Hovedmeny

TMS Android/ios App

Startet av jorkus, torsdag 01. august 2013, klokken 18:29

« forrige - neste »

mrjalle

Sitat fra: Maartensommer på torsdag 17. oktober 2013, klokken 19:59
Noen som har en god oppskrift på hvordan dette gjøres.  Har prøvd noen ganger uten å få det til (iOS)

Så er spørsmålet om jeg husker riktig - så ikke bli sint om jeg husker feil ;-)

Gå i iTunes. Nede til høyre kan du velge land. Bytt til USA.
Logg ut.
Som utlogget går du til app-store i iTunes. Finner en gratis app (hvilken som helst), og "last ned" den.
Du må da logge inn - ikke gjør det! Åpne ny konto i stedet, med epostadresse som ikke har iTunes-konto fra før.
Som betalingsalternativ vil du da få noe hvor du slipper både betalingskort og gavekort....

Mulig du også på ha en amerikansk postadresse - det oppretter du på www.jetcarrier.com.

Deretter skal det bare være å logge ut av den iTunes-kontoen du har på telefonen din, logge inn på denne nye og laste ned appen. Deretter kan du logge ut igjen, og logge tilbake inn i den du vanligvis bruker.

Har jeg glemt noe?

D.O

Trenger ikke gjøre noe av det som er over. Bare gå inn på itunes/app store på menyen på telefon, under innstillinger. Velg din appel id og logg inn. Her velger du usa istedet for Norge, og ingen betaling som alternativ. Gå så inn på app store og last ned Tesla sin app. Etterpå gjør du bare det samme på nytt og velger da Norsk igjen. Da har du tesla app og fortsatt norsk appel id
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)

Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

christine76

Takk for enkel bruksanvisning D.O

Da er app lastet inn og jeg venter spent på bilen..

teslaman

Hva er beste oppskrift for android?
Teslaeier siden 13. sept.2013. Blandt de første i Norge! Gleder meg hver dag til ny kjøretur!

stor66

Sitat fra: D.O på fredag 18. oktober 2013, klokken 08:51
Trenger ikke gjøre noe av det som er over. Bare gå inn på itunes/app store på menyen på telefon, under innstillinger. Velg din appel id og logg inn. Her velger du usa istedet for Norge, og ingen betaling som alternativ. Gå så inn på app store og last ned Tesla sin app. Etterpå gjør du bare det samme på nytt og velger da Norsk igjen. Da har du tesla app og fortsatt norsk appel id
Takker og bukker for oppskrift!

Men du trenger ikke logge inn. Jeg valgte min Apple-ID, så "Vis Apple-ID". Deretter var det enkelt å endre land. Jeg la inn en fiktiv stat og et fiktivt zip-nummer og telefonnummer, så var det tut og kjør med Tesla-app! Hurra!
-S- #1791 - VIN 15893 - Kongsberg - lev: 30/9 kl.10.00
Tesla S Std. 85kWh 19" hjul +alt, men ikke -bakoverseter -sikkerhet -pakkehylle -dobbeltlader

Maartensommer

Da har jeg fått lastet ned appen.  Takk for gode tips.

Appen klarer ikke å finne en link mellom bilen og mitt brukernavn.  Er ikke det litt merkelig mtp at bilen står fysisk i Drammen?

Cirion

Sitat fra: Maartensommer på fredag 18. oktober 2013, klokken 15:08

Appen klarer ikke å finne en link mellom bilen og mitt brukernavn.  Er ikke det litt merkelig mtp at bilen står fysisk i Drammen?
Hvis du ikke har motatt bilen enda, er det ikke rart. Dette er nok deaktivert. Når du overtar bilen kan du aktivere tilgang til app'en. Da dukker den opp på din konto i app'en.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Maartensommer

AllanW

BMW 320D Touring 2006
Tesla Model S 85kwh - Svart m/Mellombrunt Nappa Skinn , Klar Abachi-tre , Tech Pakke , Parkering Sensor , Vinter-pakke , Lydstudio-pakke , Aktiv Luftfjæring , Dobbeltlader , Supercharger , Panorama-tak.

Maartensommer

Sitat fra: Cirion på fredag 18. oktober 2013, klokken 15:45
Sitat fra: Maartensommer på fredag 18. oktober 2013, klokken 15:08

Hvis du ikke har motatt bilen enda, er det ikke rart. Dette er nok deaktivert. Når du overtar bilen kan du aktivere tilgang til app'en. Da dukker den opp på din konto i app'en.

Men skal ikke appen kunne klare å finne min bil, men ikke koble seg opp mot den?  Jeg står stuck i det røde vinduet hvor man skal taste inn brukernavn og passord fra MyTesla.  Det er her den ikke finner en bil linket opp mot mitt brukernavn.

laumb

Det stemmer.
Du er stuck i bildet til en stund etter at du har fått bilen.

krister461

Er det mulig å bruke appen på flere mobiler mot samme bil? Kjekt for kånemor å få varme bilen når hun skal bruke den.

Hun får riktignok samtidig tilgang til GPS-overvåkning da... :- ;-)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA