Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ladeplass på Værnes

Startet av stiano, mandag 05. mai 2008, klokken 08:04

« forrige - neste »

stiano

Hei,

Får Maintenance charged warning og utropstegn opp når jeg starter Th!nk``n. Bilen går normalt og lader normalt. Noen som vet hva denne feilmeldinger betyr?
Mener å huske at den kom etter en lading.

Mvh
Stian
Oslo, 2001 Th!nk City.

hens

Det betyr at du skulle fylt vann på batteriet for en god stund siden.
Fortsetter du å kjøre nå uten å fylle vann, vil batteriet ødelegges, og du får en reparasjon på noen titusenlapper.

Betrakt dette som en lysende oljelampe.
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

elektrolux

Dette er tragikomisk. :'(

Batterier i hopetall tørster ihjel grunnet manglende basiskunskap hos Elbileiere, samtidig som verkstedene kjører "business as usual"

Kanskje Norstart skulle kontaktet VG eller Dagbladet, for å nå ut med info om riktig batterivedlikehold.

Overskriften kunne vært i god VG stil: Gamle elbiler må inn til dyr service hver 4000 km, eller Dagblad stil: Slik lever elbilen din lenger. 

Når først vannlyset er kommet på, er der framdeles håp ved nøye monitoring av temperatur og batterispenning, og vannfylling når batteriet har rette spenning og temperatur. Det annbefales ikke å bruke vanlig servicelading da dette belaster svekkete batterier i den grad at det er fare for havari.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

cra

Flott at du har funnet denne siten og nå vet hva du har å gjøre, stiano! La oss håpe det ikke var for sent!

Til alle: Kanskje det er på tide vi gjør alvor av å lage noen slags visittkort vi kan legge under vindisviskeren på andre elbiler vi kommer over i det daglige, slik at flest mulig får vite om disse sidene? Skal se om jeg får laget til en PDF e.l. som kan skrives ut direkte.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Ken

Jeg i alle fall og andre i Agder klubben rekuttere aktivt men det finnes et mindretall som har tro på Ford. De har vært utrolig heldige spør du meg. Jeg måtte le da jeg fikk et brev fra Ford i det siste som lurte på hvorfor jeg ikke har vært på service. "Vi er har hyggelige priser" sier de. :D

Vi eier entusiast biler og når kona mi trille rundt i byen med alle grønne fokus på henne så skjule det en stakkars gubbe som måtte bruke all fritid til å holde den gående :'(
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

stiano

Sitat fra: elektrolux på onsdag 23. april 2008, klokken 08:55
Dette er tragikomisk. :'(

Er ikke alle som vet hva eneste feilmelding betyr, som tydligvis du gjør.
Vet at bilen må på service hver 4000 km, men har ikke kjørt i nærheten av det siden siste service, og har aldri fått denne feilmeldingen før. Derfor spurte jeg her!
Oslo, 2001 Th!nk City.

cra

Tror ikke lektrolux siktet til deg spesielt, til det er han nok for dreven på forumet her hvor vi alle prøver å holde en god tone, og ingen spørsmål er for dumme. Det var nok ment mer generelt at "folk" ikke setter seg inn i hvordan man bør behandle en el-bil (vedlikehold, lading osv) for at den skal fungere best mulig. Dette medfører mye unødvendig dårlig publisitet/snakk fra eks-elbileiere, og det gagner ikke noen.

Vi er nok blitt litt bortskjemte (evt. bortskremte) fra å drive med slikt på vanlige biler, og den vanen henger i.

På en vanlig (ny) bil kan man knapt skifte ei lyspære nå om dagen uten at man har doktorgrad i gjeldende merke og modell.  >:(

Siden det er såpass uheldig å kjøre når man har denne feilmeldingen burde kanskje bilen være programmert ildå kjøre i et slags "nød-modus" med redusert akselerasjon og fart osv slik at man faktisk kunne merke at noe var galt?

Jeg vet selv hvordan jeg reagerer når service-lampa på Caravellen begynner å lyse. Hvis bilen "kjennes normal ut" kjører jeg som før og kontakter verkstedet "ved høve" for å få lest ut feilmelding.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

stiano

Beklager den skarpe tonen, ble bare litt irritert på kommentaren som jeg følte var rettet til meg personlig.
Oslo, 2001 Th!nk City.

cra

Sitat fra: stiano på torsdag 24. april 2008, klokken 13:32
Beklager den skarpe tonen, ble bare litt irritert på kommentaren som jeg følte var rettet til meg personlig.

Skjønner deg godt, men jeg tror som sagt ikke det var ment personlig. Det er bare hyggelige folk i forumet her, med unntak av en og annen flyktig gjest som har prøvd å spre litt anti-elbil-propaganda og truffet kvist. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

stiano

Er det noen i Oslo området som utfører service på Think, utenom Ford? Gjerne privatpersoner. Har fått med meg at Automotive Service gjør det, noen som har erfaring med disse?
Oslo, 2001 Th!nk City.

HHF

Dersom det er vannservice du tenker på, er det flere vennlige sjeler her på forumet som kan hjelpe deg og sikkert vil tilby dette.

Automotive har jeg brukt når min styringsboks gikk til h.... og mitt inntrykk var entydig veldig positivt, selv om lommeboken ble usedvanlig flat etter den servicen, men det tror jeg ikke var deres skyld ...
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

elektrolux

Hallo Stian

Det var slett ikke personlig ment. Problematikken var diskutert dagen før i en annen forbindelse, og dermed ble det tragikomisk når temaet dukket opp på nytt så kort tid etter.

Håper du får tak i en entusiast som kan hjelpe deg med bilen.  ;)
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA