Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Din Model S levering.

Startet av Teslafrank, torsdag 08. august 2013, klokken 00:38

« forrige - neste »

fortoggale

Gi nå vel blaffen i interiørarkitekturen - mor bor i stuen og ikke i garasjen. Her er det kun hard power som teller! 230V, 32A og blå kontakt for de som liker farge.

Det er nå installert og jeg er klar for doningen.

Tikk takk tikk takk tikk takk tikk takk tikk takk tikk takk tikk takk tikk takk tikk takk tikk takk tikk takk tikk takk tikk takk tikk takk tikk takk tikk takk tikk takk tikk takk tikk takk tikk takk tikk takk
Sandnes
Model S - Neglelakk rød. Lyder navnet Tor

JohanH

Sitat fra: morten007 på tirsdag 27. august 2013, klokken 17:48
Har en dobbelgarasje med 2 porter. Vurderer å kjøpe en stor port i stedet. Noen tips?? Bor i Trondheim.

Jeg har en Hörmann port med samme fabrikat åpner (Supramatic). Veldig fornøyd med min. Tror største bredde du får er 5,5 meter (slik jeg har) men de kan sikkert lage 6 meter på bestilling (sikkert mye dyrere da det ikke er standard). Du får godt isolerte solide varianter.

Epleskreller

Ikke så veldig fancy, men har godt med plass og strøm :D

Skal rydde litt før bilen kommer..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

JohanH

OK, her er det lille jeg gjort. Bygget garasjen i fjor. Skal stein- og asfaltlegges foran i høst.

Slik så det ut før jeg startet:



La så smartdeck (PP-plater). Kjapt og enkelt å legge. Tok vel totalt 3-4 timer inkl. rydding, støvsuging osv.

Underveis:




Og så ferdig. Nå mangler bare Model S på den tomme plassen!  :) (7 dager til levering)



valvolainen

Vakkert.
Hvordan er det å legge disse?
De ligger bare løst på klikket i hverandre?

Hva skjer med ting du søler, renner de ned i mellom eller blir de liggende oppå?
(Det er noen av oss som ike utelukkende kjører elbil - og min bil er veldig glad i å merkere territorie)
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

JohanH

Sitat fra: valvolainen på onsdag 28. august 2013, klokken 22:48
Vakkert.
Hvordan er det å legge disse?
De ligger bare løst på klikket i hverandre?

Hva skjer med ting du søler, renner de ned i mellom eller blir de liggende oppå?
(Det er noen av oss som ike utelukkende kjører elbil - og min bil er veldig glad i å merkere territorie)

Jeg kan ikke svare av egen erfaring ennå, gulvet har kun ligget i 2 timer :) Men... det er enkelt å legge, klikk klakk, brukte en gummiklubbe. De låser godt i hverandre. Greit å kutte til langs kantene med en vanlig kappsag. Det blir nært 100% tett mener jeg, men har som sagt ikke testet. De ligger løst ja, man kan legge gummimatte under men ser ikke poenget med det. Det er en slags dreneringskanaler under også, slik at vann kan avrenne, men jeg har jo ikke så mye fall på gulvet da. Ser ikke for meg at dette skal bli stort problem i vinter. Jeg kommer til å innimellom ta kosten og ta bort det verste av snøslask, slik jeg gjorde i fjor vinter på betonggulvet. Jeg har ikke oppvarmet (kun litt isolert) garasje så får ikke store mengder smeltevann.

valvolainen

Vann er ikke så ille, bare ha massivt gjennomtrekk der så tørker det fint opp i vinter også.
Har isolert garasje og har god glipe under portene på vinterstid samt luker på andre siden av garasjen for å holde plussgradene unna.
Kjører i saltlake hver dag og garasjen er stort sett alltid tørr på vinterstid.
Hva kostet dette gulvet? Så skikkelig bra ut, grattis med deilig plass!
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

JohanH

Sitat fra: valvolainen på onsdag 28. august 2013, klokken 22:56
Vann er ikke så ille, bare ha massivt gjennomtrekk der så tørker det fint opp i vinter også.
Har isolert garasje og har god glipe under portene på vinterstid samt luker på andre siden av garasjen for å holde plussgradene unna.
Kjører i saltlake hver dag og garasjen er stort sett alltid tørr på vinterstid.
Hva kostet dette gulvet? Så skikkelig bra ut, grattis med deilig plass!

Jeg betalte 6000 kr inkl MVA for 49 m2 plater og oppkjøringskant. Ble litt over (c.a. 2 bokser) så hvis det er noen plater som skulle bli skadet eller lignende kan jeg skifte enkelte. Kikk på smartdeck.no, der er en kalkulator, design program osv. En del bilder til inspirasjon. Viggo på smartdeck kjørte det hjem til meg uten ekstra kostnad (de har lager i Sandvika).

laumb

Første strøk med Tesla-rød!
Mangler 3 hvite vegger, hvite lister på den røde veggen og nytt invertar - så begynner det å ligne på noe!


satheesh.net

Ok folkens. Da er jeg ferdig med å klargjøre garasjen for TMS'en. Jeg har kun en enkeltgarasje, men TMS'en er faktisk større enn min nåværende Porsche Cayenne (lengde/bredde) ???. Som dere ser så blir det ikke mye plass til annet enn bilen. Det kommer selvsagt an på hvordan jeg navigerer den inn og plasserer bilen. ;D

Jeg tenkte å sette opp et lys eller en form for avstandsmåler med indikator opp på veggen foran, slik man har på vaskehaller (der TMS selvsagt ikke skal være - kun håndvask er godt nok!) og liknende. På den måten "slipper" jeg å trykke på PDC'en for å parkere. På Cayennen kommer PDC'en foran automatisk på når man kjører under en viss hastighet (15 km/t tror jeg) - genial funksjon forresten. Gjør den dette på TMS?  ;)

Forslag til avstandsmåler/gadget mottas med takk! :)

glaserud

Under 10 km/t fremover: PDC foran kommer automatisk på.
Revers: PDC bak kommer automatisk på, ryggekamera kommer automatisk på.

Jeg synes denne bilen er vesentlig lettere å rygge på plass enn mye annet, iom at skjermene bak gjør det veldig tydelig hvor bilen er. Jeg må rygge inn litt på skrå og vri den på plass siste 20 cm for å få plass, men det går veldig greit kun på speil og ryggekamera. PDCen er kun der om jeg skulle ha gått glipp av noe. :)
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

jkirkebo

Sitat fra: satheesh.net på søndag 15. september 2013, klokken 17:31
På den måten "slipper" jeg å trykke på PDC'en for å parkere. På Cayennen kommer PDC'en foran automatisk på når man kjører under en viss hastighet (15 km/t tror jeg) - genial funksjon forresten. Gjør den dette på TMS?  ;)

Ja, det gjør den. Virker supert. F.eks om du svinger maks og lurer på om fronten går klar av annen bil/mur/gjerde/hvasomhelst så er det bare å stole på sensorene.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

satheesh.net

#102
Ok - takker for info.

Jeg fant forresten denne - ca. $25 (eks. frakt):

STRIKER Garage Parking Sensor
http://www.amazon.com/Striker-Hand-Tools-00-108-Attendant/dp/B002WV8F6Q

;)

glaserud

En sånn er vel - om du har bestilt med PDC - i beste fall bortkastet. Bilen gir jo de samme signalene i dashboard og midtskjerm.
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

satheesh.net

Sitat fra: glaserud på søndag 15. september 2013, klokken 18:22
En sånn er vel - om du har bestilt med PDC - i beste fall bortkastet. Bilen gir jo de samme signalene i dashboard og midtskjerm.

Ja, nå fikk jeg jo bekreftet at PDC går på automatisk ved lav hastighet, så for min del trenger jeg derfor ikke denne nå. Men kanskje andre som ikke har PDC kunne tenkt seg en. ;)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA