

Husk at Norge kun er det nest største markedet for øyeblikket. Markedet her er nok vesentlig mer mettet enn hva det potensielle markedet i europa er. Gjetter derfor på at det er viktigere for Tesla å fokusere på kontinentet for å få salget i gang der.

Cirion

Den appen som du henviser til er fortsatt kun en beta, og kan installeres...

Her er i hverfall en Android veiledning for å installere app'en.

Installer Hideman VPN på en android mobil med din android konto:
https://play.google.com/store/apps/details?id=net.hideman&hl=no (Gratis demo, du trenger ikke å kjøpe)

Kjør Hideman VPN og velg USA som land og koble til.

Så kommer steget som mange jeg har veiledet før ikke forstår... Gå inn på denne linken i en browser. Nei ikke i play store app'en på mobilen. MÅ VÆRE I EN BROWSER! Sorry for caps, men uansett hvor mange ganger jeg sier det på telefonen så velger folk å gjøre dette på mobilen som autoåpner i en app. Du finner ikke app'en i play store app'en.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.teslamotors.tesla&hl=no

Du må sikkert logge inn på google kontoen din. Nå er plutselig alle dine android enheter kompatible med app'en og du kan installere den på alle enheter som har din google konto.

De finnes en anne guide her på Budumaster, men det er en eldre app. Dette er siste versjon.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Omnilord

Det fungerte utmerket, Cirion - takk for guiden!
X Sig reservert

laumb

Jeg har en browser på mobilen min... ...  8)

Du mener at linken må åpnes på en PC/Mac?

Cirion

Sitat fra: laumb på mandag 18. november 2013, klokken 15:08
Jeg har en browser på mobilen min... ...  8)

Du mener at linken må åpnes på en PC/Mac?
Neida, bare åpne i en browser. Browseren kan godt være en app på mobilen. Men du finner ikke TMS app'en i Play Store app'en.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Høgis

Sitat fra: RunarBT på mandag 18. november 2013, klokken 13:38
Sitat fra: Høgis på fredag 25. oktober 2013, klokken 23:48
Sitat fra: Harlex på fredag 25. oktober 2013, klokken 23:41
Jeg gidd ikkje stresse. Venter på den norske som visstnok er like rundt hjørnet....

Ja.... sikkert 2 uker? Det var den 1. gang jeg spurte for 2 1/2 mnd. siden, var også da rett rundt hjørnet.

Dette begynner å bli litt pinelig.

Dei må da klare å få appen ut her i Norge også?!!

Hadde tenkt til og vente på Norsk versjon, men i dag orket jeg ikke og vente lenger. Lastet ned USA versjon, ser ut til og funke greit. Bilen har stått til lading og hadde sovnet etter full lading. Tok ca. 30 sek. og vekke den.
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

Øyvind.h

Flere enn meg som opplever at bilen responderer veldig kjapt i appen etter oppdatering til 5.8?

Før hendte det at jeg måtte vente litt på status fra bilen (10 sek +), men nå har den kommet veldig kjapt hver gang jeg har testet.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Havebigfun

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 19. november 2013, klokken 08:27
Flere enn meg som opplever at bilen responderer veldig kjapt i appen etter oppdatering til 5.8?

Før hendte det at jeg måtte vente litt på status fra bilen (10 sek +), men nå har den kommet veldig kjapt hver gang jeg har testet.
Det går uendret svært tregt hos meg.

Veggen

Adskillig kjappere her også.
Temp vises ikke før klima slås på.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA