Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvilket politisk parti stemmer Teslaeiere på?

Startet av TorC, mandag 05. august 2013, klokken 12:21

« forrige - neste »

TorC

Sitat fra: highend på fredag 26. juli 2013, klokken 23:42
:) I'm not part dealer...(rather used EV delaler - most PSA cars) but I have this fender as "extra part" of bigger purchase in England. From pictures I can tell you that your damage would be easily repairable here in Poland (without need to replace both parts) and painted at reasonable price.... - then it would look like it was new.
So maybe we should go to Norway and start "body/paint repair shop" ;)

If you were allowed to pay Polish taxes and Polish wages it would be a very profitable business.... :-) 

I``ll send you a PM.....
2011- US Leaf. Elton. Beste bil jeg har hatt, men aldri mer Nissan! (Blitt mer usikker nå etter god service fra Solum Bil i Larvik...).

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.

Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

leafster

Hmm. Hva skjedde egentlig? Bare nysgjerrig :)

TorC

Sitat fra: leafster på fredag 26. juli 2013, klokken 23:52

Du tenker du uhellet?

For å unngå å ta hele livshistorien min: jeg kjørte inn i en stål-gris for å slippe en sykebil forbi fordi dama i bilen foran ikke forstod at hun sperret. Både sykebilen og jeg tutet for å få henne til å fjerne seg, og til slutt kjørte jeg inn i stål-grisen og håpet at det var nok plass. Det var det ikke....

Se første innlegg for mer detaljer...
2011- US Leaf. Elton. Beste bil jeg har hatt, men aldri mer Nissan! (Blitt mer usikker nå etter god service fra Solum Bil i Larvik...).

TorC

Sitat fra: leafster på fredag 26. juli 2013, klokken 23:52

Og jeg angrer ikke på at jeg gjorde det! Eneste jeg angrer på er at jeg ikke gjorde 20 sekunder tidligere! Hadde jeg visst at neket kom til å røre så mye ville jeg gjerne lagt meg opp i stålgrisen.  Men i retrospekt er alt mye klarere.

Jeg har selv opplevet at noen jeg kjenner døde på vei til sykehuset fordi sykebilen ble blokkert (det var pga et trafikkuhell). Så jeg vet hvor verdifull hvert eneste sekund er. Og jeg håper virkelig at vedkommende i sykebilen ikke var noen som neket kjente, for ellers kommer hun til å ha dårlig samvittighet til den dagen hun dør. (og jeg håper at vedkommende i sykebilen fikk behandling til rett tid uten at det medførte varige skader).

leafster

Ja, det var uhellet jeg tenkte på. Nå ble det litt klarere. Skjønner frustrasjonen!

Dog ikke helt sikker på hva en stålgris er. 
?
;)

Ladefabrikken

Jeg kjørte forbi en sort Leaf som manglet hele fronten for en uke siden.
Kan hende dette er en delebil, men jeg vet ikke. Den står godt synlig mellom Filtvet og Tofte på høyre side når man kommer fra Filtvet.
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

TorC

Sitat fra: leafster på lørdag 27. juli 2013, klokken 00:55
Ja, det var uhellet jeg tenkte på. Nå ble det litt klarere. Skjønner frustrasjonen!

Dog ikke helt sikker på hva en stålgris er. 
?
;)

Eh.... ikke en sånn stålgris.. :-) En betonggris laget av stål... (det var sikkert veldig oppklarende...). Det var en sperre mellom filene. Det var veiarbeid så de hadde satt opp noen midlertidige sperringer.

TorC

Sitat fra: 2EL på lørdag 27. juli 2013, klokken 01:29
Jeg kjørte forbi en sort Leaf som manglet hele fronten for en uke siden.
Kan hende dette er en delebil, men jeg vet ikke. Den står godt synlig mellom Filtvet og Tofte på høyre side når man kommer fra Filtvet.

Takk for tips, men det er jo deler i fronten jeg trenger... MEN det betyr jo at Leafer blir krasjet også i Europa. Det betyr at jeg mangler innsikt i markedet. Så jeg må finne ut hvordan disse vrakene blir solgt. Er det et internmarked, eller er det jeg som mangler access til dem....

Larobeaa

Kondemnerte/skadebiler forhandles igjennom nett som bare autoriserte, bilopphuggere og forsikringsselskaper har tilgang til og er ikke tilgjengelig for private. Sjekk huggerdatabasen for deler.

TorC

En liten oppdatering om min skade:
Det viser seg nå at neket som sperret meg faktisk kan ansvarliggjøres. Dette er derfor en aldri så liten advarsel til alle nek der ute: Sperrer du andre så ambulanser ikke kommer frem kan du måtte betale dyrt!

Jeg har snakket med forsikringsselskap ,og klaget min nød ovenfor en dommer (som jeg tilfeldigvis snakket med i familien) begge mener at jeg i teorien har krav på at neket er ansvarlig. MEN, det er i praksis SÆRDELES vanskelig å bevise det. Ifølge dommeren er det 1 av 200 som får medhold i slike saker, uten at han førte noen statisikk på det....Men selskapet skal forfølge det, og det er de også forpliktet til siden jeg har kasko.  Da får iallefall neket beskjed om hva som har skjedd. Da vil hun forhåpentligvis tenke seg om en gang til neste gang hun hindrer en ambulanse. Jeg er litt usikker på om det er verdt mine 20 000,- for at hun skal lære seg å kjøre bil, men vi får se. Jeg håper jo at det er hun som må betale de 20 000,-.

Jeg håper jo at hun føler seg så skamfull at hun innrømmer ansvar, men jeg tipper hun ikke engang forstod hva som skjedde...

Så til det mer praktiske. Som kanskje kan være nyttig for andre:
Jeg har lagt inn en request på breakeryards.com som er en UK side. Jeg fikk veldig raskt svar fra www.carparts365.co.uk som kunne tilby meg skjermen for bare £ 85 "aftermarket", og døren (uten innmat) for £ 500 OEM. Totalt med shipping £835 + norsk mva.  Begge delene var selvsagt nye. De kunne lakkes for £200 tilsammen. Altså £ 1035 med shipping + norsk mva. Det er ca 3000,- NOK under det norske forhandlere tar.  Jeg har ennå egentlig ikke forhandlet pris men bare jattet med, men jeg vil anta at det uten problem bør kunne forhandles en del ned. Jeg tror jeg derfor kan klare å komme meg unna med nye deler for under 10 000 NOK + egeninnsats. Og da lønner det seg ikke å la forsikringsselskapet ta det. Da er det langt billigere for meg å betale det selv. Men, jeg håper og tror fortsatt at jeg kan få tak i brukte deler for 6000 til 7000,- NOK med shipping og mva.

Til sammenlikning har jeg fått et tilbud fra et Japansk firma  som driver med bulkimport til USA på ca 350 USD for skjermen, men den er full av bulker og må lakkes om.... På ebay ligger de på ca 120 USD og oppover for "aftermarket".

SÅ:
Sitat fra: Larobeaa på lørdag 27. juli 2013, klokken 02:15
Kondemnerte/skadebiler forhandles igjennom nett som bare autoriserte, bilopphuggere og forsikringsselskaper har tilgang til og er ikke tilgjengelig for private. Sjekk huggerdatabasen for deler.

Det har jeg forsøkt. Men jeg finner ingen. Jeg har nå endog sendt en e-post til en takstmann som er fast ansatt i et selskap som jeg kjenner via-via. Jeg får vente å se hva han skriver, men jeg har ikke veldig store forhåpninger.

svingen

jeg har ikke spesielt mye peiling på bil,men hvordan er det og bare la skadene være vil det komme rust eller er det kun att bilen ser stygg ut? har du prøvde og høre med verksteder som driver med "diverse" mulig den kan fikse den uten att det blir 100% men kanskje koster par tusen? helt satt ut hvor mye en så "liten" skade koster.
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

TorC

Sitat fra: svingen på lørdag 03. august 2013, klokken 00:50
jeg har ikke spesielt mye peiling på bil,men hvordan er det og bare la skadene være vil det komme rust eller er det kun att bilen ser stygg ut? har du prøvde og høre med verksteder som driver med "diverse" mulig den kan fikse den uten att det blir 100% men kanskje koster par tusen? helt satt ut hvor mye en så "liten" skade koster.

Det ser stygt ut.. og det er en såpass ny bil at jeg vil ha det fikset... Når man ikke fikser slike skader blir det lett sånn at man er mer uforsiktig, også gidder man heller ikke å forsøke å fikse opp småriper. Da blir bilen veldig fort veldig stygg, og verdien raser.

Talvern

Hei.

Noen som har en pass side framskjerm og dørblad fremme til leaf??
Hvit Tesla 85P med alt - levert 30.10.13 #2147
C-Zero 14.10.14 = 100% elektrisk. :)

19quiz76

Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

Talvern

Hei.

Har fått pris på 3850,- + ca 650,- i sending.

Er vel den eneste i Norge også??
Hvit Tesla 85P med alt - levert 30.10.13 #2147
C-Zero 14.10.14 = 100% elektrisk. :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA