Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: New options for Europe

Startet av Aage M., mandag 05. august 2013, klokken 12:01

« forrige - neste »

gbzdoc


Sitat fra: Øyvind.h på søndag 22. september 2013, klokken 09:26
Sitat fra: TS på søndag 22. september 2013, klokken 00:53
Mange av oss er vant til stasjonsvogner, men Model S kalles en Sedan.
Vi vil kanskje definere den som en 5dør kombikupé.
At den kalles sedan i USA er vel uvesentlig for oss, når den ikke går under definisjonen sedan i Norge? Hadde det vært en sedan hadde vi ikke hatt diskusjonen om nett mellom lasterommet og baksetet :)

Bilene uten barneseter mangler vel forankringspunkter på sidene, men det er noen metallbraketter nederst mellom bakseteryggen og gulvet i bagasjerommet. I tillegg til metallfester midt på hvert av de tre bakseteryggene som originalt er til LATCH.

Vet ikke om man klarer å bygge noe solid nok, men mellomrommet mellom tak og toppen av baksetet er heldigvis ikke høy.

Hva den kalles er vel irrelevant, så lenge den IKKE er stasjonsvogn?

Det er vel coupé som er riktig her til lands? Tviler på du får gitter mellom kupeen og bakasjerommet på A5 og A7, uten at jeg har sjekket. Ingen av mine tidligere 5 dørs "hatchbak" biler har hatt dette i hvert fall. Stasjonsvognene derimot: jepps

Men så er stasjonsvogner tross alt laget nettopp for å laste MYE da. ;-)

Vesentlig mangel, så lenge du kan få den med hattehylle? Don't think so...

Øyvind.h

Sitat fra: gbzdoc på mandag 23. september 2013, klokken 11:47
Hva den kalles er vel irrelevant, så lenge den IKKE er stasjonsvogn?
Poenget var bare åpning mellom lasterom og kupe :) (tror vi er helt på bølgelengde!) Men åpningen er liten! Kjøpte ikke hattehylle selv da jeg uansett alltid har hundebur baki der, men tunge ting legger jeg bare nedi det dype lastehullet i bagasjerommet og legger på lokket, så går det utmerket. Ganske stort rom under gulvet som er gull verd når vi skal på ferie!

Frunken er jo et annet perfekt sted for tunge objekter som kan fly rundt om sikkerheten er viktig :) Må få laget et bag-sett som passer perfekt nedi der så rommet kan utnyttes maksimalt på langtur.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

19quiz76

Kan denne tråden handle om gode løsninger for et gitter, og ikke om at man ikke trenger det? Vi har skjønt at mange synes det er unødvendig, det finnes en utmerket Off Topic-tråd for dere ;)
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

gbzdoc

Når noen mener mangelen på et slilt gitter er en vesentlig mangel ved bilen, synes jeg ikke det kan skade å sette ting litt i perspektiv med andre typer biler på markedet.

Å diskutere mulige løsninger for å få på plass et slik gitter er selvsagt kjærkomment for de som ønsker det. :)

Har selv tenkt på dette siden sikkerhet i bil er viktig, men konkludert med at korrekt pakking kombinert med svært lite mellomrom mellom nakkestøtter, seterygg og tak, minimerer problemet.

Nok om det, fortsett debatten om mulige gitterløsninger! ;-)

19quiz76


Sitat fra: gbzdoc på mandag 23. september 2013, klokken 14:55
Når noen mener mangelen på et slilt gitter er en vesentlig mangel ved bilen, synes jeg ikke det kan skade å sette ting litt i perspektiv med andre typer biler på markedet.

Å diskutere mulige løsninger for å få på plass et slik gitter er selvsagt kjærkomment for de som ønsker det. :)

Har selv tenkt på dette siden sikkerhet i bil er viktig, men konkludert med at korrekt pakking kombinert med svært lite mellomrom mellom nakkestøtter, seterygg og tak, minimerer problemet.

Nok om det, fortsett debatten om mulige gitterløsninger! ;-)
Enig at det er verdt å diskutere om det er mangel eller ikke, men synsing om viktighet interesserer i hvert fall ikke meg. For eksempel denne artikkelen

http://www.norskluftambulanse.no/pakk-bilen-riktig-til-sommerutfarten/

er tydelig på at ved kollisjon og takrulle finner løse gjenstander veien også fremover med voldsom kraft, selv om åpningen er liten. Innfestning av nedfellbare bakseter tåler heller ikke ubegrenset mengde vekt (kravet er 500kg., men ved frontkollisjon kan bagasjen veie flere tonn), så festing av bagasje kan være avgjørende særlig for passasjerer i baksetene.

Tror du man kan få til noe her, Aage?
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

Aage M.

Tror jeg har en god løsning på gitter-behovet.
Løsningen gir en sikring av bagasjen, samtidig som gitteret kan fjernes med et håndgrep, uten f eks å måtte løsne på diverses bolter. I motsetning til hundeburløsningen (som ikke innvolverer Tesla), vil en gitterløsning innebære bruk av festebraketter, montert på bilen, med tilstrekkelig belastningsstyrke. Jeg har derfor tilskrevet Tesla UK, og bedt om et samarbeid, da jeg trenger detaljinformasjoner om konstruksjoner og alternative festepunkter for nødvendige braketter.

Kommer tilbake med mer info så snart jeg har mottatt svar fra Tesla.

19quiz76

Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

TS

Sitat fra: Aage M. på mandag 23. september 2013, klokken 20:11
Tror jeg har en god løsning på gitter-behovet.
Løsningen gir en sikring av bagasjen, samtidig som gitteret kan fjernes med et håndgrep, uten f eks å måtte løsne på diverses bolter. I motsetning til hundeburløsningen (som ikke innvolverer Tesla), vil en gitterløsning innebære bruk av festebraketter, montert på bilen, med tilstrekkelig belastningsstyrke. Jeg har derfor tilskrevet Tesla UK, og bedt om et samarbeid, da jeg trenger detaljinformasjoner om konstruksjoner og alternative festepunkter for nødvendige braketter.

Kommer tilbake med mer info så snart jeg har mottatt svar fra Tesla.


Kan du ikke lage en versjon 1.0 for de med forankring for 3.seterad ?  ;D
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

petersv

Jeg ble fortalt av en selger i Drammen at nye bilene har festeører/ankre uansett om man har barnesetene eller ikke, men klarer ikke å finne dette. Noen som vet om det stemmer?

Vil isåfall gjerne ha dette ettermontert, da jeg ikke liker å kjøre med store usikra ting i bilen når bakseteryggen er nede.

eKul


petersv

Sitat fra: eKul på mandag 14. juli 2014, klokken 20:48
Er interessert i lastenett.

Jeg og. De sa i dag at det ligger inne som request, men ikke tilgjengelig enda. Om det blir det, vet jeg ikke.

Noen ører å feste stropper i hadde hjulpet mye.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA