Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Din Model S levering.

Startet av Teslafrank, torsdag 08. august 2013, klokken 00:38

« forrige - neste »

olehelge

Sitat fra: TS på søndag 11. august 2013, klokken 12:27
Sitat fra: Tuxedo på torsdag 01. august 2013, klokken 21:35
Den blir nok stående i garasjen, siden der er el-stikkene.  Problemet er bare at avstand mellom garasjedør innside og bakvegg garasje er 5,10 m, så jeg har drøyt 10 cm å gå på tilsammen foran og bak (må rygge inn i garasjen pga kronglete tilførselsvei).  Noen som har noen tips til gadets/avstandsfølere etc som kan hjelpe?  Kan jo alltids spikre opp en en liten badeand på bakveggen i støtfangerhøyde og stoppe når den skriker, men tenkte å installere noe mer sofistikert  :D
Selv skal jeg ha P assist, men denne billig løsningen har jeg liggende og passer fint når grensene skal tøyes. Tror den var kjøpt på Enklereliv(.no), men kunne ikke finne den der nå


Se Demovideo:(typisk amerikansk ..)
http://www.youtube.com/watch?v=7vVH3ElF8Aw&feature=youtube_gdata_player

http://www.ebay.com/itm/Park-n-Place-Garage-Flashing-Red-LED-Lights-Stop-Sign-Guide-Aid-Safety-Parking-/271228958372?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item3f268176a4&vxp=mtr
Ole Helge  - Molde
P85  -black - black - black - tech -pano
Reservert 25.06.13, Levert Lade 19.12.13

laumb

#61
Etter å ha sett bildene her inne fikk jeg litt dårlig samvittighet, så gikk ut å satte i gang med garasjen min i går.

Pr i dag ser den ikke ut (ekstra rotete på bildene, siden jeg tok de etter at jeg hadde satt i gang).

Listen blir som følger:
- Murveggen i bakkant og på sider få fiberpuss (1 strøk tatt i går!) og skal slemmes hvite.
- Veggen med vinduer får Tesla-rød farge, med Tesla logo i sølv i mellom vinduene.
- sideveggene blir hvite, men kommer å ha en rød stripe fra bakveggen og tvers over.
- Gulvet får et strøk med grunning førstkommende Søndag, slik at jeg kan legge ut rettemasse neste uke - males med lys grå epoxy (har lyst på fliser eller garasjegulv.no sitt gulv - kanskje neste år).
- Hull til ny kabel for CEE stikk er borret i bakveggen. Stikk plasseres til høyre for midten av bakveggen, slik at den er lett tilgjegnelig.
- Hyllesystem likt stighl sitt på høyreveggen
- nedfellbart arbeidsbord til venstre for døren (med hyllesystemet nevnt i forrige punkt over arbeidsplaten).

Deretter drømmer jeg om:
- Downlights i tillegg til lysarmaturer, for å gi koselys.
- små runde LED lys (slike man feller ned i terassen/trapp) i sideveggen for å fremheve bilen.

Så, bilder!

ebbrey

Er godt igang med min garasje. Angrer litt på at jeg ikke gikk for noe lettere enn leca, men nå er det hvertfall muligheter for å klare å bli ferdig til levering. Eller, hvertfall tak på plass :P

Noen bilder:







Skulle gjerne ha kommet lenger, men har klart å starte på hundre ting på en gang.
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

satheesh.net

Hei. Da er garasjen klar for gliset (TMS Pearl White 85P). Tenkte å ha laderen på venstre side, slik at bilen blir parkert med nesen inn. Har malt veggene hvite og taket er uforandret med gipsplater i grå farge. Spørsmålet er hva jeg skal/burde gjøre med gulvet? Epoxy er kanskje et smart trekk, men å bruke gulvmaling med en knall rødfarge eller et artig mønster hadde også være spennende.  ::)

Anyways, tips og innspill for gulv, nytteverktøy, etc mottas med takk! (Kanskje malt Tesla logoen på en av veggene?)  :D

ELbilist1

Fliser på gulvet er kult, ligger også egen tråd på noe av dette....
Selv malte jeg med 2 komponent gulvmaling!, ble bra!
Kan jo male Logo T ``n, på Gulvet??

Lykke til, Hvilken by du bor i??

:) Ren nytelse, hvær dag!

satheesh.net

Sitat fra: ELbilist1 på lørdag 24. august 2013, klokken 11:15
Fliser på gulvet er kult, ligger også egen tråd på noe av dette....
Selv malte jeg med 2 komponent gulvmaling!, ble bra!
Kan jo male Logo T ``n, på Gulvet??

Lykke til, Hvilken by du bor i??

Ja, tittet på disse flisene faktisk. Er litt usikker.  ::) Jeg heller faktisk mest mot epoxy eller gulvmaling. Litt rimeligere og fargevalgene (spesielt ved valg av gulvmaling) er flere.

Bor i Oslo - Lysaker.

Lynxpolaris

Jeg mener du kan få epoxy i de fleste farger. Det som kan være et problem er at pigger i piggdekk kan slite hull i epoxyen og da kan det komme fukt under. Dette vet de som selger det mer om. Jeg har selv vært i kontakt med epoxyspesialisten for pris og vurdere det slik hen at det er mye raskere og enklere å legge fliser. Prisen blir mye det samme da disse ikke selger mindre kvanta en en dekning på 40m2 mener jeg. Min garasje er ca 23m2
Kjører Buddy, runder 45000km
Bestilt i mars.
P3112
Vin21315
07.10: Vi bygger din bil.
17.10: Ferdig og klar for transport.
20.10: I transit.
18.11: Klargjort for henting eller levering.

laumb

Første gang jeg tester flytemasse i dag...





Resultatet ble ikke perfekt slik man forventer at fagfolk gjør det, men jeg er fornøyd tatt utgangspunktet i betraktning.

laumb

Sateesh: la tråden din inn her da vi kan bruke denne felles for fortløpende tips til alle garasjer.

Forumet har et underforum "meg og min elbil" - der kan vi lage egne prosjektråder om du ønsker det. :)

Oreo

Sitat fra: laumb på lørdag 24. august 2013, klokken 13:16
Første gang jeg tester flytemasse i dag...





Resultatet ble ikke perfekt slik man forventer at fagfolk gjør det, men jeg er fornøyd tatt utgangspunktet i betraktning.
Robin, hvilken type flytemasse har du brukt?
Og kjøper du i 25kg sekker og blander ut?
Jeg vurderer sterkt å rette litt på gulvet mitt før jeg bruker en eneste krone på epoxy eller flis.
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

Zneip

"Måtte" utvide garasjeporten jeg. Mærsja va skummel nok å tre inn den gamle åpningen.  MS er noen cm bredere så da såhhhh.  Ikke brukte jeg døra som sto ved siden av porten noe særlig heller.  Så da blir det ny port med bredden til gammel port og dør :)





Se så mye rart jeg har i garasjen min - og det er etter å ha kastet halvparten av innholdet i den. Har iallefall gulvmatte. Tror Tesla'n kommer til å trives der inne jeg ;)


P3273, S85, Perlehvit, 19", Tech, Luft, Lyd, Lys, Park, Antifrysepakke, Hatteholder. VIN: *13877
Nord Trøndelag | X90D

laumb


Sitat fra: Oreo på lørdag 24. august 2013, klokken 13:32
Sitat fra: laumb på lørdag 24. august 2013, klokken 13:16
Første gang jeg tester flytemasse i dag...





Resultatet ble ikke perfekt slik man forventer at fagfolk gjør det, men jeg er fornøyd tatt utgangspunktet i betraktning.
Robin, hvilken type flytemasse har du brukt?
Og kjøper du i 25kg sekker og blander ut?
Jeg vurderer sterkt å rette litt på gulvet mitt før jeg bruker en eneste krone på epoxy eller flis.

Hey'di fiberarmert i 25kg sekk.
Blander selv ja. :)

Stig O

Dette har vært mitt sommerprosjekt. Synes garasjen inne i huset, med standard bredde på porten ble litt trangt, så derfor ble det carport med bredere inn og utkjøring. Kona får overta garasjen med Golfen, så kan jeg nyte synet av Teslaen fra kjøkkenvinduet. Ingen grunn til å gjemme den bort. Ble dessuten stilig med downlights om kvelden. God vaskeplass ved siden av har jeg også.
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

PHsigP85

Lykkelig eier av Model S Signature siden aug 13.
Spent og utålmodig Model X #114.

laumb

Noen forslag til et billigere sted å kjøpe epoxy?
Skal være ærlig å si at jeg synes til og med Biltema sin pris er stiv for noen små liter med grå graut.

Kanskje noe enkomponent som holder godt?

Garasjegulv.no koster jo og flesk - nesten 10'000kr for gulvet mitt.

Har ikke regnet på vanlig flis enda, men vurderer det... Koster fort 5000kr for epoxy, grunning, tynner, herder osv til tredve kvadrat. Får mye flis og flislim for det.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA