Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla iPhone App - kontakt med bilen min - med bilder

Startet av jorkus, fredag 09. august 2013, klokken 07:10

« forrige - neste »

laumb

Flere mobiler kan logge inn på appen ja.

RSandven

Sitat fra: krister461 på mandag 21. oktober 2013, klokken 09:16
Er det mulig å bruke appen på flere mobiler mot samme bil? Kjekt for kånemor å få varme bilen når hun skal bruke den.

Hun får riktignok samtidig tilgang til GPS-overvåkning da... :- ;-)

Du får huske å huke av Remote når du setter deg inn i bilen da vettu ;)
Eller endre passord hver gang du kjører...
Produksjon start: 8. okt
Produksjon ferdig: 18. okt
Levering 23. nov

Cato76

Det har i det siste kommet oppdateringer på de fleste apper for Iphone. Er det noen som vet om Tesla-appen skal oppdateres? Jeg regner med at en må logge på med US konto for å sjekke dette...  ???
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Cobos

Lite tips til andre som har bilen riktig registrert men sliter med kontakt. Jeg hadde lagt til jobbens wifi nettverk slik at når jeg stod parkert på jobben koblet bilen seg automatisk på dette. Vi har litt sært proxyoppsett på trafikken i nettet vårt og det viste seg at jeg aldri fikk kontakt med bilen på jobb.
Jeg ba Model S glemme jobbnettverket og da plutselig får jeg kontakt uten problemer.

Med andre ord hvis Wifi oppsettet ligger bak aggresive brannmurer proxyer el. kan det lønne seg å kjøre ren 3G og så se hvordan kontakten blir da.

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

Kagex

Ser for meg en tlf fra fruen.  "skulle du ikke bare en kjapp tur i butikken??  Hva gjør du på motorveien?? Du skulle vært hjemme for 2 timer siden"

Sent from my GT-I9505 using Xparent BlueTapatalk 2

P29687

tSla

Jeg lastet ned App for Android via Aptiode og budumaster link. Fikk installert den på telefonen, men når jeg prøver å logge på får jeg bare opp "Email/password incorrect". Jeg har slått på Remote Access i bilen, og prøvd flere ganger menst den lader.

Noen som har fått denne Appen til å funke i det hele tatt, på Android?
Tesla Model S P85+

sindrej

Ja, sier den feil brukernavn / passord så har du nok det.  Dobbelsjekk og trippelsjekk.  Det skal være samme som du logger inn på MyTesla med.  Brukernavn = epost.  Den "normale" meldingen å få når det ikke funker er "no vehicle linked to this account".  Da har en fått logget inn, men bilen er ikke "åpnet" for remote access fra din konto.  Dette skal normalt gjøres når den overleveres.

Cirion

Korrekt som det sies over, funker fint på Android.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

tSla

Jeg tilbakestilte passordet for å være sikker på at det var rett, og tada: Remote access :D

Takk for hjelpen :)
Tesla Model S P85+

frosken

Sitat fra: tSla på fredag 25. oktober 2013, klokken 10:22
Jeg lastet ned App for Android via Aptiode og budumaster link. Fikk installert den på telefonen, men når jeg prøver å logge på får jeg bare opp "Email/password incorrect". Jeg har slått på Remote Access i bilen, og prøvd flere ganger menst den lader.

Noen som har fått denne Appen til å funke i det hele tatt, på Android?
Jeg ville på generelt basis vært veldig skeptisk til å laste ned en app fra noe annet sted enn originalkilden når det gjelder styring av noe så dyrt og viktig som en bil.

Samtidig forstår jeg godt at man gjør det når Tesla ikke leverer app til norske brukere i offisielle app-stores.

Frodebo

Føler meg litt smådum her jeg sitter og forsøker å laste ned appen på min iPhone... Går inn på innstillinger/iTunes og App Store/Apple-ID. Velger Vis Apple-ID, trykker Land/region og til slutt Endre land eller region.

Og ingenting skjer. Noen tips til hva jeg gjør feil?
Trondheim. Model S P85 2/2014 Solgt 12/2016
Model X 90D. Levert 11/1-17 Solid hvit, 5-seter, AP2.0, Vossen 22"/PH 20". Signaturmedlem TOCN

fredag

Sitat fra: frosken på fredag 25. oktober 2013, klokken 19:31
Jeg ville på generelt basis vært veldig skeptisk til å laste ned en app fra noe annet sted enn originalkilden når det gjelder styring av noe så dyrt og viktig som en bil.

Samtidig forstår jeg godt at man gjør det når Tesla ikke leverer app til norske brukere i offisielle app-stores.

Har Tesla sagt noe mer om hvorfor appen ikke leveres til norsk appstore, selv om den leveres til appstore i Sveits, Island og hele EU (minus UK, Irland og Malta)?

Bulgaria og Litauen får appen, men ikke Norge...

Det virker som appen fra amerikansk app store virker like bra/dårlig for amerikanere med nyeste versjon på bilene sine som for meg. Tar lang tid å vekke bilen, noen ganger er det helt umulig. Men det sier amerikanerne også. Jeg kan ikke se noen teknisk grunn til å ikke legge ut appen på norsk appstore, når de legger den ut i appstore i resten av Europa?

Og nordmenn laster den jo ned fra USA uansett, så hvorfor ikke la nordmenn laste ned appen fra norsk appstore? Slik at feks automatisk app-oppdatering funker.

Jeg gjetter på at fyren som skulle legge ut appen på appstore for Tesla glemte Norge ved en feil, og at resten av organisasjonen tror det skal være sånn.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

jkirkebo

Sitat fra: Frodebo på fredag 25. oktober 2013, klokken 21:50
Føler meg litt smådum her jeg sitter og forsøker å laste ned appen på min iPhone... Går inn på innstillinger/iTunes og App Store/Apple-ID. Velger Vis Apple-ID, trykker Land/region og til slutt Endre land eller region.

Og ingenting skjer. Noen tips til hva jeg gjør feil?

Nei, det samme skjer hos meg. Både på iPhone 3GS og på iPad2.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Nuvolari

Sitat fra: jkirkebo på fredag 25. oktober 2013, klokken 22:50
Sitat fra: Frodebo på fredag 25. oktober 2013, klokken 21:50
Føler meg litt smådum her jeg sitter og forsøker å laste ned appen på min iPhone... Går inn på innstillinger/iTunes og App Store/Apple-ID. Velger Vis Apple-ID, trykker Land/region og til slutt Endre land eller region.

Og ingenting skjer. Noen tips til hva jeg gjør feil?

Nei, det samme skjer hos meg. Både på iPhone 3GS og på iPad2.

Prøv å restarte telefonen og prøv igjen.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Frodebo


[/quote]
Prøv å restarte telefonen og prøv igjen.
[/quote]

Takk for tips, men dessverre. Samme problem fortsatt. Må gruble litt...
Trondheim. Model S P85 2/2014 Solgt 12/2016
Model X 90D. Levert 11/1-17 Solid hvit, 5-seter, AP2.0, Vossen 22"/PH 20". Signaturmedlem TOCN

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA