Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: New options for Europe

Startet av Kallagtunet, mandag 05. august 2013, klokken 11:12

« forrige - neste »

Kallagtunet


RunarBT

Korrosjonen her er vel kun på ein liten del som har kontakt med stål? Det er vel ikkje så mange plasser det er stål+aluminium? Tenker det er ein overkommelig ting å sjekke disse/bytte deler under service om dette blir et problem fleire får? men blir nok ein grunn til at eg velger å kjøpe forhåndsbetalt 4år service og la dei gå over bilen årlig.:-/

Gjermund

Om dette problemet kun er noen steder pga konstruksjonsfeil, tror jeg (håper i hvert fall) de klarer å rette det ved å isolere med rustfritt i mellom.

Johnny

Er det noen her som har levert inn bilen sin til service i garantitiden, og forhandler har funnet korrosjon på bilen som utøser garantiansvar?

Jeg har aldri opplevd det, og tror heller aldri det kommer til å skje!
TMS og eGolf.

glaserud

Tja, Møller har fikset mye rust på A6en under garanti.
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

mrjalle

Sitat fra: glaserud på søndag 28. juli 2013, klokken 18:54
Tja, Møller har fikset mye rust på A6en under garanti.

Samme erfaring med en Passat. Tingen var at rusten tydelig var innenfra og utover. Mener Tesla også hadde en formulering som unntok korrosjon utenfra og innover - noe som kan bety at garantien dekker korrosjon innenfra?

Johnny

Sitat fra: glaserud på søndag 28. juli 2013, klokken 18:54
Tja, Møller har fikset mye rust på A6en under garanti.

Ja, for meg også. Etter at jeg har påpekt dette selv. Ingenting har blitt avdekket på service.

Poenget mitt er at slike korrosjonsproblemer må man holde under oppsikt selv, og ikke forvente at noen forhandler vil gjøre det for oss.
TMS og eGolf.

ohh

Sitat fra: glaserud på søndag 28. juli 2013, klokken 18:54
Tja, Møller har fikset mye rust på A6en under garanti.
Samme erfaring har jeg.
Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

laumb

Kia! de avdekker og fikser. 2 ganger!

Muffinman

Mazda også. Tidligere 6 hadde en del rust som ble tatt på garanti. Hadde for øvrig ikke en slik selv.

TimeBandit

Mercedes fant rust uoppfordret på service og fikset det selv UTENFOR garantitiden. Veldig bra, men dessverre det eneste positive jeg kan si om min tid som mercedes-eier. Makan til mandagsbil... Prøver å glemme de årene så godt jeg kan :-/
Hvitt løv med bursdag 04/11/2011 Solgt
ModelX P#141 i bestilling Kansellert pga 2. seterad
Model S 60D - nå 75D med bursdag 26/9 2016

den12mann

Sitat fra: RunarBT på lørdag 27. juli 2013, klokken 22:50
Det er vel ikkje så mange plasser det er stål+aluminium?

Er ingen metallurg, men jeg håper det er ingen for direktekontakt stål + aluminium =  galvanisk korrosjon på aluminiumet. Vet det nok er vanskelig å få 100% til, men alle kjente kontaktflater må jo ha noe isolerende materiale mellom de ulike metalltypene?


Kallagtunet

#42
Det er jo tydelig fra bildene at det ikke er det... Vi får håpe dette er ett problem kun en plass, men feilen er ganske elementær så det bekymrer litt...

Andre produsenter som blander materialer bruker lim eller andre sammenføyninger som hinder kontakt.

RunarBT

Sitat fra: den12mann på mandag 29. juli 2013, klokken 11:57
Sitat fra: RunarBT på lørdag 27. juli 2013, klokken 22:50
Det er vel ikkje så mange plasser det er stål+aluminium?

Er ingen metallurg, men jeg håper det er ingen for direktekontakt stål + aluminium =  galvanisk korrosjon på aluminiumet. Vet det nok er vanskelig å få 100% til, men alle kjente kontaktflater må jo ha noe isolerende materiale mellom de ulike metalltypene?

Om du sjekker linken til us forum tidligere i tråden her så ser du tydelig feilen. :-(

den12mann

Sitat
Om du sjekker linken til us forum tidligere i tråden her så ser du tydelig feilen. :-(

Jojo, jeg har sett det bildet av den hittil éne korroderte delen og jeg lever fortsatt i et naivt håp om at det var kun den ene og at våre ikke vil ha samme problem.

Evt at de med ett års bruk sikrer erfaring og at vi dermed får fikset opp barnesykdommene ved første service med mindre de klarer å unngå det hele alltogether ved produksjon

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA