Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Dekk og felger

Startet av Nuvolari, torsdag 08. august 2013, klokken 10:59

« forrige - neste »

Nuvolari

Sitat fra: Celter på onsdag 31. juli 2013, klokken 18:07
Sitat fra: Muffinman på onsdag 31. juli 2013, klokken 17:15
For en del år siden var jeg mye på MC-treff. Der var det ufattelig mange sykler av mange titalls årganger, merker og modeller, og praten gikk som regel livlig.

Hva skal man diskutere på et Tesla-treff i nær framtid hvor "alle" bilene er av samme modell, merke og årgang og den eneste forskjellen er farge, hjul, batteripakke og utstyr? Da er det jo bare inntak av brunevarer som gjenstår. Havner nok i kategori "G" for Grøftefyll skal du se  ;D

Når man leser dette forum synes det å være nok å diskutere :)

Helt klart! Og Griffel kan være dommer :)
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

glaserud

Sitat fra: glaserud på onsdag 31. juli 2013, klokken 10:21
Lillehammer:
- Umiddelbar nærhet: Marché, Esso, Skeidar og Mekonomen

Så da jeg kjørte forbi i sted at SwissWax også ligger rett bortenfor.
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

Elmo

Sitat fra: Nuvolari på onsdag 31. juli 2013, klokken 18:11
Helt klart! Og Griffel kan være dommer :)

Har Griffel bestillt TMS da?

Ser litt smått ut på signaturen hans:  ;)
Sitat
"Kjørt nesten 80000km med elbil, nå uten. 2 Elgressklippere en med Li en med kabel. 1 Elgresstrimmer kabel. 1 Elkjedemotorsag kabel
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Muffinman

Sitat fra: Celter på onsdag 31. juli 2013, klokken 18:07
Når man leser dette forum synes det å være nok å diskutere :)
Her på forumet består det meste av diskusjonen av spekulasjon og forsøk på avklaringer rund levering, hvordan bilene blir, lading, vinterdekk osv. Hvor mye av dette gjenstår å diskutere etter at bilene er levert og tatt i bruk gjenstår å se.

Jeg spår ihvertfall at det blir veldig stille på dette forumet om et års tid sammenlignet med aktiviteten nå :)

Amper

da tror jeg du spår feil.. mer erfaring med bilene på både godt og vondt blir fort mer forumjapping av..
P85D :o)

Muffinman

Tja, hvordan var Leaf-forumet halvåret før lansering i forhold til nå?

Elmo

Svar til de tre siste innleggene.

Basert nettopp på Leaf forumet så tror jeg du har rett Muffinman.
Leaf forumet var nesten like overopphetet (av 80% tullball) akkurat som her i tiden før de første leveransene, og så roet det seg veldig.

Leaf har jo hatt noen barnesykdommer så det har jo vært en del aktivitet også etter at ventelistene var levert, men i en annen dekade enn før.

Så det blir nok ganske stille i Model S avdelingen om noen måneder, men da tar det seg kanske opp i X og gen3 delen ;)

Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Amper

jeg tror nok det blir forandringer på volum av innlegg.. men jeg tror at TMS eiere er litt mer enn gjennomsnitt bilopptatt enn Leaf gjengen.. det tror jeg vi ser det av andel performance samt andel + utgaver..  når de som er mindre intresert i bilhold har fått bilen vil de sannsynligvis slutte helt eller delvis med innlegg vil jeg tro.. men vi er bare ca. 2000 som har bestilt til nå.. om et par år kan vi fort være mange flere.. og når de som er bil-fan blir parkert av familibilen S så kommer de og på banen også tipper jeg..  hva har skjedd på US tesla forum.. er aktivitetene gått ned der.. ?

glaserud

Og dette har hva med SC-aktiviteter å gjøre?
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

Amper

lite.. vi bare øver oss på OT og sjekker om OT politien holder øye med oss..  ::)

laumb

Sitat fra: Amper på onsdag 31. juli 2013, klokken 22:11
lite.. vi bare øver oss på OT og sjekker om OT politien holder øye med oss..  ::)

Alltid.

Duzzy

I tillegg så er vel SC stasjonene tilrettelagte for ladeplasser for andre biler. Så da kan den bli en fin mulighet til å skryte å vise frem vidunderet til andre misunnelige skjeler 8) ;D
Jessheim
standard P85, Sort, 19", sort nappa,panorama, Alle pakker untatt dobbeltlader.
Levering 28.11.2013

valvolainen

Jeg gleder meg skikkelig til å håndhilse på dere ved laderene folkens!
Noen røverhistorierer må vi jo dele. Så er det på tide å reise igjen. 20 min går veldig fort i godt selskap.

1-5 min - verifisere at bilen lader.
6-10 min - hilse på naboen.
11-12 min - verifisere at hans bil lader.
13-19 min - dekksparking og glising.
20 min - avgang.

Tomt på ladestasjonen?
6-19 min - surfing!
20 min - avgang!
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

FThorsen

Sitat fra: Elmo på onsdag 31. juli 2013, klokken 21:49
Svar til de tre siste innleggene.
Basert nettopp på Leaf forumet så tror jeg du har rett Muffinman.
Leaf forumet var nesten like overopphetet (av 80% tullball) akkurat som her i tiden før de første leveransene, og så roet det seg veldig.

Leaf har jo hatt noen barnesykdommer så det har jo vært en del aktivitet også etter at ventelistene var levert, men i en annen dekade enn før.

Så det blir nok ganske stille i Model S avdelingen om noen måneder, men da tar det seg kanske opp i X og gen3 delen ;)

Mtp at Tesla MS og nyere er såpass oppgraderbare via software og vi er på "Europeisk Gen 1" software versjon i Europa så tror jeg det blir mye requests fremover til hva som burde forbedres. Kan tenke meg f.eks. Spotify app hvis ikke dette er klart til vi får bilene, ønske om å lagre musikk lokalt i TMS'en, justering i vinterprogrammene (f.eks. kunne kjøre på maks høyde på luftdemperne selv om man kjører over.. 15 (?) km/t (opp den bratte ubrøyta bakken til hytta), etc, etc... Noe kommer det nok til av avta, men tror nok at mye aktivitet flyttes over til TMX forumene. Jeg ser på signaturene her at det er mange som har reservert TMX også!
PS - overtale en venn i går til å reservere en TMX! Tok bare en time med forklaringer og videoer :)
Høvik, Bærum

TMS #2,500 levert november 2013
Hvit Performance Plus med alt utenom barneseter og hattehylle.

P85D bestilt. VIN 5YJSA7H23EFP66xxx
Forventet "Late February, nei Late March 2015 nå"

Gikk fra BMW 320 MDAT, 2007 modell

Amoss

Sitat fra: valvolainen på onsdag 31. juli 2013, klokken 22:24
...

Tomt på ladestasjonen?
6-19 min - surfing!
20 min - avgang!

6-19 min - Skrive innlegg på elbilforum.no i Model S forumet og derved gjøre alle spådommer over her til skamme ;)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA