Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Din Model S levering.

Startet av Teslafrank, torsdag 08. august 2013, klokken 00:38

« forrige - neste »

Nuvolari

Sitat fra: Tuxedo på torsdag 01. august 2013, klokken 21:35
Den blir nok stående i garasjen, siden der er el-stikkene.  Problemet er bare at avstand mellom garasjedør innside og bakvegg garasje er 5,10 m, så jeg har drøyt 10 cm å gå på tilsammen foran og bak (må rygge inn i garasjen pga kronglete tilførselsvei).  Noen som har noen tips til gadets/avstandsfølere etc som kan hjelpe?  Kan jo alltids spikre opp en en liten badeand på bakveggen i støtfangerhøyde og stoppe når den skriker, men tenkte å installere noe mer sofistikert  :D

Du har både parkeringssensor som viser avstand i cm og HD kamera i bilen. Skulle vel kunne gi deg en viss pekepinn :)
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

petersv


SSK

Sitat fra: Tuxedo på torsdag 01. august 2013, klokken 21:35
Den blir nok stående i garasjen, siden der er el-stikkene.  Problemet er bare at avstand mellom garasjedør innside og bakvegg garasje er 5,10 m, så jeg har drøyt 10 cm å gå på tilsammen foran og bak (må rygge inn i garasjen pga kronglete tilførselsvei).  Noen som har noen tips til gadets/avstandsfølere etc som kan hjelpe?  Kan jo alltids spikre opp en en liten badeand på bakveggen i støtfangerhøyde og stoppe når den skriker, men tenkte å installere noe mer sofistikert  :D

Du kan sette opp et speil på bakveggen vinklet 45 grader nedover.

http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Speil/Vidvinkelspeil-33702/
P85D

FThorsen

Sitat fra: Tuxedo på torsdag 01. august 2013, klokken 21:35
Den blir nok stående i garasjen, siden der er el-stikkene.  Problemet er bare at avstand mellom garasjedør innside og bakvegg garasje er 5,10 m, så jeg har drøyt 10 cm å gå på tilsammen foran og bak (må rygge inn i garasjen pga kronglete tilførselsvei).  Noen som har noen tips til gadets/avstandsfølere etc som kan hjelpe?  Kan jo alltids spikre opp en en liten badeand på bakveggen i støtfangerhøyde og stoppe når den skriker, men tenkte å installere noe mer sofistikert  :D

Det enkle er ofte det beste; få hjelp til å få kjørt den langt nok inn og heng en tennisball fra taket som treffer frontruten. Eneste du må sørge for er at bilen ikke er hevet eller senket (hvis du har luftdemping).
Høvik, Bærum

TMS #2,500 levert november 2013
Hvit Performance Plus med alt utenom barneseter og hattehylle.

P85D bestilt. VIN 5YJSA7H23EFP66xxx
Forventet "Late February, nei Late March 2015 nå"

Gikk fra BMW 320 MDAT, 2007 modell

Tuxedo

Sitat fra: Nuvolari på torsdag 01. august 2013, klokken 21:37
Sitat fra: Tuxedo på torsdag 01. august 2013, klokken 21:35
Den blir nok stående i garasjen, siden der er el-stikkene.  Problemet er bare at avstand mellom garasjedør innside og bakvegg garasje er 5,10 m, så jeg har drøyt 10 cm å gå på tilsammen foran og bak (må rygge inn i garasjen pga kronglete tilførselsvei).  Noen som har noen tips til gadets/avstandsfølere etc som kan hjelpe?  Kan jo alltids spikre opp en en liten badeand på bakveggen i støtfangerhøyde og stoppe når den skriker, men tenkte å installere noe mer sofistikert  :D

Du har både parkeringssensor som viser avstand i cm og HD kamera i bilen. Skulle vel kunne gi deg en viss pekepinn :)

Javisst har jeg parkeringssensor, men det er lite i manualen som tyder på at den gir meg tilbakemelding på så detaljert cenitmeternivå.  Kanskje ryggekamera kan gi meg en tilstrekkelig pekepinn (gitt at jeg maler noen markeringer på bakveggen), men 5 cm fra veggen er fryktelig lite.  petersv foreslo planke, noe lignende kan kanskje gå.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Nuvolari

Sitat fra: Tuxedo på torsdag 01. august 2013, klokken 22:16
Sitat fra: Nuvolari på torsdag 01. august 2013, klokken 21:37
Sitat fra: Tuxedo på torsdag 01. august 2013, klokken 21:35
Den blir nok stående i garasjen, siden der er el-stikkene.  Problemet er bare at avstand mellom garasjedør innside og bakvegg garasje er 5,10 m, så jeg har drøyt 10 cm å gå på tilsammen foran og bak (må rygge inn i garasjen pga kronglete tilførselsvei).  Noen som har noen tips til gadets/avstandsfølere etc som kan hjelpe?  Kan jo alltids spikre opp en en liten badeand på bakveggen i støtfangerhøyde og stoppe når den skriker, men tenkte å installere noe mer sofistikert  :D

Du har både parkeringssensor som viser avstand i cm og HD kamera i bilen. Skulle vel kunne gi deg en viss pekepinn :)

Javisst har jeg parkeringssensor, men det er lite i manualen som tyder på at den gir meg tilbakemelding på så detaljert cenitmeternivå.  Kanskje ryggekamera kan gi meg en tilstrekkelig pekepinn (gitt at jeg maler noen markeringer på bakveggen), men 5 cm fra veggen er fryktelig lite.  petersv foreslo planke, noe lignende kan kanskje gå.

Den viser antall cm:


Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Eivind_Bergen

Riktignok viser den cm, men når fronten når en avstand på 40 cm går den over til å bare vise "Stop", tilsvarende gjelder for bakenden, men her ved 30 cm. Nytten er derfor noe begrenset for finnavigering.

Nuvolari

Sitat fra: Eivind_Bergen på torsdag 01. august 2013, klokken 22:28
Riktignok viser den cm, men når fronten når en avstand på 40 cm går den over til å bare vise "Stop", tilsvarende gjelder for bakenden, men her ved 30 cm. Nytten er derfor noe begrenset for finnavigering.

Hvis det stemmer så hjelper det ikke nei.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Kallagtunet

Sitat fra: petersv på torsdag 01. august 2013, klokken 21:47
Planke på gulvet ;-)

Helt klar best. Kjør til en treffer planken. Den kan monteres slik at du har en cm klaring til bakvegg... Fungerer selv for konemor!

Tuxedo

Sitat fra: Nuvolari på torsdag 01. august 2013, klokken 22:46
Sitat fra: Eivind_Bergen på torsdag 01. august 2013, klokken 22:28
Riktignok viser den cm, men når fronten når en avstand på 40 cm går den over til å bare vise "Stop", tilsvarende gjelder for bakenden, men her ved 30 cm. Nytten er derfor noe begrenset for finnavigering.

Hvis det stemmer så hjelper det ikke nei.

Nei, i følge manualen så er det bare ´en visning når man er nærmere enn 30 cm, og det er "full alarm".  Men "planken" til petersv var faktisk en veldig god ide, med litt modifisering.  Jeg kan feste to hjulstoppere til sementgulvet.  Da får jeg en kontant og taktil stopp som ikke skader bilen, og som er langt innenfor en feilmargin på 5 cm.  Gjør mye for å få bilen i den garasjen, ettersom den er integrert i huset og vinterisolert.  Om vinteren holder den typisk 20 grader over utetemperatur, feks -15 ute, mens det er +5 grader i garasjen.  Perfekt for el-bil!
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

elbas

Vi kan jo håpe på en superduper softwareoppdatering der cm-avstand også vises under 30 cm! :) er vel bare å begynne å sende mailer til teslarepresentantene, det har vel vist seg at det fungerer å mase :P
Nissan leaf 2014

Kenneth Waal

Isolert dobbelgarasje , har lyst til å flislegge "TESLA" over hele gulvet med svarte flis, og resterende i hvit.  8)
Tesla Model S Performance

85 kwh - Tech-Pakke - Parkeringsassistent - Panorama - Lydpakke - Lyspakke - Sikkerhetspakke - Barneseter

Wenche

Sitat fra: Kallagtunet på torsdag 01. august 2013, klokken 23:10
Sitat fra: petersv på torsdag 01. august 2013, klokken 21:47
Planke på gulvet ;-)

Helt klar best. Kjør til en treffer planken. Den kan monteres slik at du har en cm klaring til bakvegg... Fungerer selv for konemor!
Fungerer antakelig for hanefar også!
Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

Kallagtunet

Sitat fra: Wenche på fredag 02. august 2013, klokken 00:22
Sitat fra: Kallagtunet på torsdag 01. august 2013, klokken 23:10
Sitat fra: petersv på torsdag 01. august 2013, klokken 21:47
Planke på gulvet ;-)

Helt klar best. Kjør til en treffer planken. Den kan monteres slik at du har en cm klaring til bakvegg... Fungerer selv for konemor!
Fungerer antakelig for hanefar også!

Jepp :D

Han får i tillegg jobben med å skru fast planken i gulvet....

tSla

Sitat fra: Kallagtunet på fredag 02. august 2013, klokken 00:44
Sitat fra: Wenche på fredag 02. august 2013, klokken 00:22
Sitat fra: Kallagtunet på torsdag 01. august 2013, klokken 23:10
Sitat fra: petersv på torsdag 01. august 2013, klokken 21:47
Planke på gulvet ;-)

Helt klar best. Kjør til en treffer planken. Den kan monteres slik at du har en cm klaring til bakvegg... Fungerer selv for konemor!
Fungerer antakelig for hanefar også!

Jepp :D

Han får i tillegg jobben med å skru fast planken i gulvet....

Planken kan limes til gulvet med spesielt bygglim, mye enklere. ;)
Tesla Model S P85+

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA