Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre ?

Startet av el-fanboy, onsdag 31. juli 2013, klokken 21:56

« forrige - neste »

el-fanboy

Kunne det vært en kul greie å følge hva slags status brukerne her har på My Tesla? Jeg har ikke oversikt over hvilke statuser som finnes, så mulig det blir krøll her, men jeg gjør et forsøk. Kom gjerne med innspill hvilke andre statuser som bør inn i avstemmingen. Regner med at jeg kan editere alternativer etterhvert...?
Oslo. BH Emotion 29er, LEAF 2012 & TMS P #1964 VIN#16788, LEVERT september 2013 :D

Muffinman

Synes en slik avstemmning er meningsløs da alle som har bestilt bil vil ha alle statusene etter tur etterhvert som prosessen fram mot levering skrider fram. Med mindre man får mange til å stemme et bestemt tidspunkt og dermed lage et øyeblikksbilde vil ikke dette si noe som helst.

luffe

Sitat fra: Muffinman på fredag 19. juli 2013, klokken 15:04
Synes en slik avstemmning er meningsløs da alle som har bestilt bil vil ha alle statusene etter tur etterhvert som prosessen fram mot levering skrider fram. Med mindre man får mange til å stemme et bestemt tidspunkt og dermed lage et øyeblikksbilde vil ikke dette si noe som helst.

Siden man kan endre stemmen synes jeg dette er nyttig.
Stolt eier av S85 Dolphin Grey :)

Muffinman

Enig, under forutsetning av at alle som stemmer faktisk holder sin stemme oppdatert.

mrjalle

Da må det legges til minst en status:
"Production Complete
Your Model S is being prepared for pickup or delivery."

Patosan

Nu har det varit en del uppdateringar i det sista, men är det någon som vet eller vågar gissa hur länge man sitter med status "The Tesla Factory is building your Model S."?
Eftersom det inte behöver vara 1:1 korrelation till faktisk produktionstid; vet någon vad denna är ca?
VIN 15026

LinkedIn

Muffinman

Mener jeg hørte produksjonstid 3-5 dager i en eller annen video jeg så i dag.

Patosan

Tack!
Har haft 'building' status nu i 4-5 dagar.
Ska bli spännande och se hur länge tills vi ser någon progression.
VIN 15026

LinkedIn

Milzit

Jeg har også gått fra sourcing parts til building nå, blir spennende å se hva som skjer fremover. Ingen linked bil i Tesla iPhone appen enda

Oreo

Jeg ser ingen intuitiv måte å oppdatere statusen min på denne avstemminga.
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

Nuvolari

Sitat fra: Oreo på lørdag 20. juli 2013, klokken 10:04
Jeg ser ingen intuitiv måte å oppdatere statusen min på denne avstemminga.

Den som har laget pollen må legge in edit funksjonalitet.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Lars C. Krogenæs

Det er nå mulig å oppdatere statusen sin.

Lars
Forum Admin
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Epleskreller

Det er en bug/funksjonalitet i forumet at dersom trådstarter endrer/editerer en avstemning vil muligheten til å endre stemmer bli borte.

Edit: det ser ut som admin kan fikse det :)
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

el-fanboy

Sitat fra: Epleskreller på lørdag 20. juli 2013, klokken 11:25
Det er en bug/funksjonalitet i forumet at dersom trådstarter endrer/editerer en avstemning vil muligheten til å endre stemmer bli borte.

Edit: det ser ut som admin kan fikse det :)

Ja, det stemmer nok det. Opprinnelig poll krysset jeg av på muligheten for å endre stemme. Den forsvant nok da jeg la inn et nytt alternativ.

Ser forøvrig ut som at de fleste her inne har samme status, ja.
Oslo. BH Emotion 29er, LEAF 2012 & TMS P #1964 VIN#16788, LEVERT september 2013 :D

Veggen

Og der fikk jeg Production Complete. Your Model S is being prepared for pickup or delivery.  ;D
Stemme endret.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA