Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Jan Erik Larssen synes bilbruken får mye kjeft

Startet av Thomas Parsli, tirsdag 06. mai 2008, klokken 08:26

« forrige - neste »

Thomas Parsli

(VG Nett) Her er elbilen som vil ta innersvingen på Think.
Elbilen Cleanova har plass til både fem og seks passasjerer.


http://www1.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=519412

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Boogie

Reagerte på testkilometerene: 300 000 km.

Det høres mye ut med en gang, men når man snakker om 30 biler over to år, så har disse bilene kun blitt brukt 5 000 km pr år!
Enten er rutene til La Poste korte, eller så har bilene stått mye stille!

Har det vært mye problemer under testingen? Er disse problemene løst?
Tønsberg:
Nissan Leaf 2012 EU
Nissan Leaf 2017 30 kW Norsk
Venter på Tesla M3...

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt ca 500 000 km.

Ken

Full lastet biler med 5 personer tar litt tid å ditte i gang tror jeg. 300.000 km høres lite ut for helt ny batteriteknologi men det er vi vant til.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

Lars C. Krogenæs

Sitat fra: Boogie på torsdag 24. april 2008, klokken 00:20
Enten er rutene til La Poste korte, eller så har bilene stått mye stille!

Eller så har journaliseten ikke fått med seg hva som foregår.

Jeg har aldri opplevd at en journalist har skrevet en artikkel uten faktiske feil og mangler.

Bilene er nok kjørt mye mer enn 5.000 km. Cleanova har holdt på med utvikling i en årrekke, og brukt store summer på dette. Jeg er mer skeptisk til nye think...

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Thomas Parsli


Hvis man ser på punktet "Preditfollow-up example: LA POSTE" på
http://www.upu.int/sustainable_development/en/2007-04-23_presentation2-03_introducing_cleanova_system_en.pdf ser man at minst et par av bilene har gått over 30km/dag i perioden, hva de andre bilene har gjort aner vi jo ikke men jeg tipper noen har gått lenger.

30km/dag er lite -særlige når du tester en bil som skal kunne gå fem ganger så langt-, men jeg tipper PSA og Cleanova har testet dette ordentlig internt.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Pjokken

Cleonova II virker til å bli en spennende sak. 0-100 på 13,4 sek 15-20 mils rekkevidde pr oppladning, toppfart 135 km/t, levetid på batterier = minst bilens levetid, vedlikeholdsfrie batterier.  :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA