Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Adaptersett til Tesla Model S

Startet av Fyrverkeri, torsdag 01. august 2013, klokken 15:01

« forrige - neste »

Fyrverkeri

Hei, jeg er ny her og regner med at dette med rekkevidde vinterstid på Nissan Leaf er et ihjeldiskutert emne, men som sagt er jeg nye her og de postene jeg har søkt meg frem til på forumet har jeg ikke blitt helt klok på, når jeg blar i nissan Leaf emnene er det hele 42 sider, så tenkte jeg heller starter dette emnet selv om det sikkert er gjort og får en henvisning til et aktuelt sted der det er konkludert med noe.

Saken er det at jeg bor i midt-telemark, og her er det gjerne lengre perioder med kuldegrader godt ned på 20tallet, helt ned i 28-29 minus noen dager. Jeg har en 2012 USA-leaf, standard 10A lader, jeg MÅ komme meg totalt 6 mil (59km eksakt) på èn lading daglig da det ikke er ladestasjoner på jobben min. Går det?

Rasmus.B

Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

TorC

Tipper du kommer dobbelt så langt så lenge du er forsiktig på gassen, og har stuevame i kupeen...

Eller grisekjør og ha badstu i kupeen, og du vil fortsatt ikke ha noe problem med 6 mil...

Det å ha bilen i garage, spesielt nattestid, gir deg betydelig mer ut av batteriene.
2011- US Leaf. Elton. Beste bil jeg har hatt, men aldri mer Nissan! (Blitt mer usikker nå etter god service fra Solum Bil i Larvik...).

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.

Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA