Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: S60 produksjon

Startet av hsalthe, onsdag 07. august 2013, klokken 13:45

« forrige - neste »

hsalthe

Ser litt på denne i-miev-en her:

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=42846524&q=Miev

Synes ikke den er så veldig mye billigere enn en ny i-Miev, som med levering til Rogaland koster 196.300. Noen som har noen tanker om fordeler og ulemper på å kjøpe demobil vs helt ny? Får jo noe kortere garanti, er det verdt å betale litt mer for en helt ny en istedet?

bruisepristine

Den som er avbildet i annonsen er ikke en 2013 mod da den mangler LED lys foran.
Tesla Model ≡  Reservert 01.04.2016

Vurderer ioniq eller ampera-e som ventepølse

hsalthe

Hvordan klarer du å se det på de bildene? Har du eventuelle innspill på det opprinnelige spørsmålet?

TB

Sitat fra: hsalthe på tirsdag 30. juli 2013, klokken 10:37
Ser litt på denne i-miev-en her:

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=42846524&q=Miev

Synes ikke den er så veldig mye billigere enn en ny i-Miev, som med levering til Rogaland koster 196.300. Noen som har noen tanker om fordeler og ulemper på å kjøpe demobil vs helt ny? Får jo noe kortere garanti, er det verdt å betale litt mer for en helt ny en istedet?

Demobrukt bli har litt kortere garanti, i dette tilfelle 4 mnd. For dette får du rabatt på 27". Om det er nok er ein vurdering ein må gjere. På samme måte som det finnes rimelige biler som er importert, med svakere garanti enn bilar kjøpt i Norge.

Fordel med og kjøpe ein slik bil er at du kan sjekke bilen på førehand, og den kan leveres raskt.

Erfaring på forum har vist lite feil på trillingene, bremsekraft forsterkeren har ein kjent feil, samt sensor for ESP (spesielt når det er kaldt) er dei eg kjem på. Kva som vil skje når bilene er 4-5 år er det ingen som veit, enno :-)
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

Mr.Zero

Sitat fra: hsalthe på tirsdag 30. juli 2013, klokken 10:37
Ser litt på denne i-miev-en her:

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=42846524&q=Miev

Synes ikke den er så veldig mye billigere enn en ny i-Miev, som med levering til Rogaland koster 196.300. Noen som har noen tanker om fordeler og ulemper på å kjøpe demobil vs helt ny? Får jo noe kortere garanti, er det verdt å betale litt mer for en helt ny en istedet?

Med lang erfaring fra bilbransjen, vet jeg at mange demobiler lever et hardt liv. Når det gjelder en demokjørt miev, er det nok trolig ikke tilfellet da kundegruppen nok ikke er de som skal teste ut grenser for hva bilen tåler..

Er dette en merkeforhandler...? Greit de selger sin demobil, men stammer den fra norsk importør..? Bildene viser en bil som ikke har siste generasjons lykter. Søker du opp bilder av nyeste miev, vil du se at lyktene er forskjellige med tanke på reflektor i øvre del av lampe. LED-lampene har to små reflektorer (og koster den nette sum av over 30.000,- pr stykk - greit å vite om du er uheldig..). Da vil jeg også tro at den ikke har den oppgraderte motoren. Videre følger det ikke med vinterhjul - som du i hvert fall må betale 7-8 tusen for.

Annonseres ikke disse fra kr.189' om dagen hos Mitsubishi? I dette tilfellet må jo de tekniske ting avklares slik at du ikke kjøper "pus i pose" mtp modell. LED-lys lever du veldig greit uten, og det er vel ingen revolusjon den nye oppgraderte motoren. Derfor kan du trygt handle en f.eks en pent brukt 2012-utgave. Klarer du deg uten mulighet for forvarming via en diger fjernkontroll, kan du gjøre gode kjøp på Citroen Czero og Peugeot iOn. Samme bil fra samme fabrikk, men uten original forvarmingsmulighet. Jeg har løst saken med en defavifte og fjernstyrt koblingsur. Mange monterer også inn en liten dieselvarmer. Dyrt og deilig!  ;D

NB! Det er mange bruktimporterte trillinger på markedet. Ingen fare med å handle det, men det skal avspeiles i prisen da garantispøkelse kan banke på døren når bilen passerer 3 år. Det finnes også biler uten aircondition! Ellers generelt lite tull med disse. Noen aksjoner har blitt utført, bl.a skift av vakuumpumpe til bremsekraftforsterker, samt oppgradering av software til batteristyring.
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

hsalthe

Så på bilen i går. Det er ikke den samme som på bildet, er i utgangspunktet lik, men er en faktisk 2013-modell med LED-lys, fjernstyrt forvarme etc.

Er paralellimportert, men med ekstra garanti, så hele bilen har fem år garanti som ved kjøpt i Norge. med bakgrunn i det som har blitt dkrevet i tråden har jeg foreløpig landet på at det er en god deal, særlig sammenlignet med at en ny en koster rett over 193.000 her i distriktet og prisene på andre biler som selges fra forhandler på Finn. Motforestillinger mottas med takk:)

VanillaBean

Jeg tittet også på denne annonsen, men valgte å bestille ny bil hos Motorforum. Mitt resonnement var at demobiler kan leve et ganske hardt liv, samt at 2700 km er ganske mye i forhold til hva jeg kommer til å kjøre daglig rundt i byen. Jeg lurte også litt på prisen, ettersom den var uforholdsmessig billigere enn de andre på Finn.no.

Min nye i-Miev kom på 193 000 og blir levert om 1 mnd. Gleder meg!

Lykke til med valget ditt!
iMiev siden september 2013.

TB

Sitat fra: hsalthe på onsdag 31. juli 2013, klokken 05:53
Er paralellimportert, men med ekstra garanti, så hele bilen har fem år garanti som ved kjøpt i Norge. med bakgrunn i det som har blitt skrevet i tråden har jeg foreløpig landet på at det er en god deal, særlig sammenlignet med at en ny en koster rett over 193.000 her i distriktet og prisene på andre biler som selges fra forhandler på Finn. Motforestillinger mottas med takk:)

Har ingen detaljer rundt dette, men det har vore skrive at slike ekstra garanti avtaler kan vere litt meir "upraktisk" enn tradisjonell garanti. Men, her kan det sikkert vere ulike erfaringer, alt etter kva som hender, selskap osv.  Om ingen feil oppstår, vil ein rimelig parallell importert bil lønne seg, denne ekstra garantien dekker år 4 og 5. Om du får det skriftlig at bilen har 5 år garanti, som om den hadde vore importert via offisiell importør høyres dette ut som eit bra tilbud.
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA