Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Din Model S levering.

Startet av Teslafrank, torsdag 08. august 2013, klokken 00:38

« forrige - neste »

Mr.Zero

Sitat fra: Teslafrank på mandag 18. november 2013, klokken 16:04
Logoen er spesiallaget av en lokal reklame/skiltleverandør, etter mine instrukser:)

Freset ut av et hvitt plastmateriale, og egenkonstruert lyskilde.  Hjemme-mekk på kjøkkenbordet.

Ekslusivt! Mangler bare vaskehall med underspyling, oppvarmet gårdsplass og egen vindmøllepark!  :D
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

Teslafrank

Ja du er ikke så langt unna: vaskeplass med steamer kommer, oppvarmet gårdsplass er under bygging (vannbåren varme med glycol) og snøsmeltesystem. Vindmølle hadde funket godt her hos meg, men tror naboene blir litt grinete da..:):)

D.O

Sitat fra: Teslafrank på mandag 18. november 2013, klokken 23:25
Ja du er ikke så langt unna: vaskeplass med steamer kommer, oppvarmet gårdsplass er under bygging (vannbåren varme med glycol) og snøsmeltesystem. Vindmølle hadde funket godt her hos meg, men tror naboene blir litt grinete da..:):)
Kjører du separat samlestokk/varmekilde på røra ute? Har vannbåren varme i garasjen, men ikke tatt det i bruk. Ble anbefalt å ha glykol siden det var en garasje(er isolert u-verdi på 0,17 i vegg, 0,10 i gulv, 0,13 tak, 1,2 port) og port kunne bi stående åpen= minus grader. Men har bare en varmekilde og glykol senker varmeføringsevnen til vann, så det får følger for resten av boligen. Er aldri kaldere en 10 varmegrader i garasjen uansett, så mulig jeg prøver uten glykol.
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Trustno1

Du bruker vel bare en varmeveksler, så kan du kjøre frostvæske ute/garasjen, så bruker du vann inne :)

jkirkebo

Sitat fra: Trustno1 på mandag 18. november 2013, klokken 23:41
Du bruker vel bare en varmeveksler, så kan du kjøre frostvæske ute/garasjen, så bruker du vann inne :)

Så lenge det er sirkulasjon hele tiden går det nok fint med vann. Bare det ikke settes på et termostatstyrt element på den utgangen på fordeleren som garasjen er på. Da kan den kretsen stoppe ved feil på elementet og da blir det fare for frysing om døra står oppe. Dog er frysepunktet under null grader, litt avhengig av trykket i systemet (jeg kjører kun med 0,5 bar).

Jeg har selv sirkulerende varmtvannskrets (VVC) som går mellom to bygninger. Isolerte rør (22mm PEX med 40mm isolasjon) som er festet oppunder en veranda som forbinder byggene. Om pumpa skulle stoppe og leieboeren ikke tapper varmtvann på en stund blir det frysing. Heldigvis oppdager jeg lett om pumpa stopper, da tar det plutselig 20 sekunder istedenfor 3 sekunder å få varmtvann i dusjen ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Havebigfun

Jeg har hatt vann i gulvvarmeanlegg i garasjen i flere år. Dette brukes ikke til vanlig men det er fint med opsjonen når man eks skal skru på bilen. Det har aldri vært frostproblemer der men temperaturen i garasjen faller heller ikke under 0 fordi den er i kjellernivå, for det meste under terreng og den er isolert med 15 cm XPS i taket og 5-10 cm i veggene.
Nå har jeg installert snøsmelteanlegg i innkjørselen med et ekstra kretsløp og glycol som går gjennom en varmeveksler. Det er spennende om dimensjoneringen holder stikk -11kW varmepumpe, 11kW varmeveksler og 240 meter rør fordelt på ca 50 m2. Anlegget skal brukes til å fjerne pakket is om våren når det er relativt varmt (>0C) men forst i bakken. Snøen fjerner jeg ved måking ;)  Vinteren blir spennende. 8)

Teslafrank

Litt off-topic men jeg henger meg på:

Jeg har en egen pumpe til garasjen (luft-vann), og vurderte varmeveksler, men siden snøsmeltesystemet vil gå lite,( bor heeeelt ute ved kysten/havet)kommer jeg til å kjøre alt i samme krets- med glycol.

Varmeveksleren gir også varmetap, så Delta (temeraturfall) mellom tur/retur kommer allikevel ikke til å bli så særlig stor forskjell om jeg har to kretser eller en.

Kommer til å blande ut med 30%. Noen som har et godt tips til å fylle systemet?  Med bare vann kobler jeg bare slange til vannkranen, men er ikke glycol i springen:)  Kan lage overtrykk på en kanne og presse frostvesken inn?

Havebigfun

Jeg fyllte på nivåkaret ettersom luften boblet ut. Problemet er at pumpen pisker luft/frostvæskeblandingen til fin skum som sendes i systemet. Ettersom det ble mindre luft har jeg gått over til å slå på/av pumpen hver gang jeg går forbi slik at luften som sammler seg i varmevekleren og pumpen kommer ut. Nivåkaret må være koblet til på det høyeste punket!
brukte ca 2 uker for å fjerne all luften :o

Eopheim

Nissan Leaf,svart,36000km- solgt
Model S,P753 VIN:P14408, bestilt april 12

P85_Norway

Tesla M3 Performance

Anders Heibø

Sitat fra: anders.heibo på torsdag 08. august 2013, klokken 23:44
Kremt... Her inne

Da har jeg støpt gulv bygget nytt tak, lagt på papp 3 ganger... Blåst noe voldsomt i høst så fikk aldri lagt på federlister før neste storm kom >:( Fikk installert Saltoboks og garasjeport i november. Lagt opp lys. Og ryddet ferdig (mer eller mindre)

Nå gjenstår litt murpuss, maling og kanskje flyt sement hvis jeg må gjøre noe mer med gulvet...


Er en stor garasje med plass til å ha begge dører helt åpne!


Skikkelig høyt under taket..
P1202 - Vin P14434 - Grønn P85+
Vin F095710 - Hvit X100D
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt skriftlig godkjennelse.

Lille Lance

Sitat fra: Stighl på fredag 09. august 2013, klokken 00:02
Her er det mine to elbiler skal være.
Det kommer en ladeplass for hver bil. Tesla til høyre og Leaf til venstre.
Dessverre har jeg bare IT nett hjemme, så det blir en stk blå 32 A Philip Hauge kontakt til denne. Sannsynligvis blir det en fast 16A boks til Leafen også.

Nes på Romerike
Kjører Nissan Leaf
Venter på Tesla S P1471

Hvordan funker dette gulvet når man drar med seg masse snø inn? kladding fra hjulbuen blant annet ...
Er det dreniering i slike gulv slik at vannet renner ut?
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

Teslafrank

Jeg bygger trapp i garasjen:)  Når loftet er ferdig begynner "Stylingen" av hovedeetasjen... mye kult kommer!

Teslafrank


Teslafrank

Trappebygg...den er satt opp i venstre hjørne bak Roadsteren

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA