Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Din Model S levering.

Startet av Teslafrank, torsdag 08. august 2013, klokken 00:38

« forrige - neste »

Jimpec

Ser strøkent ut med disse plastflisene. Hva ligger prisen pr kvm på sånn ca?
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

OW

Sitat fra: Nuvolari på fredag 09. august 2013, klokken 09:35
Sitat fra: Stighl på fredag 09. august 2013, klokken 00:02
Her er det mine to elbiler skal være.
Det kommer en ladeplass for hver bil. Tesla til høyre og Leaf til venstre.
Dessverre har jeg bare IT nett hjemme, så det blir en stk blå 32 A Philip Hauge kontakt til denne. Sannsynligvis blir det en fast 16A boks til Leafen også.


Nes på Romerike
Kjører Nissan Leaf
Venter på Tesla S P1471

Strøkent!

Virker som jeg er den eneste her uten garasje. Jaja, ingen av bilene mine har tatt skade av å stå ute før.

Som en trøst, du er ikke den eneste. Model S'en må stå ute stakkars, men heller det enn å ikke ha Model S...
Model S P85 perlehvit, 19", sort og CF interiør, CF spoiler, panorama, tech-pakke, parkeringssensor, lydstudio, sikkerhetspakke, lyspakke og pakkehylle.

Stighl

Hei igjen!

Jeg kjøpte de fra garasjegulv.no. Da var prisen på 25,- per flis. Nå er den på 28,- per flis. 9 x 28 er 252,-
Veldig enkelt å legge og det tåler ganske mye. Det er to år siden jeg ble ferdig, så det har blitt testet om vinteren også.

Stig


Nes på Romerike
Kjører Nissan Leaf
Venter på Tesla S P1471
Nes på Romerike.
Tesla Model S

Patosan

Som alt till garasjegulv.no har jag kikat lite på smartdeck.no.
De ska bara ha 152 kr/m2.
Någon som har brukt dessa tidigare?
VIN 15026

LinkedIn

Yagi

Sitat fra: Stighl på fredag 09. august 2013, klokken 09:47
(...)Jeg kjøpte de fra garasjegulv.no.
Samma her. Bestilte på nett og fikk levering på døren allerede dagen etter. Ekstremt enkelt å legge.
Th!nk City, 2000 (avgått ved døden)
Th!nk City, 2008 (solgt)
Tesla Model S P85+, 2013 (solgt)
Tesla Model X 100D

valvolainen

Sitat fra: Yagi på fredag 09. august 2013, klokken 09:54
Sitat fra: Stighl på fredag 09. august 2013, klokken 09:47
(...)Jeg kjøpte de fra garasjegulv.no.
Samma her. Bestilte på nett og fikk levering på døren allerede dagen etter. Ekstremt enkelt å legge.

Jeg har lurt på å gjøre det samme men så har jeg en engelsk pasient med kroniske lekasjer som bil nr. 2.
Vil olje og slikt samle seg nedi, og hvordan får en dette ut igjen?
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

Cirion

Sitat fra: valvolainen på fredag 09. august 2013, klokken 10:26
Sitat fra: Yagi på fredag 09. august 2013, klokken 09:54
Sitat fra: Stighl på fredag 09. august 2013, klokken 09:47
(...)Jeg kjøpte de fra garasjegulv.no.
Samma her. Bestilte på nett og fikk levering på døren allerede dagen etter. Ekstremt enkelt å legge.

Jeg har lurt på å gjøre det samme men så har jeg en engelsk pasient med kroniske lekasjer som bil nr. 2.
Vil olje og slikt samle seg nedi, og hvordan får en dette ut igjen?
Det er 2 typer du kan få der, med drenering og uten. Har du uten drenering under den engelske pasienten, kan du legge litt sagflis der hvor det lekker. Lett å rengjøre. Eller legge ut en oljematte. http://biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Olje-og-Fett/Oljematte-362571/
Har du med drenerig og sluk, er det bare å høytrykkspyle (Lite miljøvennlig!).
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

valvolainen

Sitat fra: Cirion på fredag 09. august 2013, klokken 11:04
Sitat fra: valvolainen på fredag 09. august 2013, klokken 10:26
Sitat fra: Yagi på fredag 09. august 2013, klokken 09:54
Sitat fra: Stighl på fredag 09. august 2013, klokken 09:47
(...)Jeg kjøpte de fra garasjegulv.no.
Samma her. Bestilte på nett og fikk levering på døren allerede dagen etter. Ekstremt enkelt å legge.

Jeg har lurt på å gjøre det samme men så har jeg en engelsk pasient med kroniske lekasjer som bil nr. 2.
Vil olje og slikt samle seg nedi, og hvordan får en dette ut igjen?
Det er 2 typer du kan få der, med drenering og uten. Har du uten drenering under den engelske pasienten, kan du legge litt sagflis der hvor det lekker. Lett å rengjøre. Eller legge ut en oljematte. http://biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Olje-og-Fett/Oljematte-362571/
Har du med drenerig og sluk, er det bare å høytrykkspyle (Lite miljøvennlig!).

Men sagflisen faller nedi, slik at man må ta ut flisene og skifte sagspon?
Abonnerer på sagflis fra den lokale saga:(
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

laumb

Sånn plastkar til å ha under oppvaskmaskin under pasienten? Tas ut og renses ved behov.

steinidar

Jeg begynte i 2012 å innrede min dobbel garasje med rom i 2etg. har full isolert og bekledd vegger med hvitmalte mdf panelplater, taket er det satt opp hvitmalte mdf panel lengder. hvitmalte tak lister, gulvlister & rundt vinduer og dører. Planene fremover er å enten legge fliser på gulv eller epoxy. Skal også montere en varmepumpe.
Gardermoen

Terminator

Sitat fra: Nuvolari på fredag 09. august 2013, klokken 09:35
Sitat fra: Stighl på fredag 09. august 2013, klokken 00:02
Her er det mine to elbiler skal være.
Det kommer en ladeplass for hver bil. Tesla til høyre og Leaf til venstre.
Dessverre har jeg bare IT nett hjemme, så det blir en stk blå 32 A Philip Hauge kontakt til denne. Sannsynligvis blir det en fast 16A boks til Leafen også.


Nes på Romerike
Kjører Nissan Leaf
Venter på Tesla S P1471

Strøkent!

Virker som jeg er den eneste her uten garasje. Jaja, ingen av bilene mine har tatt skade av å stå ute før.

Går så fint at. Saltlaken er mindre effektiv ute i kulden :)

Terminator

Overvåkning av S-en hører vel til under bosted :) Regner med flere av dere som skal ha bilen stående ute eller i carport har tenkt på dette. Er det noen som har tips til et bra overvåkningskamera?

Jeg har følgende krav så langt:

  • Bevegelsessensor
  • Nattmodus
  • Lokalt minne 10 timer video
  • WLAN
  • Strøm fra vanlig stikk
  • Opplasting til lokal server eller cloud
  • Automatisk overskrivning/sletting. Opptak eldre enn f.eks. 7 dager eller eldste opptak som overskriver en angitt tid eller lagringsgrense
  • Enkelt, orker ikke bruke mye energi på konfigurasjon eller oppfølging av løsningen

jkirkebo

Sitat fra: Terminator på fredag 09. august 2013, klokken 14:34
Overvåkning av S-en hører vel til under bosted :) Regner med flere av dere som skal ha bilen stående ute eller i carport har tenkt på dette. Er det noen som har tips til et bra overvåkningskamera?

Jeg har følgende krav så langt:

  • Bevegelsessensor
  • Nattmodus
  • Lokalt minne 10 timer video
  • WLAN
  • Strøm fra vanlig stikk
  • Opplasting til lokal server eller cloud
  • Automatisk overskrivning/sletting. Opptak eldre enn f.eks. 7 dager eller eldste opptak som overskriver en angitt tid eller lagringsgrense
  • Enkelt, orker ikke bruke mye energi på konfigurasjon eller oppfølging av løsningen

Sjekk Logitech Alert 750e. Jeg har dette på hytta, fungerer supert. Kan gå inn hjemmefra og se på video derfra, for å se om det har kommet mye snø og lignende.

Dog ikke WLAN men ethernet-over-strømkabelen (adaptere medfølger). Det gjør vel samme nytten, du slipper å strekke nye kabler.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Cirion

Sitat fra: Terminator på fredag 09. august 2013, klokken 14:34
Overvåkning av S-en hører vel til under bosted :) Regner med flere av dere som skal ha bilen stående ute eller i carport har tenkt på dette. Er det noen som har tips til et bra overvåkningskamera?

Jeg har følgende krav så langt:

  • Bevegelsessensor
  • Nattmodus
  • Lokalt minne 10 timer video
  • WLAN
  • Strøm fra vanlig stikk
  • Opplasting til lokal server eller cloud
  • Automatisk overskrivning/sletting. Opptak eldre enn f.eks. 7 dager eller eldste opptak som overskriver en angitt tid eller lagringsgrense
  • Enkelt, orker ikke bruke mye energi på konfigurasjon eller oppfølging av løsningen
Et slikt, dekker vel alle kravene dine. + en SD brikke.
http://dx.com/p/tenvis-300kp-cmos-surveillance-security-wireless-network-camera-w-10-led-ir-night-vision-black-175049
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

TS

#59
Sitat fra: Tuxedo på torsdag 01. august 2013, klokken 21:35
Den blir nok stående i garasjen, siden der er el-stikkene.  Problemet er bare at avstand mellom garasjedør innside og bakvegg garasje er 5,10 m, så jeg har drøyt 10 cm å gå på tilsammen foran og bak (må rygge inn i garasjen pga kronglete tilførselsvei).  Noen som har noen tips til gadets/avstandsfølere etc som kan hjelpe?  Kan jo alltids spikre opp en en liten badeand på bakveggen i støtfangerhøyde og stoppe når den skriker, men tenkte å installere noe mer sofistikert  :D
Selv skal jeg ha P assist, men denne billig løsningen har jeg liggende og passer fint når grensene skal tøyes. Tror den var kjøpt på Enklereliv(.no), men kunne ikke finne den der nå


Se Demovideo:(typisk amerikansk ..)
http://www.youtube.com/watch?v=7vVH3ElF8Aw&feature=youtube_gdata_player


rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA