Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bakovervendt barnesete i I-Miev

Startet av VanillaBean, torsdag 01. august 2013, klokken 10:52

« forrige - neste »

Mr.Zero

Sitat fra: edyrli på fredag 01. november 2013, klokken 19:50
Da var Peugeot iOn bestilt. Grunnen var Bluetooth og en del bedre rente på lånet. Håper jeg blir fornøyd og at jeg ikke kommer til å savne fjernkontrollen på forvarmingen for mye.

Grattis! :) vedrørende varme, kan du jo be selger ordne en defavifte ferdig montert til en grei pris. Sørg forresten å få montert defa-kontakten i støtfanger bak da det er mye mere praktisk å ha den der kontra foran..!
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

ok67

Og då blir det ein iMiEV på meg  :)
Tesla Model 3 AWD-LR
iMiev 2013 som jr. har overtatt

edyrli

Jeg kommer til å prøve å heve kjøpet da jeg fikk opplyst at eneste forskjell var fjernkontroll på varme og kun et trinn på giren.
Men det var nok ikke alt.
iOn har ikke LED lys, kun varme i sittepute på førerside og ikke i begge stoler samt rygg, iOn har redusert batteriet til 14,5 kwh og har kun 150km rekkevidde. Batteriet ble redusert når den nye motoren kom slik at rekkevidden på 150km ble beholt.
Reva i 2009 (Solgt)
Peugeot iOn 2013. "Norsk bil" (solgt)
SEAT Mii Electric
el-tog: AnsaldoBreda BM72

tomrh

Sitat fra: edyrli på tirsdag 05. november 2013, klokken 12:41
iOn har redusert batteriet til 14,5 kwh
Uff...dette visste jeg jo egentlig, så det i en annen tråd. Beklager så mye at jeg ikke kom på å nevne det, det er jo ganske vesentlig.  :-[
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

edyrli

Hmm. Jeg får sprikende informasjon hver gang jeg prøver å finne ut hvilket batteri bilen har.
Det blir for mye styr å avbestille så får bare hente den. Men får kjøre den ned til skilpadde og se hvor mange kWh jeg lader innpå.
Reva i 2009 (Solgt)
Peugeot iOn 2013. "Norsk bil" (solgt)
SEAT Mii Electric
el-tog: AnsaldoBreda BM72

Mr.Zero

Sitat fra: edyrli på tirsdag 05. november 2013, klokken 12:41
Jeg kommer til å prøve å heve kjøpet da jeg fikk opplyst at eneste forskjell var fjernkontroll på varme og kun et trinn på giren.
Men det var nok ikke alt.
iOn har ikke LED lys, kun varme i sittepute på førerside og ikke i begge stoler samt rygg, iOn har redusert batteriet til 14,5 kwh og har kun 150km rekkevidde. Batteriet ble redusert når den nye motoren kom slik at rekkevidden på 150km ble beholt.

Nå har det ikke vært diskutert særlig mye her på forumet om det er forskjell på rekkevidden på mjau kontra franskmennene. Min Zero fra 2012 er oppgitt til 14,5KWh. Kjører 14 mil under gunstige forhold. Og 5 under fæle...

Så på en splitter ny iOn i dag. Selger sa at det var bil fra ferskeste forsendelse - og den hadde definitivt IKKE LED-lys..! Sjekket ikke noe annet.
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

TB

Sitat fra: edyrli på tirsdag 05. november 2013, klokken 12:41
Men det var nok ikke alt.
iOn har ikke LED lys, kun varme i sittepute på førerside og ikke i begge stoler samt rygg, iOn har redusert batteriet til 14,5 kwh og har kun 150km rekkevidde. Batteriet ble redusert når den nye motoren kom slik at rekkevidden på 150km ble beholdt.

På web sidene til Peugeot står det at batteri er 14,5 kwh. Dette har det vore mykje spekulering om før.
Er dette:
- den nye typen batteri, Toshiba SCiB, som skal hurtiglade raskare?
- det gamle batteriet, produsert av GS Yuasa men 80 celler, mot før 88?
- oppgitt på ein annan måte, dvs samme batteri som før, men 14,5 kwh som kan bli brukt?

Ein anna tråd om tema:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,9751.msg129439.html#msg129439
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,3753.0.html
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

erik e

Vi holder oss til orginalen. Ikke stol på en bilselger. Hvor mange har blitt "lurt" ?
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

tomrh

Sitat fra: TB på tirsdag 05. november 2013, klokken 21:56
- den nye typen batteri, Toshiba SCiB, som skal hurtiglade raskare?
En forståsegpåer på myimiev.com oppsummerer at SCiB-batterier bare er en opsjon i Japan. Batteriene tåler hurtiglading vesentlig bedre og hurtilades som nevnt raskere, men har lavere energitetthet - følgelig blir batteripakkene mindre. Kun i Japan er dette en fordel fordi det er tett mellom hurtigladerne og maks rekkevidde ikke er så viktig.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

edyrli

Dersom det er 80 av 88 celler og 88 er 16kwh blir 80 celle 14,256 kwh og ikke 14,5.
Jeg så også den tråden om SCiB. Det kan godt stemme at det batteriet er enda mindre.
En tanke er at Mitsubish oppgir rekkevidde og kapasitet fra 100% og til bilen faktisk stopper. Peugeot og Citroen oppgir muligens kapasitet og rekkevidde ned til skilpadden kommer på. Da er det ikke umulig at det er ca 1,5 kwh og 10km rekkevidde igjen. Bilnorge kjørte 11km etter bilen indikerte tomt batteri.
http://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=39029
Det som kan være en interessant test er at noen med 16kWh batteri og en med 14,5kWh batteri kjører ned til skilpadden akkurat kommer på og setter på lading.
Så måle ladet kWh med et energimeter og så sammenlikne dette.
http://www.clasohlson.com/no/Energim%C3%A5ler/36-4444
Mulig at dette heller ikke gir et entydig resultat siden kapasiteten varierer med batteritemperatur, burde kunne gi en pekepinn.
Reva i 2009 (Solgt)
Peugeot iOn 2013. "Norsk bil" (solgt)
SEAT Mii Electric
el-tog: AnsaldoBreda BM72

svingen

Det er utrolig mange trilling på finn.no om dagen.

fra 125 til sikkert 180 tusen....

fleste parten er import og forskjellig på garantien ut fra selgeren så mye garanti han "tør" og gi virker det som.
noen har kjørt langt andre kort osv.

Er det slik att hvis bilen er kjørt lav og er 2011 modell kan det være negativt? det jeg tenker på da er om bilen har stått over lang tid og batteriet kan være skadet? Er det mulig og sjekke batteri status på noe "enkelt" måte? det er ikke noe "detaljert" info noen plass?

har fått tilbud fra buddy Gul Peugeot iOn som har km på 19.200 kan du få for 129.000 den her er det 6 mnd garanti på og 5 år på batteriet,sommerhjul på alufelg og piggfrie vinterdekk på stålfelg.
syns buddy virker som en bra plass og kjøpe elbil,var innom og snakket med dem i dag og dem kunne faktisk om elbil,det er ikke alle som kan virker det som....dem prøvde og få lov til og ha service på de bilene her så mulig det ordnet seg i fremtiden,Bilen er importer fra Danmark og kjørt i et pilot prosjekt hvor strøm leverandør har lånt ut til familier og dem har brukt dem,så bilen har ikke stått og veldig pent behandlet.Det er jo og posetivt.

så vurder jeg den her http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=45199096 koster mere men det er er den nyeste modellen,og har over 3 års garanti,noe som jeg syns er veldig positivtFølger ikke med vinterdekk så det må kjøpes i tillegg blir fort 8000 kr. og så er den i bergen og jeg bor i oslo......

Noen som har noen tips? hva bør man gå får....har ikke lyst på dårlig batteri men magefølelsen taler mot buddy da jeg tror att jeg kommer til og få hjelp her ved senere anledning ved eventuelt feil :)

bedre det enn og krangle med noen folk i bergen på garanti sak.....
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Mr.Zero

Sitat fra: svingen på torsdag 28. november 2013, klokken 00:41
Det er utrolig mange trilling på finn.no om dagen.

fra 125 til sikkert 180 tusen....

fleste parten er import og forskjellig på garantien ut fra selgeren så mye garanti han "tør" og gi virker det som.
noen har kjørt langt andre kort osv.

Er det slik att hvis bilen er kjørt lav og er 2011 modell kan det være negativt? det jeg tenker på da er om bilen har stått over lang tid og batteriet kan være skadet? Er det mulig og sjekke batteri status på noe "enkelt" måte? det er ikke noe "detaljert" info noen plass?

har fått tilbud fra buddy Gul Peugeot iOn som har km på 19.200 kan du få for 129.000 den her er det 6 mnd garanti på og 5 år på batteriet,sommerhjul på alufelg og piggfrie vinterdekk på stålfelg.
syns buddy virker som en bra plass og kjøpe elbil,var innom og snakket med dem i dag og dem kunne faktisk om elbil,det er ikke alle som kan virker det som....dem prøvde og få lov til og ha service på de bilene her så mulig det ordnet seg i fremtiden,Bilen er importer fra Danmark og kjørt i et pilot prosjekt hvor strøm leverandør har lånt ut til familier og dem har brukt dem,så bilen har ikke stått og veldig pent behandlet.Det er jo og posetivt.

så vurder jeg den her http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=45199096 koster mere men det er er den nyeste modellen,og har over 3 års garanti,noe som jeg syns er veldig positivtFølger ikke med vinterdekk så det må kjøpes i tillegg blir fort 8000 kr. og så er den i bergen og jeg bor i oslo......

Noen som har noen tips? hva bør man gå får....har ikke lyst på dårlig batteri men magefølelsen taler mot buddy da jeg tror att jeg kommer til og få hjelp her ved senere anledning ved eventuelt feil :)

bedre det enn og krangle med noen folk i bergen på garanti sak.....

Ta en kjapp telefon til Autoco Bærum. De er Citroen-forhandler og pusher maaange Zero'er. Mulig de har en brukt tass på lur..? Verdt å høre med dem!  :)
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

tomrh

#42
Sitat fra: svingen på torsdag 28. november 2013, klokken 00:41
Det er utrolig mange trilling på finn.no om dagen.

fra 125 til sikkert 180 tusen....

fleste parten er import og forskjellig på garantien ut fra selgeren så mye garanti han "tør" og gi virker det som.
noen har kjørt langt andre kort osv.
Sliter med det samme når det gjelder Leaf, tenkte å kjøpe en ekstra pendlerbil til kona over nyåret så hun slipper å måtte kjøre fossilen, pluss at det er greit med 5-seter når familien skal på hytta.

Sitat fra: svingen på torsdag 28. november 2013, klokken 00:41
Er det slik att hvis bilen er kjørt lav og er 2011 modell kan det være negativt? det jeg tenker på da er om bilen har stått over lang tid og batteriet kan være skadet? Er det mulig og sjekke batteri status på noe "enkelt" måte? det er ikke noe "detaljert" info noen plass?
De få som har meldt om batteriproblemer og høyere degradering enn forventet her på forumet har vel alle hatt 2011-mod. Det er en viss aldring av batteri uten at det blir brukt, ja. Hvordan de har beregnet det for Leaf kan du se her under "Battery Aging Model": http://www.mynissanleaf.com/wiki/index.php?title=Battery_Capacity_Loss
Klima er den avgjørende faktoren, i kaldt klima går aldringsprosessen sakte og det er cycling (ladesykler) som blir mest signifikant. Trillingenes batteri er langt fra så temperatursensitivt som Leaf-batteriet, så sånn sett skulle det være helt greit å kjøpe 2011-mod. Det bør være mulig å få bestilt en batteritest av bilen. Hos "min" forhandler Svinsås Auto ble testen oppgitt til ca. 800 kroner netto på regninga, kan være en vel investert 1000-lapp. Selv har jeg kjørt 50.000 km med 2012-mod og fikk bedre enn toppscore på batteritesten og opplever bedre rekkevidde enn noen gang, mens andre på forumet ligger vesentlig dårligere an, så det ER forskjell på batteri og batteri. Det kan være helt tilfeldig, behøver slett ikke ha noe med laderutiner å gjøre, noen fikk mandagsbatteri mens andre vant gullegget i lotto.

Sitat fra: svingen på torsdag 28. november 2013, klokken 00:41
Noen som har noen tips? hva bør man gå får....har ikke lyst på dårlig batteri men magefølelsen taler mot buddy da jeg tror att jeg kommer til og få hjelp her ved senere anledning ved eventuelt feil :)

bedre det enn og krangle med noen folk i bergen på garanti sak.....
Jeg tør ikke kjøpe importbil ihvertfall. Det er greit å kunne gå til merkeforhandler i nærheten å få fikset alt på garanti om noe stort skulle skje, verdt noen kroner det også.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

TB

Sitat fra: svingen på torsdag 28. november 2013, klokken 00:41
så vurder jeg den her http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=45199096 koster mere men det er er den nyeste modellen,og har over 3 års garanti,noe som jeg syns er veldig positivtFølger ikke med vinterdekk så det må kjøpes i tillegg blir fort 8000 kr. og så er den i bergen og jeg bor i oslo......

bedre det enn og krangle med noen folk i bergen på garanti sak.....

Om bilen er "Norsk" - så vil alle forhandlere kunne gi deg samme garanti og service - så det skal ikkje utgjere nokon forskjell. Ved import må du gå til den som tok bilen til landet (for feil som ikkje produsent dekker).
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

e-max

Jeg har tatt inn en hel del nye og brukte I-Miev, Ion og C-Zero de t siste året. Hvis du skal kjøpe bruktimportert så styr unna Mitsbishi. Selv om de har 5-års fabrikkgaranti som gjelder i hele europa så er de norske forhandlerne helt utrolige. Dersom det har vært garantisak (bremser) på Ion eller CZero så er forhandlerne i Norge så hyggelige og servicemindede det er mulig å være. Men jeg har hatt inne to I-Miever på garanti jobb (Overledning ved ladekontakt/forhandler Østlandet og Bremsefeil/forhandler Vest-Agder). Begge forhandlerne påstår at 5-års europagarantien ikke gjelder.... Etter mye fuzz har forhandleren på Østlandet akseptert at det er en garantisak, mens forhandleren i Agder sender fakturaer selv om jeg har skrevet brev. Så fra mine erfaringer (kjøpt og solgt 25 trillinger, hvorav 5 I-Miev) så er det 0 poeng til Mitsubishi, 8 til Citroen og 10 til Peugeot!!
Tesla 3 RWD 2020
Peugeot ION 2011
E-Max el scooter 2009

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA