Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: EU-spec biler i Norge

Startet av Uffsen, onsdag 07. august 2013, klokken 18:23

« forrige - neste »

Uffsen

Jeg har bladd meg gjennom forumet for finne noen med samme problem som meg, uten å lykkes. Så håper noen kjenner til dette, eller har en link til en lignende sak:

Min Think 2002-modell viste nylig meldingen «System fault, service required» som vel bare betyr at et eller annet er feil.
Bilen hadde stått stille i to uker i sommer før dette skjedde. Da meldingen kom kunne jeg kjøre 5 km hjem uten å merke noe på kjøreegenskapene. Da jeg kom hjem ladet jeg først drivbatteriet, så 12V batteriet. Da jeg dagen etter skulle starte bilen viser måleren 0 % på batteriet – og bilen starter ikke.

Noen tips?
Think "El Rojo" Classic 2002
26.000 km i Oslo og Akershus

Olsleaf

Er ikke sikker men er det lenge siden service lading og vann service?
Nissan Leaf 2012 hvit

Tidligere; Think 2000 Classic, Think City 2009,Imiev 2011

Trondheim

De må gjerne kalle meg egoistisk, men jeg er med på å gjøre miljøet bedre for slike

Uffsen

Caspar

Jeg har diagnosetester og kan sikkert hjelpe deg igang, men jeg er på ferie i 1,5 uker til.
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

vita8482

Hei,

Hva egentlig var problemmer med? vi har akkurat den samme feil na,og bilen starter ikke.

Uffsen

Hei.
Jeg har desverre ikke noe godt svar. Batteriene hadde relativt nylig vært på service hos Reacc på Ski, så jeg kontaktet dem og de tok den inn og fikset det. Han som utførte arbeidet var ikke der da jeg hentet bilen, og siden de gjorde det uten å gi meg noen regning så var jeg ikke veldig opptatt av årsaken - jeg har i alle fall glemt det nå etter et drøyt år.
Trøsten kan være at det neppe var en veldig dyr sak...?!

Svein-O

Er det slik at System Fault kommer når du slår på tenningen ?
Hva skjer når du forsøker å lade ?
Kjørt samme Think siden 2002. 116000km. Nå også med i-MiEV.

vita8482

Hei,
Ja det kommer"system fault,service required" når jeg slår på tenningen,når jeg forsøker å lade det lysen blinker at bilen lades,men egentlig det gjor ikke det.

elektrolux

Les av batteritemperatur med Nicometer eller FR 2000. Kan være defekt blokk eller defekt temp sensor.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Stormfull

Hadde de samme symptomer og der var noen celler defekt og grunnen til at den ikke ladet var HD boksen som var defekt. Kommuniserte ikke med lader.
Kjøpte min første Think 2001 mod i Nov 2013 og blitt min favoritt bil:) Bor i Drammen
Er nå også eier av Renault Zoe Life

vita8482

alle 19 batteriene er ok,vi tok alle ned og skjekket de.en av temp sensorene sier rart ut,skal skjekke den i morgen.vet dere hvor mye  Ω bør vise/ha  temp sensoren?

elektrolux

Les av rundt 2-3 kohm.

Vi gjorde en test og la tempsensorene i et vannbad som vi varmet sakte opp. Først over 28 C løp ene sensoren løpsk, og indikerte alt for høy temperatur. Dermed stoppet laderen.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

vita8482

vita8482

bilen lades ikke.hvis jeg tar ut ladingskabelen,det høres at vannpumpen beggyner å virke om 2-3 sekunder.kan  det være at dette skjer pga de temp sensorene?er det noen som kan lese feilen i Bergen?mange takk for tips  :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA