Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Dekk og felger

Startet av Nuvolari, torsdag 08. august 2013, klokken 10:59

« forrige - neste »

Nuvolari

Denne tråden er for å samle kunnskap om hvilke butikker man bør handle i, hvilke cafeer som har best kaffe og  andre aktiviteter man kan foreta seg når man lader på en superlader. F.eks, café X på Lillehammer har meget god cortado og eplekake, matbutikken Y i Lyngdal har alltid ferske Olivenbrød, eller på Nyheim finnes det en butikk som selger utstoppede Neshorn. Vi som ikke har vært i området trenger å få slike innspill.

Jeg prøver å holde denne første posten oppdatert med innspillene.

kart til superladerne:
http://www.zeemaps.com/map?group=571752&location=Oslo%2C%20Norway

Dombås:
-Vinmonopol på Coop senter i umiddelbar nærhet

Lillehammer:
- Umiddelbar nærhet: Marché, Esso, Skeidar og Mekonomen
- SwissWax
- Nærmeste vinmonopol Lillehammer sentrum 3,2km unna

Nyheim:

Gol:
- Nærmeste vinmonopol i Gol sentrum 2,8km unna

Brokelandsheia:
Cinderella Café og Hotel, Eurospar, Statoil, Vinmonopolet, Pizzabaker'n +++ (http://www.brokelandsheia.no/)

Lyngdal:
- I umiddelbar nærhet til SC'en finner man Alleen kjøpesenter (http://alleen.senter.io.no/) med en rekke butikker.
- Elkjøp, Byggvell, Coop Obs Mega (åpner i oktober), Kiwi, Dressmann, Jysk, Kafè, Stormberg m.m.
- Nærmeste vinmonopol er i Lyngdal sentrum 3,3km unna
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Jimpec

Lyngdal:
- I umiddelbar nærhet til SC'en finner man kjøpesenter og en rekke butikker.
   - Elkjøp, Byggvell, Coop Obs Mega (åpner i oktober), Kiwi, Dressmann, Jysk, Kafè, Stormberg m.m.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

glaserud

Lillehammer:
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

DonPedro

Sitat fra: Nuvolari på onsdag 31. juli 2013, klokken 10:23
Kopier med hele oversikten så får vi en stadig bedre liste uten at man trenger å lese hele tråden:

Dombås:

Lillehammer:

Nyheim:

Gol:

Brokelandsheia:

Lyngdal:

Det beste er vel om du sjekker tråden av og til, og så oppdaterer førsteposten? Du kan evt. skrive der at det er det du vil gjøre...
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

RunarBT

Stemmer for at Tesla legger ved brosjyre/kurs på Tai Chi til alle Model S eiere.
Perfekt med 20minutter lading av egne batterier i tillegg til bilens.  ;D

http://yang-sheng.com/?p=2756

tjobben

Spikkestad
P2859 Vin18509 Fakturanr 901 Reservert februar, signert mai, utlevert 22. november.
Standard 85kWh sort, sort, alt utstyr unntatt barneseter - solgt 20.1.2014.
Ny reservasjon 22.1.2104, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, tech-pakke, parkeringsensor, tåkelys, vinterpakke. P34600, utlevert 26.5.2014 - solgt 14.6.2014
Ny reservasjon 24.6.2014, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, vinterpakke. P52136, utlevert 18.11.2014

ohh

Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

Cato76

Vi får sende et ønske til Tesla om at bilen leveres med Tetris  eller kabal installert på skjermen. En time går så mye fortere da  ;D
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

fredag

Sitat fra: Cato76 på onsdag 31. juli 2013, klokken 11:08
Vi får sende et ønske til Tesla om at bilen leveres med Tetris  eller kabal installert på skjermen. En time går så mye fortere da  ;D

Det er en webleser der. Og jeg er sikker på at du finner noen web-baserte spill på nett hvis du googler litt. :-)

Alternativt finner du elbilforum.no på nett, hvor det også går an å kaste bort masse tid mens man venter... :-)
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

Muffinman

Kudos til ts for en nyttig tråd. Denne skal jeg følge :)

OW

Brokelandsheia: Cinderella Café og Hotel, Eurospar, Statoil, Vinmonopolet, Pizzabaker'n +++ (http://www.brokelandsheia.no/)
Model S P85 perlehvit, 19", sort og CF interiør, CF spoiler, panorama, tech-pakke, parkeringssensor, lydstudio, sikkerhetspakke, lyspakke og pakkehylle.

Amoss

"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Celter

Jeg regner også med at Brokelandsheia blir stedet for første Tesla-treff. Superlader, hotell og vinmonopol, hva mer kan man ønske seg :)
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

Muffinman

For en del år siden var jeg mye på MC-treff. Der var det ufattelig mange sykler av mange titalls årganger, merker og modeller, og praten gikk som regel livlig.

Hva skal man diskutere på et Tesla-treff i nær framtid hvor "alle" bilene er av samme modell, merke og årgang og den eneste forskjellen er farge, hjul, batteripakke og utstyr? Da er det jo bare inntak av brunevarer som gjenstår. Havner nok i kategori "G" for Grøftefyll skal du se  ;D

Celter

Sitat fra: Muffinman på onsdag 31. juli 2013, klokken 17:15
For en del år siden var jeg mye på MC-treff. Der var det ufattelig mange sykler av mange titalls årganger, merker og modeller, og praten gikk som regel livlig.

Hva skal man diskutere på et Tesla-treff i nær framtid hvor "alle" bilene er av samme modell, merke og årgang og den eneste forskjellen er farge, hjul, batteripakke og utstyr? Da er det jo bare inntak av brunevarer som gjenstår. Havner nok i kategori "G" for Grøftefyll skal du se  ;D

Når man leser dette forum synes det å være nok å diskutere :)
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA