Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre ?

Startet av el-fanboy, onsdag 31. juli 2013, klokken 21:56

« forrige - neste »

stor66

Og der kom det. Status er nå:
Production complete.
Your Model S is being prepared for pickup or delivery.

Wohoo!
-S- #1791 - VIN 15893 - Kongsberg - lev: 30/9 kl.10.00
Tesla S Std. 85kWh 19" hjul +alt, men ikke -bakoverseter -sikkerhet -pakkehylle -dobbeltlader

mosko

Me too :)

Production Complete #1882
Morten Skoland, Lier

el-fanboy

Production complete på #1964  8)

Snapshot...
Oslo. BH Emotion 29er, LEAF 2012 & TMS P #1964 VIN#16788, LEVERT september 2013 :D

jgilberg

Jeg har sendt en mail til Tesla og spurt om de ikke kan gjøre som på "Birken", nemlig at de tar en videosnutt av bilen på rullebåndet, og poster dette på mytesla... hadde vært kuult!
Black P85 | VIN *20264 | 21" Hjul | Carbon Dekor | Karbonfiber Spoiler | Lydstudio-pakke  | Lyspakke | Mellombrunt Performance Interiør | Panoramatak | Parkeringsassistent | Tech-pakke | barneseter | bil levert des13 | i3 med alle opsjoner levert jan14 |

Også_Øyvind_H

Noen på P2-ish som har gått i produksjon.....?
10.2013 TMS 85  - solgt
06.2015 TMS 85D - solgt
07.2018 TMS 100D

Adrian

Bil endelig levert 04.12.13. Lykkelig eier av Model S.

Nuvolari

Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

ebbrey

Det har virket som et lite hull mellom 20XX og oppover.. Vet ikke om de prioriterer biler til et annet sted i noen uker før de norske bilene starter opp igjen. Virker hvertfall som om det er en "pause" på nesten en mnd med leveringer i norge etter 2000.
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

Thinker

Hmmm. jeg har #2050, og der leter de fortsatt etter deler........

Jeg har ingen formell bekreftelse på hverken produksjon eller leveranse, men har i kontakt med Tesla i Norge blitt forespeilet sent September eller tidlig Oktober, men det var tilbake i Juli. Nå ser det ikke så lovende ut :-(
Think, Des 08, 50000 ++ km. Zebra..
Tesla S P#2052 VIN#16790 P85, Grå, 19" ellers alt utenom barneseter. In production fra 20. august.... Production Complete 4. september...
Tlf. 13 sept, utlevering 8 oktober....

christian1986

Sitat fra: ebbrey på søndag 18. august 2013, klokken 13:55
Det har virket som et lite hull mellom 20XX og oppover.. Vet ikke om de prioriterer biler til et annet sted i noen uker før de norske bilene starter opp igjen. Virker hvertfall som om det er en "pause" på nesten en mnd med leveringer i norge etter 2000.
Spørsmålet blir da om pausen på en måned er fordi de skal endre produksjonslinjen igjen for å legge til de nye valgene fra US. Litt som når de først startet den europeiske produksjonen...

ebbrey

Sitat fra: Thinker på søndag 18. august 2013, klokken 14:57
Hmmm. jeg har #2050, og der leter de fortsatt etter deler........

Jeg har ingen formell bekreftelse på hverken produksjon eller leveranse, men har i kontakt med Tesla i Norge blitt forespeilet sent September eller tidlig Oktober, men det var tilbake i Juli. Nå ser det ikke så lovende ut :-(

Samme beskjed som jeg fikk med mitt nummer på samme tidspunkt. Nesten redd for å spørre nå, er nok hvertfall 1 mnd ekstra.
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

Lacaixxa

Tidlig i uken fikk jeg beskjed om at det var vanskelig å tidfeste leveringen. Jeg kunne ta kontakt igjen om et par uker når de visste mer.
2013 Model S P85 (solgt)
2017 Model S 90d
2016 e-golf
2019 Model 3 bestilt

Balrog

Jeg lurer litt på presisjonen på statusoppgraderingene. Min burde være ferdigprodusert for en uke siden om det tar 4-5 dager i assembly line. Det er hvertfall hva jeg tror jeg har lest skal være reell produksjonstid, med mindre det er akkurat min bil som holder igjen hele samlebåndet fordi de mangler alcantara taktrekk eller noe sånt.
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

HABEL

Sitat fra: Balrog på søndag 18. august 2013, klokken 17:13
Jeg lurer litt på presisjonen på statusoppgraderingene. Min burde være ferdigprodusert for en uke siden om det tar 4-5 dager i assembly line. Det er hvertfall hva jeg tror jeg har lest skal være reell produksjonstid, med mindre det er akkurat min bil som holder igjen hele samlebåndet fordi de mangler alcantara taktrekk eller noe sånt.

Det er ikke så mye å lure på - presisjonen er (for) dårlig.

Fikk beskjed av Tesla på fredag at min P85 er ferdig produsert, men står fortsatt som "In Production" på My Tesla...
Multi Color Red P85 | VIN 13749 | ALT MINUS PLUS

Adrian

Sitat fra: Balrog på søndag 18. august 2013, klokken 17:13

En kollega av meg hadde in production i 2 uker før den var complete. Så det virker som det tar lenger tid enn 4-5 dager.
Bil endelig levert 04.12.13. Lykkelig eier av Model S.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA