Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre ?

Startet av el-fanboy, onsdag 31. juli 2013, klokken 21:56

« forrige - neste »

takktakk

Sitat fra: ebbrey på mandag 19. august 2013, klokken 23:11
Ja det har vært helt stille i flere dager. Det sorte hullet på en måned er igang. Det har virket som det er en stopp på nesten en måned ved P#2000. Iflg leveringer og statusoppdateringer /vinduer som gis ut. Eller så har han med post-it lappene som oppdaterer systemet hos Tesla sommerferie.

De har byttet internsystemer, og My Tesla er pt ikke til å stole på. I følge dem selv. Det vil si st bilen din har passert statusen den har der, men den kan også ha kommet lenger uten at det er oppdatert.
P85+ Levert i uke 37 2013 - Solgt
90D Levert høsten 2015

D.O

Nå sto det vel i reportasjen fra elbilforening som hadde vært på fabrikken at ingen Eu modeller var på produksjonslinjen. Mulig de kjører kun USA modeller om dagen og skifter i månedskifte til EU igjen? ???
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)

Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Jimpec

Sitat fra: D.O på tirsdag 20. august 2013, klokken 09:02
Nå sto det vel i reportasjen fra elbilforening som hadde vært på fabrikken at ingen Eu modeller var på produksjonslinjen. Mulig de kjører kun USA modeller om dagen og skifter i månedskifte til EU igjen? ???

Nå var vel de der 25. juli - og det begynner jo å bli en liten stund siden.

Sitat: Vi var på fabrikken torsdag 25. juli,
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

Balrog

Ferdigprodusert i følge Tesla på mail, men "in production" på mytesla. levering estimert til starten av oktober, dvs 50 dager fra ferdigprodusert til levering. Tydelig at det er en del forsinkelse på status på mytesla.
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

Thinker

Etter mange uker med sourcing parts, er vi nå i production :-)
Think, Des 08, 50000 ++ km. Zebra..
Tesla S P#2052 VIN#16790 P85, Grå, 19" ellers alt utenom barneseter. In production fra 20. august.... Production Complete 4. september...
Tlf. 13 sept, utlevering 8 oktober....

Yepp

Etter 3-4 uker med status "In production" er nå endelig status endret til "Being prepared for pickup..."
Pr telefon for 4 uker siden fikk jeg opplyst at bilen allerede var produsert  og at lev.dato ville bli på slutten av sept.  Jeg tror statusoppdateringene "lever sitt eget liv" og oppdateres manuelt når det passer, eller bare er programmert til å følge et visst løp basert på estimert lev.tid.

VIN: XX15321, bestilt i oktober 2012 med fakturadato 9 mai, fakturanr XX544. RN316486, Sekvensnr 1584
Standard  S 85, rød, med alt av utstyr minus dobbeltlader og barneseter og luftfjæring.
Suser snart (?) på daglig pendleturer fra Sandefjord  til Lørenskog.

Stighl

Endelig ser det ut som min også er ferdig.
Production complete.

Da er det bare å vente på telefon;-)

Nes på Romerike
Kjører Nissan Leaf
Venter på Tesla S P1471
Nes på Romerike.
Tesla Model S

Hodne

P#1646, Levert.

FThorsen

Har noen gått fra status "We have begun sourcing parts for your Model S" til "We are manufacturing your Model S" (eller hva neste status heter) i det siste? Virker ikke som noen nye norske biler er satt i produksjon på en stund i følge My Tesla sidene....  :'(
Høvik, Bærum

TMS #2,500 levert november 2013
Hvit Performance Plus med alt utenom barneseter og hattehylle.

P85D bestilt. VIN 5YJSA7H23EFP66xxx
Forventet "Late February, nei Late March 2015 nå"

Gikk fra BMW 320 MDAT, 2007 modell

fonberg

Sitat fra: fthorsen på onsdag 21. august 2013, klokken 12:46
Har noen gått fra status "We have begun sourcing parts for your Model S" til "We are manufacturing your Model S" (eller hva neste status heter) i det siste? Virker ikke som noen nye norske biler er satt i produksjon på en stund i følge My Tesla sidene....  :'(

Se "Thinker" sin status bittelitt lenger oppe i tråden - ser ut som det er bevegelse :)
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Også_Øyvind_H

Sitat fra: fonberg på onsdag 21. august 2013, klokken 12:53

Se "Thinker" sin status bittelitt lenger oppe i tråden - ser ut som det er bevegelse :)

Og det er bra.... :) Men det er vel flere ting som tyder på at det er lavere takt på Europa produksjon etter den første bølgen - dersom det stemmer med ca 60 dager fra bilen går i produksjon til vi får leveranse, så er det fortsatt et par uker til eks min går i produksjon (gitt beskjed fra Heidi tidligere om leveranse tidlig i november). Med alle mulige forbehold om feil i  statusene, så gir det en EU produksjon på under hundre i uka (gitt differansen på Thinker og mitt P-nr, noe som også samsvarer med det andre har fått beskjed om).

Men det betyr jo ingenting....  ;D
10.2013 TMS 85  - solgt
06.2015 TMS 85D - solgt
07.2018 TMS 100D

TerjeV

Sitat fra: Også_Øyvind_H på onsdag 21. august 2013, klokken 13:01
Sitat fra: fonberg på onsdag 21. august 2013, klokken 12:53

Og det er bra.... :) Men det er vel flere ting som tyder på at det er lavere takt på Europa produksjon etter den første bølgen - dersom det stemmer med ca 60 dager fra bilen går i produksjon til vi får leveranse, så er det fortsatt et par uker til eks min går i produksjon (gitt beskjed fra Heidi tidligere om leveranse tidlig i november). Med alle mulige forbehold om feil i  statusene, så gir det en EU produksjon på under hundre i uka (gitt differansen på Thinker og mitt P-nr, noe som også samsvarer med det andre har fått beskjed om).

Men det betyr jo ingenting....  ;D

Håper inderlig det blir grytidlig november for din del da jeg er hele 500 biler bak deg.... Fikk opplyst "november" av Roxana!
Karmøy -
TMS 85 Levert 26.11.2013 - solgt 28.05.2016
Mercedes B 250 Electric 2017 Siden August 2016
E-tron fra Juni 2019

DonPedro

Sitat fra: TerjeV på onsdag 21. august 2013, klokken 13:11Håper inderlig det blir grytidlig november for din del da jeg er hele 500 biler bak deg.... Fikk opplyst "november" av Roxana!

...og jeg er 500 P-nummer bak deg igjen, og har også fått opplyst november...
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

janlar

Opprinnelig antydet levering Sept/Okt.
Vin15362 Production complete 13Aug.

Bekreftet utlevering den 28 September johooo. :)
Kjørt S85kW Rød, 21" siden Sept. 2013.

Lacaixxa

Sitat fra: Thinker på onsdag 21. august 2013, klokken 06:24
Etter mange uker med sourcing parts, er vi nå i production :-)

Hm - Gledelig nytt. Da begynner det kanskje å nærme seg for flere av oss like bak deg. Ser at f5 knappen holder på å falle av her.
2013 Model S P85 (solgt)
2017 Model S 90d
2016 e-golf
2019 Model 3 bestilt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA