Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Dekk og felger

Startet av Frodeaasp, onsdag 31. juli 2013, klokken 22:21

« forrige - neste »

Frodeaasp

Står ladeplass på vei til Trondheim og ladekabelen min fra charge amps blinker fault. I følge instruksjonene venter kabelen på å få tastet inn koden (4444). Skal jeg da trykke fire gang x 4 ?

Lader nå med 8A.


grenborg1

Lampene fault/6/10/16 er tallene 1/2/3/4 så vidt jeg husker. Plugg inn i ladestolpen. Klikk deg opp til 16 A. Trykk og hold knappen noen sekunder. Da har du slått inn det første 4-tallet. Gjenta 3 ganger. Tatt fra hukommelsen og forbehold om feil, men du kan vel slå inn feil nlen ganger før kabelen låser seg.
Familie på fem i Oslo med blå Leaf som eneste bil, levert 6. mars 2012, 134567 km pr. 15. februar 2019.

Frodeaasp

Takk for tips. Det hjalp ikke. Kabelen lader i 5 sekunder før den går på fault og blinker.

Jeg har prøvd to forskjellige 16A stikk på campingen vi er på. Samme feilen.


Frodeaasp

Nå har den gitt fra seg ny feilkode. Den blinker fault med 2 sek mellomrom Som betyr "Ground fault detected". Den gir samme utslag på to forskjellige kurser. En på camping og en ladestolpe. Innimellom funker det fint å lade, så blir den avbrutt av at default som blinker raskt som betyr at "you are expected to enter a code or number".

Tar jeg den ut og venter en halvtime tar den lading igjen. Men avbrytes som over, jeg heller ikke til å taste inn kode eller endre ladefart..

.... Kabel!  :o


Frodeaasp

Ingen som har hatt samme feilmeldingen? Befinner meg i Trøndelag nå, skal kjøre hjem til Oslo på lørdag og lading med 8A vs. 16A kommertil å forlenge turen drastiskt. Tar høyde for 1 overnatting og kjører kl 08 på lørdag.

TBone

#5
Hei

Fant du noe løsning på dette? Jeg har akkurat fått denne kabelen og har samme problem som du beskriver.
Ingen blinking eller feilkoder når jeg setter i støpselet.
Jeg kan velge ladestyrke. Bruker 10 amp på min kontakt.
Når jeg setter den i bilen starter ladingen, men stopper nesten med en gang og blinker med ca. 2 sekunders mellomrom på "Fault".
Den vanlige laderen min fungerer fint på samme stikkontakten.

Jeg var veldig i tvil om jeg skulle kjøpe denne i utgangspunktet og må si jeg ble svært skuffet når den feiler på første forsøk. Så jeg håper dette løser seg.
Skriver en mail til Charge Amps nå, men det virker som det normalt tar litt tid før de svarer derfra.

For ordens skyld, så har jeg en Leaf 2011 modell.

TB

Sitat
Når jeg setter den i bilen starter ladingen, men stopper nesten med en gang og blinker med ca. 2 sekunders mellomrom på "Fault".

Eg kjøpte min Charge Amps kabel hausten 2012, det er av den fyrste leveransen med kode. Har ikkje aktivert / brukt koden, på kabelen - merker at det ofte blinker på "fault" 1-2 gonger før lading startar. Du høyrer rele klikkar inn/ut - så starter lading etter litt tid.

Mulig kabelen er meir følsom for feil enn andre - eller at den feilaktig oppdagar feil som ikkje er der?  Eller så har du fått ein defekt kabel...
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA