Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Utstyr / Varianter vi håper Model S kommer med.

Startet av Stig O, fredag 02. august 2013, klokken 00:14

« forrige - neste »

Olemann

Det var nettopp dette jeg kommentere over, nemlig at nå ser dette ut til å bli normalisert og det er solgt flere TMS på FINN til normal pris, altså under listepris, både brukte og kontrakt-salg.
Så over noe tid vil nok markedet forvente dette + at selgere skjønner at det for Tesla som biler ellers, er det sjelden butikk å  handle ny bil.
Men morsomt og spesielt at det varte så lenge før biler selges til under kjøpspris.   

Mvh Ole

Sitat fra: TS på lørdag 08. februar 2014, klokken 00:44

Uansett, etter at de første bilene rullet ut på veien i sommer har bruktprisene holdt seg på 100% eller mer.



Lacaixxa

Jeg ser ikke denne normailiseringen din på finn.no. Billigste P ligger 30.000 over hva jeg betalte - uten ekstra seter, pano, lys etc. 
2013 Model S P85 (solgt)
2017 Model S 90d
2016 e-golf
2019 Model 3 bestilt

Olemann

#77
Sitat fra: Lacaixxa på lørdag 08. februar 2014, klokken 11:29
Jeg ser ikke denne normailiseringen din på finn.no. Billigste P ligger 30.000 over hva jeg betalte - uten ekstra seter, pano, lys etc.

Jeg har sett flere, har fulgt med daglig siden Q3 i fjor, og flere er solgt til normale bruktpriser (altså under listepris).
Ikke noe poeng for meg at det skjer, eller at det ikke skjer, men har inntrykk av at mange liker å benekte dette, derfor jeg påpekte det.  Men de blir selvsagt solgt raskere enn de som fortsatt forventer å få igjen mer enn listepris.  Fra min side var dette kun en fakta-informasjon ettersom det virket som noen ikke hadde fått dette med seg.

Mvh Ole

Philip Marlowe

Prisene på brukte Model S kommer i alle fall ikke til å bli presset ned av bruktbilimporten slik som eierne av tyske premiumbiler opplever.
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

Teslanewbie

#79
De som selger under dagens nypris er likevel over priset som eier kjøpte for innen prisendring i nov 2013 ...
Jeg selv kjøpte til gammel pris og får bilen levert i mai... Sparte 80000 kr ... Kan ergo selge for 50000 under dagens nybilpris og sitter igjenn med gevinst...
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Avh

Siste tweet fra Elon:

Elon Musk ‏@elonmusk  Feb 7
Value is holding up "Tesla car is worth more used than new | MNN - http://www.mnn.com/green-tech/transportation/blogs/huh-tesla-car-is-worth-more-used-than-new ..."

Amerikansk marked riktignok ....

Tesla mod 3
Tesla S 85 kWh Rød mm
Tesla Roadster 2,5
Ex-Buddy
2 x EL-sykkel

Marius84

Skrives mye om hva prisen blir etter 5 år.
Tar dere batteriet med i betraktning?
Om 5 år er batteri kapasiteten redusert og batteriet har uvisst levetid igjen?
Har 3 års garanti igjen, men garantien garanterer ingen ting? At batteriet fungerer, men ingen restkapasitet. Så for alt vi vet så synger batteriet på siste verset etter 8 år.
Så de som kjøper en 5 år model s vil jo sannsynligvis ha bilen noen år, må de påregne å kjøpe nytt batteri til 150000 etter 5 år?
Eller selge en 10 år gammel bil, som trenger nytt batteri til 150000.
Kan man ikke risikere at bilen er nesten verdiløs?

Dette er kun synsing fra min side, ikke påstander.
Men det er det jeg bekymrer meg mest for ang model s kjøp.
Og ofte det venner drar frem som en grunn til at de ikke vurderer elbil.

Hva tenker dere ang dette?

Mvh Marius



tho

#82
En vanlig bil har heller ikke mye restverdi etter 8 år. Det er bare å innse det kjøpe ny bil er en utrolig dårlig investering. Takler du ikke 50-70% tap på bil i løpet av 8 år kan du ta bussen.

Når det er sagt. Jeg er svært skeptisk/usikker på hva som skjer med avgifter og mva på elbiler framover. Ingen kan se 5 år fram i tid, men dette KAN gi selger en fordel om 5 år i forhold til restverdi.
Blå Model S Performance Levert 14/3-2014 (P23235)
TOCN: Signature medlem

Havebigfun

Det er en del erfaring med batteriets levetid- den ser ut til å bli veldig bra- om du ikke mishandler den. Pdd ser det ut til at du kan kjøre flere hundre kkm med beskjedent rekkeviddetap- se egen tråd ;)
Don´t worry- be happy.

Tai

Vi er vel prisgitt utviklingen av batteridreven biler. Hvis den stopper vil bilene være lite verd. Hvis hydrogenbilene kommer for fullt vil batteribilen være mindre verd. Fortsetter utviklingen forsvinner nok avgiftsfritaket og da er bilene vår mye verd ;D

Tai
Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

Avh

Er mer opptatt av bilens tilstand etter 8 år. Nye batterier er lik kliss ny motor. Tar 90 sekunder å skifte ...
Tesla mod 3
Tesla S 85 kWh Rød mm
Tesla Roadster 2,5
Ex-Buddy
2 x EL-sykkel

snurrehue

Sitat fra: Lacaixxa på lørdag 08. februar 2014, klokken 11:29
Jeg ser ikke denne normailiseringen din på finn.no. Billigste P ligger 30.000 over hva jeg betalte - uten ekstra seter, pano, lys etc.

At de ligger ute til den prisen er ikke ensbetydende med at kjøper betaler den prisen. De som legger seg høyt i pris på finn, sliter med å gå solgt. Først når prisen settes til under dagens nypris, bli de solgt.

Øyvind.h

#87
At man må under dagens nypris for å få solgt er kanskje ikke urimelig. Vi snakker tross alt om en brukt bil som nå har et ganske stabilt leveringsperspektiv (og som er peanuts sammenlignet med hvor lenge mange av oss ventet :) )

I tillegg snakker vi en absurd kost til omregistrering om bilen er eldre enn to måneder, noe som også må inn i regnestykket når man kjøper bil.

Ga selv 60-70K mindre enn bilen koster per i dag, så jeg føler meg trygg på at jeg ikke er i minus helt enda (uten at det har noe som helst å si, skal ikke selge nå). Senere i år derimot bikker jeg sikkert i minus, og når leveringene av Model X begynner og jeg kanskje må selge min samtidig som en del andre, da kan det være prisene får mer fart nedover :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

sigurdi

Batteriet, vil ha en viss betydning.
Men utviklingen av større, samt rimeliger batterier vil hjelpe selger.
Når giga fabrikken begynner sin stor produksjon faller prisene drastisk, siden gamle batteri skal brukes i solcelle banker, bør det bli grei inbyttepris.

8 år er lenge og svært mye skjer på den tiden, blir som å vente med å kjøpe pc pga det kommer ny prosessor om 2 år.
De neste 10-15 årene kommer batterier til p gjennomgå svært stor utvikling.

Men model X og model E vil være med å dra prisene på S ned her i Norge.

Sports cupe har egentlig ikke vært så inmari populær bil i norge. Stasjons vogn, suv og mindre biler som golf selger best.

Når det i 2018, er både Tesla X og E samt mange andre el modeller på markedet, får nok S svi på brukt markedet.
Ikke pga batteri, men pga folk foretrekker andre typer biler.


sigurdi
X #645
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

krister461

Sitat fra: sigurdi på mandag 10. februar 2014, klokken 08:03
Men model X og model E vil være med å dra prisene på S ned her i Norge.

Sports cupe har egentlig ikke vært så inmari populær bil i norge. Stasjons vogn, suv og mindre biler som golf selger best.
Nå er vel Model S ikke en sportscoupe. Den vil nok være Teslas stasjonsvogn-alternativ ganske lenge med fem dører og stor bagasjeromsplass. Litt avhengig av hvordan den differansieres fra model X og E så tror jeg den kan være en salgsvinner lenge, selvom model X og E også kommer til å selge bra.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA