Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Sv: Nye US options - Svar fra Tesla

Startet av mrjalle, mandag 05. august 2013, klokken 21:44

« forrige - neste »

mrjalle

Da har det dukket opp nye dokumenter på MyTesla. Lading og garanti :-)

SimenT

Jeg også!

Da har sikkert alle fått det og ikke vits å dele
Depositum Model X
Bestilt P85D sent mars lev.

BmwTesla

Ikke hos meg......
Forsvant til og med Invoice``n
(mao, ingen ting under DOCUMENTS)

laumb

Sitat fra: BmwTesla på fredag 26. juli 2013, klokken 19:57
Ikke hos meg......
Forsvant til og med Invoice``n
(mao, ingen ting under DOCUMENTS)

Du kan få en av meg. ;-)

Jimpec

Jeg har også fått opp dette - MEN; knappen "view design" har forsvunnet.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

D.O

Synes det var rart at ikke Norge var nevnt som eget punkt i garantiavtalen, da vi har 5 års reklamasjonsrett  ???
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)

Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

mrjalle

Sitat fra: Jimpec på fredag 26. juli 2013, klokken 20:51
MEN; knappen "view design" har forsvunnet.

Når du sier det, så har min også forsvunnet.... Og nå har jeg fått en ekstra "Model S Mobile Connector Europe", akkurat som Laumb. Bare en tidligere, men to nå. Så noen kan få min også, om det er noen som mangler....

teslaz

Sitat fra: mrjalle på fredag 26. juli 2013, klokken 20:54
Sitat fra: Jimpec på fredag 26. juli 2013, klokken 20:51
MEN; knappen "view design" har forsvunnet.

Når du sier det, så har min også forsvunnet.... Og nå har jeg fått en ekstra "Model S Mobile Connector Europe", akkurat som Laumb. Bare en tidligere, men to nå. Så noen kan få min også, om det er noen som mangler....
Samme her >:( >:(
P85, Lys Blå, meget fornøyd....
ELiza levert 28/11/13
Model X 13?5

Kallisman

Jeg har fortsatt View design-knappen, men ingen dokumenter eller Invoice.
Har kjørt rød Model S P85, P15059, siden september 2013.
Venter P85D i juni.

Jimpec

Nå er min knapp tilbake igjen. Bra

Sent from my iPad using Tapatalk 2
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

Balrog

Hmmmm. I følge disse dokumentene ser det ut som dobbeltader KUN kan brukes sammen med HPWC tilkoblet 400V 3fas. Har jeg totalt misforstått? Jeg har hele tiden trodd at dobbeltladeen skal kunne brukes mot type2 ladere rundt omkring som gir 400V 3 fas 32 A...
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

Amoss

Sitat fra: Balrog på lørdag 27. juli 2013, klokken 10:47
Hmmmm. I følge disse dokumentene ser det ut som dobbeltader KUN kan brukes sammen med HPWC tilkoblet 400V 3fas. Har jeg totalt misforstått? Jeg har hele tiden trodd at dobbeltladeen skal kunne brukes mot type2 ladere rundt omkring som gir 400V 3 fas 32 A...

Om jeg har oppfattet rett så kan dobbeltladeren kun brukes sammen med "ekstra elektronikk" i veggkontakten. HPWC eller en type2 lader ER denne ekstra elektronikken. Ja, blir det ikke egentlig korrekt å omtale den europeiske utgaven av HPWC som en type2 lader?
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

jkirkebo

Sitat fra: Balrog på lørdag 27. juli 2013, klokken 10:47

Det kan den. I så fall dårlig formulering i dokumentene. Det har vel ikke blitt lansert en HPWC for Europa ennå engang.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

OW

Er det noen andre som har lest gjennom dette dokumentet og reagert på følgende?:

- Dokumentet viser til 4-års garanti (inntil 80 000km), på nettsidene til Tesla står det 5-års garanti (inntil 80 000km)
På nettsidene (under detaljer):
Garanti
Nybilsgaranti på 5 år eller 80 000 kilometer, avhengig av hva som kommer først
I garantidokumentet:
the Basic Vehicle Limited Warranty covers the repair or replacement necessary to correct defects
in the materials or workmanship of any parts manufactured or supplied by Tesla that occur under
normal use for a period of 4 years or 80,000 km (50,000 miles), whichever comes first

- I garantidokumentet er det spesielt spesifisert salt som en ekskludert miljøfaktor som ikke Tesla gir garanti i forhold til. Jeg skjønner at alt som har med salt og gjøre ikke gis garanti for, men det er en annen tråd på forument som refererer til en sak i USA der det er en som har opplevd at en del i frunk-området har blitt korrodert som følge av salt. Vi lever jo i saltlake omtrent halve året så at Model S tåler "normal" salting vil jo være vesentlig for oss.
Model S P85 perlehvit, 19", sort og CF interiør, CF spoiler, panorama, tech-pakke, parkeringssensor, lydstudio, sikkerhetspakke, lyspakke og pakkehylle.

NorwegianX

UMC dokumentet gir til en viss grad nytt håp om 3 fase 230V lading:

SPECIFICATIONS
Use only a 230 volt (single phase) or 230/400 volt (3 phase) AC, 50/60 hertz wall outlet that has a dedicated and properly grounded circuit. The minimum single-phase current is 10 A.
ADAPTERS
The Mobile Connector has several adapters that allow it to be plugged in to most power outlets throughout Europe. The specific adapters included with your Mobile Connector depends on your market region. Additional adapters are available for purchase. For details, go to www.teslamotors.com.
To support faster charging, the following high power adapters are also available:
• 5-pin IEC 60309 adapter (red) - provides 3 phase 230/400 VAC charging at 16 A.
Nordstrand, Oslo
Model S P85, November 2013

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA