Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Når får vi bilene våre ?

Startet av Tommen, onsdag 31. juli 2013, klokken 19:36

« forrige - neste »

Tommen

Hei no nærmer det seg et kjøp av leaf for min del. Eg har så å sei bestemt meg for å gå for den nye tekna'en.
Men eg lurer på om det er noken andre her som har erfaring med Eco Car i bergen ? Noen som har kjøpt der ?
Ser de ligger lavt i pris i forhold til andre foreks på østlandet eller svin dyre Birger . Det er kjedlig å handle hos dårlige forhandlere.

Bergenseren

Dette lurer jeg også på siden jeg kjøper meg Leaf snart.
Grå Leaf 2013 Tekna fra september-13.

edan

Har nylig kjøpt Leaf av Sandegruppen (2 merkeforhandlere i Bergen). Mener jeg sjekket markedet grundig, men oppdaget aldri Eco Car...

Når det gjelder Leaf skal man være klar over følgende: Nissan presses hardt av parallelimport, og er mer villig til å redusere prisene enn man skulle tro...

Det gjelder å prøve, stå litt på, og så er det mulig å få Leaf med full norsk garanti til rabattpris. Det fikk i hvert fall jeg...

Forøvrig svært fornøyd med opplevelsen med Nissans merkeforhandlere i Bergen...
Nissan-selgeren påstår at Leaf-en kommer til å bli vår nummer1-bil. Vi får se om han får rett :)

2013 Nissan Leaf (Japan-produsert), 2013 Toyota Land Cruiser V8 D4D, 2001 Mitsubishi Pajero DiD, 2007 Yamaha Grizzly 700 EFI

Tommen

Ja men det er bra det er litt spillerom, eg har enda ikkje tatt turen til dei då eg bur et par timer vekke i fra bergen med bil, men eg synes prisene deres er greie, de skulle vist ha ca 252 000 for en Tekna med 6,6 kw lader, det er bilen eg har mest lyst på, men har enda ikkje funne omtale av denne forhandleren, verken dårlig eller god, eg har ikkje lyst og legge meg så mykje høgere på pris sjøl om det er merke forhandlere :) Greit og slippe og reise over fjellet for og hente bil som er 10000 dyrere en i bergen då det er et par forhandlere på østlandet som ligger fra 260000 og opp iallefall i følge finn.no

Bergenseren

Klarte ikke holde meg. Det ble en grå Tesla...jeg mener TEKNA ;) fra AutoCenteret i Åsane. Kr 277 000,- med vinterdekk & "Chrome Pack". Satser på levering 24.september.

Tommen

Sjølvsagt vil eg gratulere deg med Tesla ;) Men autonett har ein raud inne no til 260000 spilders ny , så koffor så høg pris i åsane ? Annonsa ligg på finn og kom for kun et par dager siden :)

Bergenseren

Blir vel noe billigere der ja, men vinterhjul er ikke inkludert fra Autonett. Så vi snakker ikke om enorm prisforskjell. Føler meg vel litt tryggere hos merkeforhandler...uten å mene noe negativt om Autonett.

Skal også snart til USA i en mnd. Så ingen behov for å ha bilen før.

Leaf_entusiast

Ecocar AS er nylig etablert. De som har startet det har erfaring fra selskapet Siv. øk. Næss DA som har importert biler siden 1995 (jfr en enkel hjemmeside).

dj_beirut

Jeg har bestilt en tekna fra Ecocar og venter på å få bilen levert...
De har lovet at bilen er 100% lik den norske bilen levert av nissan norge uten service/leiebil avtalen. dvs med vinterpakke osv...
jeg måtte ut med 245000,- noe jeg mener er en del lavere enn det de fleste har betalt ser det ut som. så det blir spennende å se om de holder det de har lovet.

Bergenseren

Sitat fra: dj_beirut på søndag 04. august 2013, klokken 15:38
Jeg har bestilt en tekna fra Ecocar og venter på å få bilen levert...
De har lovet at bilen er 100% lik den norske bilen levert av nissan norge uten service/leiebil avtalen. dvs med vinterpakke osv...
jeg måtte ut med 245000,- noe jeg mener er en del lavere enn det de fleste har betalt ser det ut som. så det blir spennende å se om de holder det de har lovet.

Hvis den avtalen inkluderer vinterhjul på lettmetallfelger og 5 års garanti...høres den meget bra ut. Hvilke farge valgte du?

Bekkenes

Bestilte samme bil og utstyr, men ikke vinterdekk.
Med levering og registrering ,249 (Bergen).
TMS 75D 17 silver m/ Ultrahvite 25.11.2017
BMW i3 94Ah Fully Charged Edition 23.12.2016 > 16.11.2017 (30,000km)
Leaf Tekna Slate '13, Hentet 18.12.13 > 23.12.2016
58535km 23.12.2016
Avatarer/minibilder av Leaf til brukeren din (-:

dj_beirut

Bergenseren: jeg kunne få vinterhjul på 16" alufelg for 7000 kroner ekstra men det ventet jeg med... jeg fikk 5 års garanti på bilen og batteriet og 12 på rust altså nøyaktig den samme garantien som nissan har.
Jeg valgte hvite perl metallic.

Bergenseren

Da skal du være fornøyd dj_beirut! :)

Falkener

Hei, lurer på om det er noen som har handlet med EcocCar i Bergen?
I så fall hva er inntrykket av leverandøren

tothoren

Jeg har bestilt en Tekna fra Sande Auto i Bergen til 258.000-. (grå met., ikke vinterhjul)
Betalte heller noen lapper ektra da de flesta importører har 3år på drivverk og ikke 5år som Nissan Norge har samt at det mest sannsynlig er lettere å reklamere på feil.
Hvis en vil ha crom pakken på import Leafen så blir prisen omtrent den samme.
Så spørs det også om import Leafene er understellsbehandlet, hvis ikke blir det vel et par tusen i tillegg.

Tesla P85+ 2014

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA