Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: New options for Europe

Startet av Kallagtunet, mandag 05. august 2013, klokken 11:12

« forrige - neste »

executive

Det ser jo ut til at det er endel interessante "hyller og kar" under der :P  Hyppig bruk av vannslange ved kjøring i saltsmørje er sikkert lurt.

Havebigfun

For veteranbiler får man kjøpt innerskjermer i aluminium- kanskje vi skulle snakke med er slik produsent og ettermontere slike ???

Kallagtunet

http://youtube.com/watch?v=N5Jv4kCSDvk

Det ser virkelig ikke ut som konstruksjonen er idell med tanke på norsk vinter. Får virkelig håpe at de har kontroll på materialer og galvanisk korrosjon i disse åpne krinkelkrokene...

TS

Sitat fra: Kallagtunet på tirsdag 27. august 2013, klokken 23:53
http://youtube.com/watch?v=N5Jv4kCSDvk

Det ser virkelig ikke ut som konstruksjonen er idell med tanke på norsk vinter. Får virkelig håpe at de har kontroll på materialer og galvanisk korrosjon i disse åpne krinkelkrokene...

Dersom det kun er et stykke perforert plastikk som beskytter mot saltvann i buen , så er jeg litt beskymret for koblinger etc der inne ..

Se oppfølgingsvideoen med Ranger (som sikkert ikke likte å bli filmet ..) på besøk..
http://www.youtube.com/watch?v=R_BmC5a5hi4&feature=youtube_gdata_player
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Nuvolari

Sitat fra: Havebigfun på tirsdag 27. august 2013, klokken 22:24
For veteranbiler får man kjøpt innerskjermer i aluminium- kanskje vi skulle snakke med er slik produsent og ettermontere slike ???

Forventer at jeg ikke trenger å ettermonterte slike ting på verdens beste bil. Dette er i så fall noe man bør vurdere den dagen garantien ikke lenger gjelder. Før garantien utløper bør man selvsagt sjekke bilen nøye.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Øyvind.h

Dette og sikkert en haug med andre utfordringer tipper jeg er en viktig årsak til at Tesla vil sjekke bilene årlig...
Da kan de luke ut feil før de får utvikle seg/får alvorlige konsekvenser.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

bb

Jeg har vurdert å tectylbehandle bilen. Men jeg er litt skeptisk til om bilen tåler sånn behandling fordi det da spyles inn tectylguffe her og der. En annen fordel er bedre støydemping siden det også legges et lag i hjulbuene. Ulempen er da økt vekt (ca. 30-40 kg). Er det noen som har noen meninger/erfaringer om dette?
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

trygvelo

Sitat fra: bb på torsdag 31. oktober 2013, klokken 12:56
Jeg har vurdert å tectylbehandle bilen. Men jeg er litt skeptisk til om bilen tåler sånn behandling fordi det da spyles inn tectylguffe her og der. En annen fordel er bedre støydemping siden det også legges et lag i hjulbuene. Ulempen er da økt vekt (ca. 30-40 kg). Er det noen som har noen meninger/erfaringer om dette?

De absolutt beste alternativene jeg har erfaring med er FluidFilm (lanolinolje) og Rust Check. Rust Check holder til i Mysen og FluidFilm brukes av bla. Funderud antirust.

bb

Takk for svar :) Jeg får kontakte disse når det blir aktuelt.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

MinTesla

Er ikke dette laget i photoshop, så vet ikke jeg.
Tesla Model S85 19" - Green / Grey (Morbærtre)

Panorama, Luft, Tech, lys og vinterpakke,
Lyd 580 watt, Parksens, Alarm og HatteHylle!
Dobbeltladder, 20" Michelin Xi3 Vinterdekk

Reservasjon X

Muffinman

Begynner å lure på om du er laget i Photoshop jeg.

BMW850

Hmmm, det her trur jeg kan bli en utfordring med tanke på fuktighet, salt og norske vintre! Mye elektrisk som ligger forholdsvis dårlig beskyttet...
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA