Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvordan funker standard 85 kWh kontra Performance?

Startet av peskareta, torsdag 08. august 2013, klokken 23:04

« forrige - neste »

ksandal

Sitat fra: peik på onsdag 25. november 2015, klokken 09:12
De har da hurtigkjetting både hos Biltema, Torshov bilrekvisita og på bensinstasjoner. Kan skrive under på at man kan få behov for kjetting selv med AWD og vinterdekk...

De har ikke kjettinger på biltema til 19" hjul. ( såvidt jeg vet) tror de har max til 16"
mvh Kjetil
Bergen
85D & X90D

Kilroy

Enda rimeligere nå (-25%), men fortsatt ikke på lager. Bestilte nå til 1495,-

Sitat fra: erlanddf på onsdag 18. november 2015, klokken 13:55
Tilbud hos Sykkelboden (av alle steder) på Thule CL-10 105. Bestilte selv der nå.
http://sykkelboden.no/WebPages/Produkt/ProduktInfo.aspx?plid=69056&WebSiteMapNodeID=1004005
Trondheim, Model X75D; Vin: 147XX, Black Obsidian, 6 seter, hvite seter, hengerfeste. Mottatt 28.9.2016

Lynet

Sitat fra: Nuvolari på torsdag 26. november 2015, klokken 09:47
Sitat fra: Fastlane83 på torsdag 26. november 2015, klokken 09:26
Hvordan blir det med innerskjermene når dere bruker kjetting? Framhjulene min tar litt i innerskjermen når jeg rygger, dette er uten kjetting. Ser for meg litt slitte innerskjermen hvis jeg legger på kjetting. Er ikke akkurat mye klaring der framme

Du bruker ikke kjetting på forhjulene.

Det er heller ikke plass mellom dekket og hjulopphenget på toppen av dekket.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

peik

Sitat fra: FLK på torsdag 26. november 2015, klokken 14:57
Sitat fra: peik på onsdag 25. november 2015, klokken 09:12
De har da hurtigkjetting både hos Biltema, Torshov bilrekvisita og på bensinstasjoner. Kan skrive under på at man kan få behov for kjetting selv med AWD og vinterdekk...

De har ikke kjettinger på biltema til 19" hjul. ( såvidt jeg vet) tror de har max til 16"
Du får hurtigkjetting til 31" hjul. Vet ikke hva diameter er på Tesla, men det er jo bare å bruke tømmerstokk eller regne ut. Det er felgen som er 19" og det har ikke noe med hjuldiameter å gjøre. På en Defender kan du 15" felg og 33" hjul f eks. Men det er nok et poeng som mange nevner her, at det er dårlig plass mellom skjerm og dekk.
- for tiden uten elbil, solgt Tesla S 90D, kansellert M3

Lynet

33" på Defender er bredden på dekket, 15" er diameter på hullet i dekket og det må passe på felgen.
Men det er helt korrekt som du sier at felgdiameter ikke har noe med hjulet omkrets å gjøre egentlig. Det kommer an på hvilket dekk du monterer.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

flapp

BMW850

Har kjøpt disse mattene fra Biltema og skal kjøpe Autosock. Er tilstrekkelig for meg og greiere å hanskes med. http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Vinterbil/Snokjetting/Antispinnmatte-2-stk-2000019018/
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

flapp

er det noen av disse kjettingene som får plass foran på bilen ?

Nuvolari

Du tror ikke det er tilstrekkelig med kjetting bak?
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

flapp

Jeg har en grunnleggende mangel på erfaring med piggfrie vinterdekk i nedoverbakker på speilblank is med en så tung bil. Jeg hadde en P85 med piggdekk, den klarte seg fint ned bakkene på isen, hadde både styring til svingene og feste til å bremse. Har nå en P85D med piggfrie vinterdekk som sklir som en kjelke uten styring på samme strekket. Men det er kanskje tilstrekkelig med kjetting og skikkelig feste på bakhjula for å få kontroll igjen ?

Lynet

Hvis du begynner å skli fra stillestående med en bil med ABS må du slippe opp bremsen litt så hjulsensorene registrerer at bilen har begynt å bevege seg, da har du styring på bilen.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

ksandal

mvh Kjetil
Bergen
85D & X90D

kjølholdt

Noen som har testet ut autosock på models rwd?
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

RBK

Det skal være ganske enkelt i følge instruks som ligger med.
Problemet er at etter 2 vintere har jeg ennå ikke trengt de så de ligger i frunk.
Telsa er utrolig bra til å komme seg frem selv med bakhjulsdrift. :D
Modell 3 - Sort - 22 feb. 2019
S100D - Blå - 19 mai 2017
Solgt feb. 2017: Model S85 - Brun - Juni 2014

peik

Enig, selv på stupbratte, superglatte, ustrødde fjellveier har jeg ikke hatt behov for noe annet enn Nokian piggfrie vinterdekk.
- for tiden uten elbil, solgt Tesla S 90D, kansellert M3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA