Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla iPhone App - kontakt med bilen min - med bilder

Startet av jorkus, fredag 09. august 2013, klokken 07:10

« forrige - neste »

EveryhingIsNotKnirkefritt

Ja!

Kopi av svaret fra en hyggelig Tesla-dame fra Nederland:

hank you for your email and congratulations on your very own Model S!

You are absolutely, it has to do with the fact that your Model S is attached to the "navn på bilforhandler jeg har handlet av" My Tesla account. I have arrange for this to be changed, but it will take a couple of days.

Furthermore in regards to the app, the US version is not working with EU Model S properly, please wait for the EU version of the App.

If there is anything else I could do for you, please do not hesitate to contact me personally.

Når det er sagt så fikk jeg denne 12.septemer og fortsatt ingen kontakt med bilen.

Sitat fra: Gladtrd på tirsdag 17. september 2013, klokken 12:24
Sitat fra: EveryhingIsNotKnirkefritt på søndag 08. september 2013, klokken 14:16
Takker så mye for innspillet!

Godt tips.

Er på saken as we speak. Poster "fortsettelsen" her når jeg hører noe mer.

Har du noen oppdatering rundt denne saken?

EveryhingIsNotKnirkefritt

#76
Jeg fikk svaret mitt fra denne adresse:

r p ra n g e @ t e s la m o t o r s . c o      m

Hun heter Roxana og virket jo ganske sikker i sin sak, men som vi har fått med oss på dette forumet så verserer det fort 5 ulike versjoner og løsninger på 1 problem.

Godt poeng når det gjelder videresalg og hvilken mulighet den nye eieren har til å bruke app'n. Dette må de ha tenkt på.

Et par dager før jeg fikk mailen av Roxana fikk jeg denne e-posten fra USA (k m i c h i e n z i @ t e s l a motors.com)

"I can certainly appreciate your need to use the mobile app to precondition the car in cold weather. You are correct in that we can remotely access our cars if needed. However, in this case it isn't so much about accessing the computer system, but registering the car to your email address as this is how the app creates a link to your car. Typically this happens at purchase, but because the vehicle was not acquired through us, it did not. I'm thinking the European sales team can register the car to your email"

Fikk også en e-post fra Robin Fossheim i samme tidsrom (R F o s s h e i m       @      teslamotors.com)

"Takk for at du kontakter Tesla Motors Inc.

Dette er noe som "bilforhandler" burde etterforsket, i og med at de er ansvarlig forhandler.

Svaret på ditt første spørsmål er nok dessverre ja. Dette er gjort hovedsaklig for å unngå sikkerhetshull i applikasjonen som kan gjøre at andre får tilgang til parameterne i din bil.

Det er heller ikke mulig i vårt system å endre disse dataene av overnevnte grunn. Det jobbes derfor fortløpende med å finne en mulighet til å endre dette.

Noe tidsperspektiv er vanskelig å angi, i og med at denne funksjonen i realiteten medfører problemer for en svært liten gruppe av våre kunder og våre software-utviklere dessverre må ha andre saker som førsteprioritet.

Jeg forstår godt frustrasjonen din og at du ikke får fullstendig glede av bilen din uten mobilappen. Vi prøver absolutt ikke å skyve skylden over på noen som helst, men er det noen som burde etterforsket på vegne av sine kunder – så er det "bilforhandler".

Utledningsvis vil jeg si at det jobbes med saken og muligheten for å endre på dette kommer.

Ha en fortreffelig formiddag!"

Ja, ja...her har du i hvertfall det jeg har fått av info om dette. La oss holde kontakten når èn av oss får noe som kan kalles "godt nytt" rundt dette...:)

Ha en god helg.

valvolainen

Ville sladdet ut epostadressen, spam genereatorer og slikt elsker å trawle forum etter epost adresser de kan sende spam til.
Nå det er sagt virker jo dette litt rart. De legger skylda på firmaet du har bestilt bilen gjennom når de selv ikke har tenkt på at en tesla kan bytte eier.
Fantastisk.
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

EveryhingIsNotKnirkefritt

Ja, jeg har aldri hørt om noen som kjøper bruktbiler   ;D

Cirion

Er det ikke bare å få forhandleren til å legge inn kontoen på mobilen din?
Trenger ikke gi deg passordet engang, siden det husker mobilen.

Det er i hvertfall en grei midlertidig løsning.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

EveryhingIsNotKnirkefritt

Kan godt tenkes det. Forhandleren får fysisk adgang til tlf tenker du og legger inn kontoen på mobilen min? Hva om forhandleren er 50 mil unna?  :)

Sorry hvis dette var et "rookie" svar fra en som ikke er vant med å ferdes i IT- verdenen.

sindrej

Min har fremdeles "No vehicle linked"  :( ::)

Cirion

Sitat fra: EveryhingIsNotKnirkefritt på fredag 20. september 2013, klokken 11:46
Kan godt tenkes det. Forhandleren får fysisk adgang til tlf tenker du og legger inn kontoen på mobilen min? Hva om forhandleren er 50 mil unna?  :)
Da må du gjøre en vurdering på om det er verdt å ta turen, om du ikke klarer å overtale forhandler til å gi deg påloggingsinfo.
Alternativet er å vente til Tesla retter opp i problemet, som kan ta tid.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

EveryhingIsNotKnirkefritt

Tipper vi har sett endel snø før dette problemet fikses av Tesla  :)

Uansett, takk for tipset!

Roger (NO)

Leste på TM Forum at App'en er tilgjengelig i EU (-Norge), og har vært det en stund.

Hvorfor skulle den bli sluppet i alle andre land enn Norge?

Hotshot86

Sitat fra: Roger (NO) på tirsdag 24. september 2013, klokken 14:03
Leste på TM Forum at App'en er tilgjengelig i EU (-Norge), og har vært det en stund.

Hvorfor skulle den bli sluppet i alle andre land enn Norge?

Jeg snakket med Tesla teknisk support her om dagen, og de var visst ikke klar over at appen ikke var tilgjengelig i Norge. De skulle se på saken

Roger (NO)

Sitat fra: Hotshot86 på tirsdag 24. september 2013, klokken 16:07
Sitat fra: Roger (NO) på tirsdag 24. september 2013, klokken 14:03
Leste på TM Forum at App'en er tilgjengelig i EU (-Norge), og har vært det en stund.

Hvorfor skulle den bli sluppet i alle andre land enn Norge?

Jeg snakket med Tesla teknisk support her om dagen, og de var visst ikke klar over at appen ikke var tilgjengelig i Norge. De skulle se på saken

Kanskje det nærmer seg noe da. Endelig får en vel si...


krister461

Men, er det ikke bare å installere amerikansk versjon, eller?

Roger (NO)

Sitat fra: krister461 på tirsdag 24. september 2013, klokken 18:07
Men, er det ikke bare å installere amerikansk versjon, eller?

Jo, det forutsetter at man har amerikansk iTunes konto - noe ikke alle har.
Man går da også glipp av oppdateringene på denne dersom man ikke kativt bytter mellom kontoene...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA