Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bakovervendt barnesete i I-Miev

Startet av VanillaBean, torsdag 01. august 2013, klokken 10:52

« forrige - neste »

svingen

Takk får tilbakemdlinger :)

Jeg har aldri hatt en så ny bil att det har vært garanti på dem,men ut fra hva jeg har skjønt så er det ofte begrenset hva garantien gjelder,og nå som jeg har skjønt att det er "importøren" som tar regninga blir det vel sikkert vanskelig og få noe igjen på garantien i virkeligheten? eller er det "standar" var som er innen får garanti og hva som er utenfår?
er jo ikke stort poeng og betale 20 tusen ekstra får og få 3 års garanti og så viser det seg att man må krangle med importøren.

var veldig moro og lese artikelen tomrh linket til,er jo bra vi bor i norg med tanke på hvor lenge batteriet varer :)


e-max: det er vel ikke ofte mye feil med de bilene her? Hva kostet det og ordne bremsene? Man får jo ordnet en del selv hvis man kjøper en bil uten garanti og sparer 20 tusen og (kan man bruke de pengen på og reprarere ting).... var ikke så lett det her :)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

tomrh

Sitat fra: svingen på torsdag 28. november 2013, klokken 21:08
Man får jo ordnet en del selv hvis man kjøper en bil uten garanti og sparer 20 tusen og (kan man bruke de pengen på og reprarere ting)
...kremt...de færreste setter de 20.000 man "sparte" i banken til uforutsette utgifter. ;) Man låner bare mindre, og når utgiftene dukker opp er man i nøyaktig samme situasjon uansett hva bilen opprinnelig kostet.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

svingen

Sitat fra: tomrh på torsdag 28. november 2013, klokken 22:03
Sitat fra: svingen på torsdag 28. november 2013, klokken 21:08
Man får jo ordnet en del selv hvis man kjøper en bil uten garanti og sparer 20 tusen og (kan man bruke de pengen på og reprarere ting)
...kremt...de færreste setter de 20.000 man "sparte" i banken til uforutsette utgifter. ;) Man låner bare mindre, og når utgiftene dukker opp er man i nøyaktig samme situasjon uansett hva bilen opprinnelig kostet.

hehe,sant det lånte penger er penger det og,er det ikke det man sier ;)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

asbkar

Noen feil er det på iMiev... Varsellyset for høyspentfeil begynte plutselig å lyse (gul bil med utropstegn) og bilen gikk i skilpaddemodus (nesten fullt batteri). Leverte den inn til bilforum i Ski. De leste av feilkoder, nullstilte, og prøvekjørte. Full stopp igjen. De har ingen på verkstedet som kan skru på elbil, så de måtte booke time i Oslo og få bilen fraktet dit. Vet ikke hva som er galt annet enn at de nå venter på deler, hva nå det kan være. Skal få full rapport om hva som er gjort når jeg får den tilbake, uvisst når. På mandag har de hatt den i tre uker. Har fått lånebil mens jeg venter, heldigvis driftsikker bil: 2000-modell Toyota Corolla fra Rentawreck :)
Fra Ski. i-Miev siden september 2011. TM3 siden mars 2019.

TB

Sitat fra: svingen på torsdag 28. november 2013, klokken 21:08
Takk får tilbakemdlinger :)

Jeg har aldri hatt en så ny bil att det har vært garanti på dem,men ut fra hva jeg har skjønt så er det ofte begrenset hva garantien gjelder,og nå som jeg har skjønt att det er "importøren" som tar regninga blir det vel sikkert vanskelig og få noe igjen på garantien i virkeligheten? eller er det "standar" var som er innen får garanti og hva som er utenfår?
er jo ikke stort poeng og betale 20 tusen ekstra får og få 3 års garanti og så viser det seg att man må krangle med importøren.

Eg har berre hatt nye bilar (kjøpt av norsk forhandler) og fått retta mange feil på garanti uten spørsmål. Citroen har på fossil bilen, C4GP skifta luftbelgar bak, svinghjul og bremsekraftforsterker på garanti, siste jobben når bilen var ca 4,5 år.
Eg har hatt lånebil uten andre kostnader enn drivstoff i perioden - så noko er jo garantien verdt.

Importbil vil ha fabrikk garanti på batteri, og motor i 5 år, men enkelte forhandlere er vist mindre "glad" i importbilar i følge det som er og lese.

M.o. - du kan betale litt meir for "Norsk" bil - og aldri få noko feil = "bortkasta" pengar.
eller
betale litt mindre for importbil - og ha uflaks / måtte krangle... som og blir borkasta tid :-)
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

e-max

Det har vært følgende feil på trillingene:
C-Zero: Varsellampe på overvarmt kjølevann (anslått av Citroen til en kost av 20.000), men som viste seg å være en røket sikring til Kr. 10 (15 Amp). Citroen Kristiansand fant dette ikke ut selv og de mente også at feilen ikke dekkes av garanti. Heldigvis bare sikring som jeg fant selv ut av.
I-Miev: 2 stk med bremseservofeil (kjent feil). En ble fikset enkelt og greit mens den andre er det noe krangling - men ikke f.. på at jeg betaler. 1 stk med overledning med full stopp av bil og krangel med forhandler på østlandet som mente jeg måtte betale, men som importøren av Mits betalte.
Ion: Ingen feil eller mangler selv om disse er de som jeg har tatt inn flest av.  God service når jeg registrerer inn bilene hos norsk forhandler slik at kampanjer og reklamasjoner skal tas automatisk. Generelt svært gode biler med lite trøbbel og dessuten gøye å kjøre.
Tesla 3 RWD 2020
Peugeot ION 2011
E-Max el scooter 2009

tomrh

Sitat fra: e-max på fredag 29. november 2013, klokken 20:23
Det har vært følgende feil på trillingene:
Var en med i-MiEV som opplevde at batteriet tok kvelden etter halvannet år. Han kunne nok prise seg lykkelig over å ha garantien i orden. Det er snakk om enkelttilfeller, og 99% opplever kanskje aldri problemer. Men sjansen er der.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA